216GTi verlagen

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Pipmastah216GTi

216GTi verlagen

Bericht door Pipmastah216GTi »

Ik wil mijn 216GTi graag verlagen, maar weet niet hoe ik aan -liefst voordelig geprijsde- schokdempers kan komen. Ik wil nl. de schokdempers+veren vervangen, want die ik nu heb zijn veel te oud & stuiterig en bovendien veel te hoog (maar dat is geloof ik normaal voor een 200).

Weet iemand hoe ik aan monroe verlagingsveren kan komen hier in NL :?:
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

Volgens mij is Mark 16v hier van plan z'n veren te vervangen die heeft -40mm veren die op jouw auto passen. Maar misschien praat ik enigszins voorbarig ;)
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

klopt, ik krijg als het goed is zeer binnenkort eindelijk een setje goede veren binnen dus mijn -40mm veren heb ik dan over. de dempers houd ik lekker zelf ;)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Trevor

Bericht door Trevor »

Mark16v schreef:klopt, ik krijg als het goed is zeer binnenkort eindelijk een setje goede veren binnen dus mijn -40mm veren heb ik dan over. de dempers houd ik lekker zelf ;)
Dus kennelijk zijn degene die je nu hebt niet goed, waarom zou iemand die dan willen kopen??
Pipmastah216GTi

Mark16v schreef:klopt, ik krijg als het goed is zeer binnenkort eindelijk een setje goede veren binnen dus mijn -40mm veren heb ik dan over. de dempers houd ik lekker zelf ;)
Ben op zich wel geinteresseerd, maar eh.. Wat is er dan mis met de -40mm die je er nu onder hebt zitten?

Weet 1 van jullie trouwens hoe je kan checken of de dempers nog goed zijn? Ik heb het idee dat mijn 216 wel erg "stuiterig" geveerd is. Of is dat normaal? Ik hoop ieg. dat mijn huidige dempers niet lek zijn o.i.d. :|
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

Ik antwoord wel even voor Mark:

Hij doet z'n huidige veren weg omdat het -40mm veren zijn voor een 'gewone' 200 mk2, en niet voor een coupe. Aangezien een coupe van zichzelf al een beetje lager ligt maken deze -40mm te weinig uit. Verder niks mis met de veren zelf toch Mark?
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

inderdaad, niet zo argwanend gelijk jongens ;)

De Coupe ligt af fabriek al 15mm lager dan normale R200's. Hierdoor is mijn auto eigenlijk maar 25mm verlaagd. Heb hier een hele discussie over gehad met de verenfabrikant (VMAXX) maar ze wilden er niets aan doen. :evil: :evil:

Ik krijg nu binnenkort een setje uit de UK dat wel voor de Coupe geschikt is dus dan komen mijn veren vrij. Deze zijn in principe geschikt voor elke Rover 214/216/414/416 van bouwjaar 1990-1995. Eigenlijk niet voor de 2.0, 2.0 Turbos en Diesels omdat die blokken zwaarder zijn en de voorveren daar niet op berekend zijn.

Ze zijn overigens nog geen jaar oud en er is ongeveer 10.000km mee gereden.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Pipmastah216GTi

Oh okee, klinkt goed. Mijn 216(normale)GTi wordt hierdoor denk ik gewoon 4cm lager, dus dat zou perfect zijn. Ben princiepe wel geinteresseerd. Wat wil je er ongeveer voor hebben?

Moet ik dan de schokdempers ook aanpassen of kan ik ook gewoon de normale GTi dempers gebruiken? Ik weet ook niet of ze lek zijn of niet...
Kun jij je trouwens nog herinneren hoe je 216 geveerd was voordat je hem verlaagde? Ik vind de mijn namelijk echt beroerd veren. Bij elk klinkerweggetje schieten m'n vullingen los :mrgreen:
Plaats reactie