3 Maand terug heb ik mijn rover 25 VI uit 2002 gekocht bij een lokale Nissan dealer. Eerste weken geen problemen en toen sprong opeens het motormanagementlampje aan. Ik merkte niks vreemd aan de auto maar ben toch maar even dezelfde dag naar de garage gegaan waar ik de auto heb gekocht (ivm half jaar bovag garantie, dus gratis reparatie).
Ik naar de garage en zij hebben met een universele uitleescomputer het motormanagementsysteem uitgelezen. Wat bleek: storing in het verbrandingssysteem. De monteur verzekerde mij ervan dat waarschijnlijk kwam doordat ik de auto net had en hij een tijdje had stil gestaan en dus is het motormanagementsysteem gereset en ik weer op weg.
2 weken later sprong het lampje weer aan. Ik gebeld, ik moest de auto maar even langsbrengen voor een controle. Volgens de monteur was de lambdasonde kapot. Deze moest vervangen worden dus ik 3 dagen later terug en zij hebben dat ding vervangen. Boel weer gereset en ik opweg.
En ja hoor, 2 weken later weer het lampje aan. Ik weer bellen. Om een lang verhaal kort te maken, 2e lambdasonde in het uitlaatsysteem is vervangen en ik weer op weg.
Deze keer hield de auto het een week vol, voordat het lampje weer ging branden. Ik weer bellen. Afspraak gemaakt dat ze de boel weer nakijken. Ik de auto 2 dagen bij de garage geparkeerd. Ondertussen was de uitlaat ook nog lek gegaan maar dat is allemaal met garantie en dat hebben ze ook netjes vervangen. Resultaat van het onderzoek was dat de bougies vuil en vettig waren waarop mij de vraag werd gesteld of ik ook rustig reed. Dus ik zeg tegen die kerel: "Waarom denk je dat ik een auto met 145 pk koop?" Waarop hij mij dom aankijkt en vraagt of ik echt niet rustig rij en dat het goed is voor de auto als ik hem naar de 4500 toeren trek. Met enige ergernis heb ik daar maar niet op gereageerd.

Dit hele tafareel speelde zich donderdag af en vandaag sprong het lampje weer aan. %$^$%#&*$%

Iemand die misschien weet waar het aan kan liggen