Startproblemen (Startmotor?)
Startproblemen (Startmotor?)
Mijn rover 25 2.0 idt wil soms niet goed starten bij koud en warm. Als ik m probeer te starten hoor ik alleen een klik. Als ik een paar keer achterelkaar aan probeer te starten gaat ie wel probleemloos aan. Kan t zo zijn dat de massa niet goed is van de startmotor? En waar kan ik de startmotor vinden? Is die van bovenaf makkelijk te zien en te bereiken en aan welke kant? Heeft iemadn toevallig ook een foto ervan of een link met een foto? Bvd
Is je accu nog volledig intact (branden je koplampen bijv. goed zonder lopende motor, startmotor vraagt nl. veel van je accu)? Zo ja, dan ligt het idd aan de startmotor zelf of aan het contact ervan.
De klik die je hoort bij het starten is je startrelais. Dat werkt dus in elk geval wel goed. Als daarna de startmotor niet loopt, dan ligt dat of aan het contact of aan de startmotor zelf, die gaar is (of aan een bijna volledig uitgeputte accu). Maar uit je verhaal is af te leiden dat je startmotor normaalgesproken goed aanslaat en het alleen af en toe niet doet, dus dan gok ik toch op een slecht contact
Wat ook wel eens wil helpen, is je auto in de 1e versnelling zetten en een paar meter laten rollen, zodat alles weer een beetje 'los' zit. Meestal start 'ie dan wel. Maar goed, als het idd een los contact met startmotor zelf is dan helpt dat uiteraard niet veel, want dan krijg je startmotor ook niet aan de gang. Ik zou zeggen: pak een multimeter en meet vanaf de contacten je bedrading naar de startmotor eens door
Waar die bij een 25 IDT zit, zou ik bij god niet weten
De klik die je hoort bij het starten is je startrelais. Dat werkt dus in elk geval wel goed. Als daarna de startmotor niet loopt, dan ligt dat of aan het contact of aan de startmotor zelf, die gaar is (of aan een bijna volledig uitgeputte accu). Maar uit je verhaal is af te leiden dat je startmotor normaalgesproken goed aanslaat en het alleen af en toe niet doet, dus dan gok ik toch op een slecht contact

Wat ook wel eens wil helpen, is je auto in de 1e versnelling zetten en een paar meter laten rollen, zodat alles weer een beetje 'los' zit. Meestal start 'ie dan wel. Maar goed, als het idd een los contact met startmotor zelf is dan helpt dat uiteraard niet veel, want dan krijg je startmotor ook niet aan de gang. Ik zou zeggen: pak een multimeter en meet vanaf de contacten je bedrading naar de startmotor eens door

Waar die bij een 25 IDT zit, zou ik bij god niet weten

-
- MG-R Fanatic
als je voor de auto staat zit hij voor jou aan de rechterkant en aan de achterkant van het blok weer tegen de versnellingsbak gemonteerd.
Het zal waarschijnelijk aan slecht conkakt liggen, ik had met de sd het zelfde probleem als jou.
Ik zou er wel even naar (laten) kijken want bij mij bleef hij op een gegeven moment doorstarten zelfs met de sleutel uit het contakt, ik moest dus de accupolen los gooien die onder tussen bloedheet waren geworden!
Het zal waarschijnelijk aan slecht conkakt liggen, ik had met de sd het zelfde probleem als jou.
Ik zou er wel even naar (laten) kijken want bij mij bleef hij op een gegeven moment doorstarten zelfs met de sleutel uit het contakt, ik moest dus de accupolen los gooien die onder tussen bloedheet waren geworden!
Roverloos
Da's vaag... It's ALIVE!!!morris schreef: Ik zou er wel even naar (laten) kijken want bij mij bleef hij op een gegeven moment doorstarten zelfs met de sleutel uit het contakt, ik moest dus de accupolen los gooien die onder tussen bloedheet waren geworden!

Klinkt toch als een gaar startrelais (met een eigen wil of iets dergelijks)....
Heb ik ook gehad. in de startmotorrelais die aan de startmotor hangt (is als het ware een geheel) zitten 2 contacten en een anker. deze zijn versleten en geven slecht contact.
Deze kun je apart vervangen. heeft niet veel gekost maar was wel wat werk aan.
Het is dus niet nodig heel de starter te vervangen.
Deze kun je apart vervangen. heeft niet veel gekost maar was wel wat werk aan.
Het is dus niet nodig heel de starter te vervangen.