hoooiiii, een vraag...heeft iemand hier ervaring met een d16a8 honda motor (coupe) en zoja..hoe krijg je hier dat ow zo mooie snerpende honda geluid uit??..duss wat moet er geplaatst worde zegma..het liefst natuurlijk zelf fabriceren
De goedkoopste oplossing is de kat. eronder vandaan halen en een rechte pijp of katvervanger eronder gooien ... Dan heb krijg je een paar pk-tjes winst (ik schat een stuk of 5) en dan heb je ook meteen een snerpender geluid
Gooi er een simpele openluchtfilter onder, zoals de Pipmastah induction kit en in combinatie met die katvervanger en een sporteinddemper schreeuwt 'ie het uit!
Of het dan als het "typische" hondageluid klinkt weet ik niet... Is een kwestie van uitproberen..
Laatst gewijzigd door Pipmastah216GTi op za dec 17, 2005 8:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
hmm nou ik heb dus een katvervanger en een RVS japstyle einddemper en dat klinkt aardig
kunnen de meeste hier wel be-amen denk ik. ik heb nog ergens een filmpje maar da's met mijn mobiel gemaakt, klinkt niet echt goed maar beetje voor het idee... zal is zoeken.
die maakt uitlaten op maat en geluid geheel van rvs.
en die rekent niet die belachelijke bedragen zoals die van EPS.
alleen zit ie in noordwijkerhout, en dat ligt niet echt om de hoek.
8pk he? Hey zo'n katvervanger is dan trouwens niet eens zo'n slecht idee! Waar heb je de jouwe gekocht? En eh, hoeveel kost zoiets? Wat doe je met de lambda sonde? En als 'ie door de APK moet, dan gooi je hem er zeker weer onder?
Pipmastah216GTi schreef:
8pk he? Hey zo'n katvervanger is dan trouwens niet eens zo'n slecht idee! Waar heb je de jouwe gekocht? En eh, hoeveel kost zoiets? Wat doe je met de lambda sonde? En als 'ie door de APK moet, dan gooi je hem er zeker weer onder?
Mijne komt van marktplaats af en is voor een 88-91 Civic. Ik heb er geloof ik 40 euro voor betaald, 2e hands uiteraard. Nieuw zijn ze tussen de 75 en 100 euro. Ik heb er zoeen:
Daar zit nog iets van demping in, een gewone rechte pijp kan uiteraard ook en die maak je voor 15 euro als je kan lassen. Lambda sonde kan je laten zitten, die heeft niks met je kat te maken. Voor de APK moet de org. kat er uiteraard weer onder.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Sorry about de dubbelpost, maar heb jij die vervanger er zelf onder gezet, Mark? Had je ook nieuwe pakkingen nodig en zou ik het zelf kunnen zonder brug? Ik heb hier een hoge stoeprand, waar ik de voorwielen op kan zetten. Dan kan ik ieg. onder de auto....
Ik heb er trouwens net eentje geregeld bij een gast in Oss.. Dus daar rij zometeen heen. 8pk extra voor 35 euro, muahahaha
Laatst gewijzigd door Pipmastah216GTi op zo dec 18, 2005 1:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb het door mijn vaste monteur laten doen tijdens (of eigenlijk na ) de APK. Het is vrij simpel als de bouten losgaan, nieuwe pakkingen heb je volgens mij niet eens nodig.
Marc: Ik heb de middendemper nog en die laat ik lekker zitten ook, het is al een aardige teringherrie zo. Vooral tussen de 3000 en 4500 toeren is het erg, en dat is precies het bereik op de snelweg (90-140kmh)...
Je kan elkaar dan zegmaar niet meer verstaan, aardig K*T dus :P
Zal is proberen een beter filmpje/soundclip te maken.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Omdat de auto's van tegenwoordig berekend zijn op een katalysator. In de tijd dat de kat net verplicht werd gesteld werd er gewoon een katalysator geplaatst onder een auto die daar eigenlijk niet voor bedoeld was, waardoor de boel behoorlijk "geknepen" werd. Bij een nieuwere auto zal je dan ook nooit 8pk verschil hebben, maar idd zo'n 2 pk.
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Ik denk dat Mark wel gelijk heeft met die 8pk, zolang de vervanger maar de juiste weerstand geeft. Een zelfbouw (rechte pijp) is daarom ook minder effectief en geeft een akelig scherp, blikkig geluid.
8pk is echt wel haalbaar. Kijk maar eens naar bijvoorbeeld de peugeot 205 GTI (de auto van een maat van me). Een 205 GTI uit 1986 zonder kat geeft 131pk, terwijl de nieuwere (na 1987) "maar" 122pk levert uit exact dezelfde motor (met MPI etc. etc.) Toen die maat van me zijn kat eronder vandaan had gehaald had 'ie ook opeens een kleine 133pk (met induction kit). Het verschilt nogal per motor hoeveel extra vermogen je eruit kunt halen, maar die 8pk bij een 216GTi moet echt wel haalbaar zijn.
Feit is gewoon dat de D16A8 en D16A9 dezelfde motor zijn met als enige verschil de kat. 122 of 130 pk dus.
Ook Sander heeft gelijk, de Rover 114 GTa 16v is in engeland geleverd met en zonder kat. Verschil was 5pk. Om die reden is de GTi toentertijd ook MPi gemaakt, om het verlies van de kat op te vangen.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.