Aargh, bout afgebroken

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Pipmastah216GTi

Aargh, bout afgebroken

Bericht door Pipmastah216GTi »

Nou, da's lekker... Ik wil net m'n remblokjes van m'n linkervoorwiel wat afvlakken, omdat ze een beetje tegen de schijf aanlopen, wat zo'n akelige piep produceert als je rijdt..
Ik draai de bout van de klauw open, breek dat kolereding af! Nu kan ik dus niet meer rijden omdat anders de blokjes me om de oren vliegen.
Zou ik die bout gewoon bij Brezan kunnen halen? Iemand wijze raad?

Ik ga nu snel het wiel weer erom gooien, want hij staat al uren op de krik.. Zul je net zien dat 'ie eraf is gewaaid of zo :dodgy:
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

maak asap een foto, dan kijk ik even of het toevallig hetzelfde ding is als bij een R100, zo ja dan stuur ik je er wel ff 1tje op.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
tummeke

Bericht door tummeke »

Kun je niet meer naar je oude rover garage toe?

De Ford Fikse (Vroeger gecomineerd met Rover/MG) levert mij hier namelijk nog steeds alles wat ik nodig heb..

Probleem klinkt me trouwens bekend in de oren.. Die oude rotbouten willen nog wel eens breken inderdaad.. Verschillende keren gehad tijdens het weer in elkaar zetten van mn 200..
Pipmastah216GTi

118GTR schreef:maak asap een foto, dan kijk ik even of het toevallig hetzelfde ding is als bij een R100, zo ja dan stuur ik je er wel ff 1tje op.
Dat zou wel heel relaxed zijn :)

Wel apart: je breekt 1 klein boutje af en je hele auto rijdt niet meer :evil:

Ik ga morgen sowieso even op de fiets :O naar de Brezan en als ze hem daar niet hebben naar de Rover-dealer (zit ernaast)

Er zit een 12mm kop op... en volgens mij is de breedte zo'n 6,5mm (bij de hubo leek hij tussen de 6 en de 7 in te zitten, lekker pratisch ook :|

Zo was 'ie:
Afbeelding

En zo is 'ie nu :cry: :
Afbeelding
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik heb dit:

Afbeelding

De rechter is een echte remklauw bout, het is 1 van de 2 waarmee de klauw aan het fusee zit. Meestal maak je de onderste los, zweng de klauw omhoog, wissel de blokken, klaar.
De bout is alleen veel groter dan wat jij beschrijft. Ringsleutel 15, draad= M12.

Het kleinere boutje links, is een Ring 13 en een M8 draad kwa diameter(echter grover)[/url]
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Pipmastah216GTi

118GTR schreef: Het kleinere boutje links, is een Ring 13 en een M8 draad kwa diameter(echter grover)[/url]
Hmm, dat gaat dan waarschijnlijk niet passen. Die kleine lijkt er op zich wel erg op, maar als 'ie ring 13 heeft en 8mm breed is, dan zal dat wel net niet gaan... :wall:

Ik kijk morgen wel ff bij Brezan en anders bij Roelofs (de dealer)..

Mocht dat niet lukken dan ga ik wel ff met m'n dopsleutel 12 op de sloop kijken naar 200 series, want die hebben neem ik aan allemaal dezelfde bouten op de voorklauwen.

Dank je i.e.g. voor de moeite!
Pipmastah216GTi

All right! De Rover dealer was gewoon open vandaag en ik kreeg het boutje gratis van ze... Errug relaxed dus. Nu kan ik weer rijden :D
gekske

Bericht door gekske »

Ik krijg gewoon elke keer als ik bij de automaterialen zaak nieuwe blokjes koop ook nieuwe schroeven erbij anyway fijn dat het direct gelukt is
Plaats reactie