MG zr 105 Project
MG zr 105 Project
Hallo allemaal,
Ik heb al wel gezien dat over wat ik ga vragen al een topic bestaat, maar ik wou er toch graag een nieuwe over openen.
Bon, Ik ben misschien van plan een compressor te laten inbouwen in mijn MG zr 105. Spijtig genoeg heb ik al gelezen dat er hier niemand ervaring mee heeft. Of kennen jullie wel iemand dat daar ervaring mee heeft?
Wat ik dan ook wil vragen, wat zijn de zwakke punten van zo'n motor? Kunne er zich problemen aan de motor voordoen zonder er iets aan gedaan is? (tuurlijk kan dat, maar ik bedoel frequent) Is de versnellingsbak dezelfde als die van de 160? Zo nee, kan die versnellingsbak dan het verhoogde koppel aan, dat vrijkomt bij het plaatsen van een compressor. Die plastieke inlaatcollecteur gaan we al zeker moete vervangen omdat dat niet sterk genoeg ga zijn.
Ik weet dat sommige gaan zeggen dat ik beter een 160 zou kopen. en dat weet ik wel. maar dat is geen optie. net als een engine swap. Ik vind dit een bangelijk projectje moest het mogelijk zijn. En ik ben er van overtuigd als de motor het toelaat dat het ons ook gaat lukken. Het enige probleem da we tot nu toe(!) hebben is dat we te weinig plaats hebben onder de motorkap!
Even in het kort op een rijtje zette, wat we dan zouden doen, compressor, intercooler, luchtinlaat veranderen (plastieke inlaatcollector), uitlaatcollector veranderen + uitlaat tot achteraan. (2 katalysators, nie goed!!), stand alone. All custom made!
Het is niet de bedoeling dat we hier zoveel gaan uithalen, dat hij zowiezo na een half jaar naar de kl*te is.
Ik hoop hier positieve, eerlijke en juiste reacties op te krijgen.
Grts een belgische MG fan!
Ik heb al wel gezien dat over wat ik ga vragen al een topic bestaat, maar ik wou er toch graag een nieuwe over openen.
Bon, Ik ben misschien van plan een compressor te laten inbouwen in mijn MG zr 105. Spijtig genoeg heb ik al gelezen dat er hier niemand ervaring mee heeft. Of kennen jullie wel iemand dat daar ervaring mee heeft?
Wat ik dan ook wil vragen, wat zijn de zwakke punten van zo'n motor? Kunne er zich problemen aan de motor voordoen zonder er iets aan gedaan is? (tuurlijk kan dat, maar ik bedoel frequent) Is de versnellingsbak dezelfde als die van de 160? Zo nee, kan die versnellingsbak dan het verhoogde koppel aan, dat vrijkomt bij het plaatsen van een compressor. Die plastieke inlaatcollecteur gaan we al zeker moete vervangen omdat dat niet sterk genoeg ga zijn.
Ik weet dat sommige gaan zeggen dat ik beter een 160 zou kopen. en dat weet ik wel. maar dat is geen optie. net als een engine swap. Ik vind dit een bangelijk projectje moest het mogelijk zijn. En ik ben er van overtuigd als de motor het toelaat dat het ons ook gaat lukken. Het enige probleem da we tot nu toe(!) hebben is dat we te weinig plaats hebben onder de motorkap!
Even in het kort op een rijtje zette, wat we dan zouden doen, compressor, intercooler, luchtinlaat veranderen (plastieke inlaatcollector), uitlaatcollector veranderen + uitlaat tot achteraan. (2 katalysators, nie goed!!), stand alone. All custom made!
Het is niet de bedoeling dat we hier zoveel gaan uithalen, dat hij zowiezo na een half jaar naar de kl*te is.
Ik hoop hier positieve, eerlijke en juiste reacties op te krijgen.
Grts een belgische MG fan!
hallo,
misschien dat je bij motobuild wat kunt vinden of in behoorlijk engels je vragen kunt stellen.
Ben benieuwd
http://www.moto-build.com/
leuk project overigens
misschien dat je bij motobuild wat kunt vinden of in behoorlijk engels je vragen kunt stellen.
Ben benieuwd
http://www.moto-build.com/
leuk project overigens
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
De bak is anders dan die van een 160, en heeft de naam minder sterk te zijn. Maar tot 150pk zou ik het wel aandurven.
Maar waarom is een motorswap geen optie?
Weet je wel wat dit kost?:compressor, intercooler, luchtinlaat veranderen (plastieke inlaatcollector), uitlaatcollector veranderen + uitlaat tot achteraan. (2 katalysators, nie goed!!), stand alone. All custom made!
Maar waarom is een motorswap geen optie?
Weet je wel wat dit kost?:compressor, intercooler, luchtinlaat veranderen (plastieke inlaatcollector), uitlaatcollector veranderen + uitlaat tot achteraan. (2 katalysators, nie goed!!), stand alone. All custom made!
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
'??????????
of gewoon een zr 160 kopen .begrijp nooit waarom mensen zo moeilijk gaan doen over meer pk's als er een zelfde model is met ruim 55pk meer?
of zie ik iets over het hoofd?
grtzz patrick
ps zie dit niet als critic maar als een vraag
of zie ik iets over het hoofd?
grtzz patrick
ps zie dit niet als critic maar als een vraag
Een 160 is geen optie. Als ik ga uitrekenen wat ik dan financieel kwijt ben, ligt vele hoger dan wat ik nu van plan ben. En dan heb ik nog niets getuned. Een zr 105 met een compressor is gewoon uniek in belgie. Het gaat mij niet alleen om de pk's, maar ook om het project.
Mja, soit. Ik zou best nog wel wat meer reacties wille, op motorisch gebied dan. Wat zijn de zwakke punten etc...
No hard feelings! grtz
Mja, soit. Ik zou best nog wel wat meer reacties wille, op motorisch gebied dan. Wat zijn de zwakke punten etc...
No hard feelings! grtz

- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
Wat ik niet helemaal begrijp, is waarom een engine swap geen optie is
.
Het compleet ombouwen van de bestaande motor, naar één met turbo kan wel, maar een andere motor plaatsen niet. Wat is het verschil?
De "makkelijkste" optie zou nl. zijn om de 1.8T motor uit de Rover 75 en MG ZT te gebruiken (waarschijnlijk kan je de onderdelen daarvan ook wel gebruiken op een 1.4, maar daar zie ik echt het nut niet van in).

Het compleet ombouwen van de bestaande motor, naar één met turbo kan wel, maar een andere motor plaatsen niet. Wat is het verschil?
De "makkelijkste" optie zou nl. zijn om de 1.8T motor uit de Rover 75 en MG ZT te gebruiken (waarschijnlijk kan je de onderdelen daarvan ook wel gebruiken op een 1.4, maar daar zie ik echt het nut niet van in).
Ik sluit me aan bij striker..
Waarom geen swap maar wel dat gekloot met turbo/compressor?
Als je daar de ruimte voor hebt, moet je ook de ruimte hebben voor een motor swap.. Ik heb het immers ook onder de carport hier gedaan!
En een swap is ws niet duurder dan je lijst met onderdelen voor de compressor..
Waarom geen swap maar wel dat gekloot met turbo/compressor?
Als je daar de ruimte voor hebt, moet je ook de ruimte hebben voor een motor swap.. Ik heb het immers ook onder de carport hier gedaan!
En een swap is ws niet duurder dan je lijst met onderdelen voor de compressor..
waarom een swap geen optie is: we leven hier in België en een swap staat gelijk aan: alles mooi aangeven, auto herkeuren, verzekering omhoog, taksen omhoog...
of nix aangeven en hopen dat je geen accident veroorzaakt en dat ze op de keuring nix zien.
eigenlijk is het hetzelfde met een compressor, moet je eigenlijk ook aangeven en dergelijke, dus als je dat niet doet moet je ook maar hopen dat ze op de keuring nix zien.
in alle geval: ik zou een 2.O turboblok zoeken en dat erinlepelen.
of nix aangeven en hopen dat je geen accident veroorzaakt en dat ze op de keuring nix zien.
eigenlijk is het hetzelfde met een compressor, moet je eigenlijk ook aangeven en dergelijke, dus als je dat niet doet moet je ook maar hopen dat ze op de keuring nix zien.
in alle geval: ik zou een 2.O turboblok zoeken en dat erinlepelen.
MG ZR S1800
in nederland zijn ze toch wel soepeler wat dat betreft, en de rijtaks zal niet verhogen aangezien bij jullie die afhangt van het gewicht. of is dat de inschrijvingstaks? nuja, je hebt wel een punt
op full speed rosmalen hadden we bij een kerel staan praten met die corsa met viperstrepen. ie had er een 2.0 liter calibrablok ingelepeld, en daarbij hier en daar een stukje motorruimte weggeslepen. dat zou je in belgië es moeten proberen
op full speed rosmalen hadden we bij een kerel staan praten met die corsa met viperstrepen. ie had er een 2.0 liter calibrablok ingelepeld, en daarbij hier en daar een stukje motorruimte weggeslepen. dat zou je in belgië es moeten proberen

MG ZR S1800