*zucht*

214 216 218 220 25
Sikko

*zucht*

Bericht door Sikko »

Vanochtend moest ik weer eens diep zuchten... ik zal uitleggen waarom.

3 Maand terug heb ik mijn rover 25 VI uit 2002 gekocht bij een lokale Nissan dealer. Eerste weken geen problemen en toen sprong opeens het motormanagementlampje aan. Ik merkte niks vreemd aan de auto maar ben toch maar even dezelfde dag naar de garage gegaan waar ik de auto heb gekocht (ivm half jaar bovag garantie, dus gratis reparatie).

Ik naar de garage en zij hebben met een universele uitleescomputer het motormanagementsysteem uitgelezen. Wat bleek: storing in het verbrandingssysteem. De monteur verzekerde mij ervan dat waarschijnlijk kwam doordat ik de auto net had en hij een tijdje had stil gestaan en dus is het motormanagementsysteem gereset en ik weer op weg.

2 weken later sprong het lampje weer aan. Ik gebeld, ik moest de auto maar even langsbrengen voor een controle. Volgens de monteur was de lambdasonde kapot. Deze moest vervangen worden dus ik 3 dagen later terug en zij hebben dat ding vervangen. Boel weer gereset en ik opweg.

En ja hoor, 2 weken later weer het lampje aan. Ik weer bellen. Om een lang verhaal kort te maken, 2e lambdasonde in het uitlaatsysteem is vervangen en ik weer op weg.

Deze keer hield de auto het een week vol, voordat het lampje weer ging branden. Ik weer bellen. Afspraak gemaakt dat ze de boel weer nakijken. Ik de auto 2 dagen bij de garage geparkeerd. Ondertussen was de uitlaat ook nog lek gegaan maar dat is allemaal met garantie en dat hebben ze ook netjes vervangen. Resultaat van het onderzoek was dat de bougies vuil en vettig waren waarop mij de vraag werd gesteld of ik ook rustig reed. Dus ik zeg tegen die kerel: "Waarom denk je dat ik een auto met 145 pk koop?" Waarop hij mij dom aankijkt en vraagt of ik echt niet rustig rij en dat het goed is voor de auto als ik hem naar de 4500 toeren trek. Met enige ergernis heb ik daar maar niet op gereageerd. :wall: Verder geen kritiek op de garage hoor. Ze helpen mij erg beleefd, alleen hebben ze nogal moeite met het signaleren van het probleem.

Dit hele tafareel speelde zich donderdag af en vandaag sprong het lampje weer aan. %$^$%#&*$% :evil:

Iemand die misschien weet waar het aan kan liggen :?:.
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

.... zorg dat jouw garage je auto bij een roverdealer aan de computer hangt.
Er is namelijk nogal een verschil tussen een Nissan en een Rover ....
You can go fast ... but I can go anywhere.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Het is vervelend dat ze het probleem niet meteen kunnen vinden (maar zonder de juiste uitleesapparatuur verbaasd me dat niets), maar voor de rest is de service daar zo te horen boven gemiddeld 8) . Ik heb nog nooit gehoord dat een uitlaat onder garantie vervangen wordt :shock:.

Maar idd maar even naar een MG-Rover garage waar ze wel de juiste uitleesapparatuur hebben (T4), dan neem ik aan dat het probleem snel gevonden is (dat ze dan vervolgens bij Nissan kunnen verhelpen ;) ).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Sikko

Bericht door Sikko »

Ik zal het inderdaad eens voorstellen bij de garage. Is ook goedkoper voor hun. Kunnen ze iets doelgerichter aan het werk...

Is het trouwens ook mogelijk om zelf het motormanagementlampje te resetten?
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Sikko schreef:Is het trouwens ook mogelijk om zelf het motormanagementlampje te resetten?
... met alleen het lampje resetten is het probleem niet weg ....
en als het de nissan garage met een verkeerde computer het niet kan, kan je het thuis zonder computer helemaal niet verhelpen ;)
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Ik zou even bij een Roverdealer langsgaan om hem uit te laten lezen en dan een offerte vragen.. Dan weet je tenminste zeker waar het probleem ligt en hoe het evt. verholpen kan worden. Bij Roelofs hier in Utreg is de service prima (alleen het prijskaartje is meestal wat minder, maar evt. reparaties kun je ook ergens anders (laten) doen als dat duur uit zou vallen)... Suc6 kerel!
Sikko

Bericht door Sikko »

Rover schreef: ... met alleen het lampje resetten is het probleem niet weg ....
en als het de nissan garage met een verkeerde computer het niet kan, kan je het thuis zonder computer helemaal niet verhelpen ;)
Klopt! Maar dan hoef ik tenminste niet de hele tijd tegen dat lampje aan te kijken :mrgreen:
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Sikko schreef:Klopt! Maar dan hoef ik tenminste niet de hele tijd tegen dat lampje aan te kijken :mrgreen:
:shock: ...... dat lampje brand niet voor niets denk ik zo.
'k zou er dan niet gerust mee rond blijven rijden ....
Zeker niet als niet bekend is wat het probleem is.
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Hey Dennis, volgens mij is imageshack down of zo.... Het plaatje bij je onderschrift is verdwenen! :shock:
Sikko

Bericht door Sikko »

Rover schreef: :shock: ...... dat lampje brand niet voor niets denk ik zo.
'k zou er dan niet gerust mee rond blijven rijden ....
Zeker niet als niet bekend is wat het probleem is.
True...true...
Sikko

Bericht door Sikko »

Net ff gebeld met de garage, ze hebben hem laten uitlezen bij een voormalig Rover-dealer. En tada, euvel is bekend. Tempsensor is kapot. Morgen kan ik hem weer ophalen! :D

Tot die tijd moet ik mij even vermaken met een Nissan Primera. :?
mg-zs
Hairpin Hater

Bericht door mg-zs »

zo zie je maar weer dat het verstandig is om je auto naar een dealer te brengen
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Striker schreef: . Ik heb nog nooit gehoord dat een uitlaat onder garantie vervangen wordt :shock:.
Is wel onderdeel van de garantie hoor, aangezien deze lek was.....

Je moet er vanuit gaan dat als je een auto koopt dat niet binnen 3 weken de uitlaat onder de auto vandaan klapt......

Bij de VI gebeurde dat toen ook, ook vervangen.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Veel bedrijven betitelen een uitlaat als "slijtbaar onderdeel", net als banden bv. En dus valt het dan niet onder de garantie.
Maar gelukkig zijn er dus ook bedrijven die wat redelijker zijn (niet in de Spaanse Polder blijkbaar :? ).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Sikko

Bericht door Sikko »

En we mogen voor de 6e keer naar de garage.... Het lampje is dus :evil: CENSUUR :evil: weer gaan branden...

Ik snap er geen hol van. Alle mogelijke onderdelen zijn vervangen en tijdens het rijden merk je er ook niks van. Kan dit ook gewoon aan het motormanagementsysteem liggen? Kun je dat kreng opnieuw laten inlezen ofzo (net als de firmware van je telefoon) :?:
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

kun je er achter komen wat de foutcode is die door het motormanagement wordt gegeven? Mogelijk kunnen we je dan helpen. Aangezien de foutcode door een nissandealer kan worden uitgelezen is de kans groot dat het een EOBD foutcode is en daarvan zijn hele lijsten met mogelijke oorzaken.
Plaats reactie