Verdelerkap, rotor + bougies (electrodeafstand?)

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Pipmastah216GTi

Verdelerkap, rotor + bougies (electrodeafstand?)

Bericht door Pipmastah216GTi »

Hey hi,

Ik heb gisteren mijn verdelerkap + rotor vervangen. De oude was nogal verroest.. Wat scheelt dat! Hij loopt meteen een stuk soepeler :D

Ik wil mijn bougies ook ff vervangen, maar toen ik de vorige keer de denso's die erin zaten verving voor NGK's liep hij meteen minder goed. Ik heb het idee dat het ligt aan de electrodeafstand van de NGK's. De NGK's hebben nl. een veel groter stuk tussen de electrodes zitten...

De denso's zijn met zo'n split-electrode.. Misschien ligt het daar wel aan, dat ze daardoor beter vonken oid :?:

Weet iemand de optimale afstand voor NGK-bougies bij een 216GTi? Ik heb een voelermaat. Moet ik gewoon met een klein hamertje erop tikken met die voelermaat ertussen, zodat ze goed zitten?? :roll:
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

hey is dit toevallig n grotere broer van mijn 214?
ik reed eergister ff naar meppel, en ik kwam terug richting huis, en ik geef na een bocht gas ( jah idd zullen vast wel meer mensen doen) toen zakte ie ineens weg in het toerental :?
en ik denk ik heb m vast in de verkeerde versnelleing ofzoiets, maar nee na nog n keer gas geven prutteldie nog wat ne toen was er geen leven meer in de krijgen, en ik heb toevallig es gezien hoe de ANWB die heeft moeten vervangen, volgens mij ligt t dus daaraan.

en idd staat ook in de Haynes dat ik de bougies ook t best kan gaan vervangen rond deze tijd, en heeft iemand enig idee wat de allerbeste bougies dan zijn?

ik hoor t Graag!
Groeten, Gerald.
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Ik ben FT-PT-97....

Een 214 heeft wel een hele andere verdelerkap en ontsteking dan een 216, maar als je deze + rotor vervangt dan loopt wel meteen een stuk beter. Het kan natuurlijk ook je computer zijn.. Loopt ie nu gewoon weer goed?

De beste bougies (zijn wel duur) vind ik Denso Irirdium :bangin:

Verdelerkapje + rotor koste mij 40 euro... Maar het verschil mag er wezen. :)
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

ik moet zodirect nog ff de nieuwe ophalen, maar denk wel dat ie zeker beter gaat lopen, hij wilde nog wel es stotteren ook af en toe flink in de toeren klimmen...
dus xie t wel ;)
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

Pipmastah216GTi schreef: Verdelerkapje + rotor koste mij 40 euro... Maar het verschil mag er wezen. :)
WAT!!!!?????'

een rotor kost 5,95, een verdelerkap 12,95.

Volgens mij heb je je een beetje laten tillen.....
Plaats reactie