Ik heb bij de Brezan een nieuwe distributieriem voor mijn 216GTi gekocht en wil hem binnenkort door een kennis eronder laten zetten. Weet iemand of dat veel werk is bij deze auto? Ik hoorde nl. dat bij sommige motoren het hele blok eruit gelicht moet worden
Lijkt me een dure grap in dat geval... Weet iemand een schappelijke prijs voor alleen het vervangen (de man-uren dus)?
Of het veel werk is ligt eraan. Het moet wel precies gebeuren. Ik zou persoonlijk niet een ''handig iemand'' er mee aan de slag laten gaan, als het mis gaat ben je 1000 euro verder als je pech hebt.
Ik heb het bij de dealer laten doen, tegelijk met keuring en grote beurd, kostte me toen iets van 100 euro (weet het niet precies), dus valt best mee.
Ik werk in een vw/audi garage ( weliswaar facturatie/administratie......)
Maar 100 € voor het leggen van een distributieriem vind ik wat weinig
in vw/audi kost het vlug een 400€ --> 600 € met groot-onderhoud inbegrepen.
Weet trouwens iemand wanneer ik de distributieriem van mijn wagen moet vervangen ????
Alleen aan onderdelen scheelt het soms al veel.
soms ben je wel 150 aan onderdelen kwijt.
een spanrol kost soms ook al wel 60 euro.
Verder scheelt het enorm hoe de motorruimte is volgebouwd.
Meestal moet je een motorsteun loshalen en het blok ondersteunen.
Bij onze R214 kun je er dan redelijk goed bij.
Bij mijn Toledo moet er nog veel meer gedemonteeerd worden.
Ik geloof dat het bij de Seat dealer ca. 350 kost.
Wat de Rover dealer vraagt voor een R214 of R216???
Holy f#ck! Ik weet niet wat voor garages jullie uitzoeken, maar ik laat binnenkort mijn distributieriem vervangen voor 100 euro
Waarschijnlijk is het ook het type motor dat dat prijsverchil veroorzaakt. Bij mij is het nl. een kwestie van 1 bevestingspunt van de motor los, kapje los en het riempje "op tijd" erom zetten..