Distributieriem 216GTi....

214 216 218 220 25
Pipmastah216GTi

Distributieriem 216GTi....

Bericht door Pipmastah216GTi »

Hey hi en hallo,

Ik heb bij de Brezan een nieuwe distributieriem voor mijn 216GTi gekocht en wil hem binnenkort door een kennis eronder laten zetten. Weet iemand of dat veel werk is bij deze auto? Ik hoorde nl. dat bij sommige motoren het hele blok eruit gelicht moet worden :?
Lijkt me een dure grap in dat geval... Weet iemand een schappelijke prijs voor alleen het vervangen (de man-uren dus)?
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

Of het veel werk is ligt eraan. Het moet wel precies gebeuren. Ik zou persoonlijk niet een ''handig iemand'' er mee aan de slag laten gaan, als het mis gaat ben je 1000 euro verder als je pech hebt.

Ik heb het bij de dealer laten doen, tegelijk met keuring en grote beurd, kostte me toen iets van 100 euro (weet het niet precies), dus valt best mee.


Mark
rover25

mmmmmmmm dure grap denk ik

Bericht door rover25 »

Hey, rover25 hier,

Ik werk in een vw/audi garage ( weliswaar facturatie/administratie......)
Maar 100 € voor het leggen van een distributieriem vind ik wat weinig
in vw/audi kost het vlug een 400€ --> 600 € met groot-onderhoud inbegrepen.

Weet trouwens iemand wanneer ik de distributieriem van mijn wagen moet vervangen ????

rover 25 1.4 twincam


greetz :mrgreen:
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Woaat? 600 euro??? Dan voor dat geld kan ik een nieuwe motor (CRX VTEC) erin laten hangen :mrgreen:
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Tja, beetje appels met peren vergelijken.

Alleen aan onderdelen scheelt het soms al veel.
soms ben je wel 150 aan onderdelen kwijt.
een spanrol kost soms ook al wel 60 euro.

Verder scheelt het enorm hoe de motorruimte is volgebouwd.
Meestal moet je een motorsteun loshalen en het blok ondersteunen.
Bij onze R214 kun je er dan redelijk goed bij.
Bij mijn Toledo moet er nog veel meer gedemonteeerd worden.
Ik geloof dat het bij de Seat dealer ca. 350 kost.

Wat de Rover dealer vraagt voor een R214 of R216???
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Spanrol + distributie riem = 60 euro ex BTW. Ik heb hier een rekening van een Dealer.

Dat is gelijk voor alle 16 kleps K-serie motoren behalve de VVC.

Als een bedrijf het kan voor 150 of minder ongeacht waar het blok in zit, dan doen ze dat echt heel netjes.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Ja okeej, maar in mijn 216 zit geen k-series blok. Dit is een D16A9... van Honda (exact hetzelfde als in een CRX 1.6 DOHC).

Ik hoorde net van mijn monteur dat het vrij simpel is bij dat blok, dus da's eindelijk goed nieuws.... Nu eerst m'n achterremmen zien te fixen :evil:
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Dan wil je niet weten wat het kost voor een 200 tdic,
pompsnaar, distributiesnaar, multie v snaar, meelooprol en spanrol.

Bam

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Ehh, wat kost dat? :D
Dennis 25 Vi

Bericht door Dennis 25 Vi »

Voor een VVC kost het 325 euro bij een Bovag garage.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Pipmastah216GTi schreef:Ehh, wat kost dat? :D
De goedkoopste deed het voor net onder de 600 euro.

Bam

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Holy f#ck! Ik weet niet wat voor garages jullie uitzoeken, maar ik laat binnenkort mijn distributieriem vervangen voor 100 euro :mrgreen:

Waarschijnlijk is het ook het type motor dat dat prijsverchil veroorzaakt. Bij mij is het nl. een kwestie van 1 bevestingspunt van de motor los, kapje los en het riempje "op tijd" erom zetten..
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

ja duh VVC is wel ff ander systeem. D16 is "ietsje" simpeler :P
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Mark16v schreef:ja duh VVC is wel ff ander systeem. D16 is "ietsje" simpeler :P
TDIC = 600 eu... :shock: :shock: :shock: Blijkbaar is een dieseltje ook lastig dan...

Honda D16 motoren rouleren gewoon :twisted:
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

bam schreef: De goedkoopste deed het voor net onder de 600 euro.

Bam
een L-serie motor heeft dan ook een dubbele distributie hé
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Roverforever schreef: een L-serie motor heeft dan ook een dubbele distributie hé
Tenzij je een boxermotor of een V6, V8 of V12 hebt, lijkt het me sterk dat je 2 distributieriemen op je L-serie hebt zitten :roll:
Plaats reactie