Levensduur van lampen (in de 45)
-
- The Big Boss
heeft de 75 ook last van, komt omdat de lampen hun warmte niet goed kwijt kunnen.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

Apart verhaal...
Toen ik mijn 45 kocht heb ik na 10000 km de lampjes voor vervangen, en we zijn nu ca 50000 km / 1,5 jaar verder en ik heb nog geen kapotte lampjes gehad.
edit:
O ja, zou het misschien aan het merk lampjes kunnen liggen?
Dat het ene merk/type een langere levensduur heeft dan een ander type?
Toen ik mijn 45 kocht heb ik na 10000 km de lampjes voor vervangen, en we zijn nu ca 50000 km / 1,5 jaar verder en ik heb nog geen kapotte lampjes gehad.
edit:
O ja, zou het misschien aan het merk lampjes kunnen liggen?
Dat het ene merk/type een langere levensduur heeft dan een ander type?
Mijn is gesprongen bij het starten, zo ff goed gas gegeven
Maar dan heb je natuurlijk wel een stroompiek e....
Ik zet mn standlichten direct aan, maar met mn dimlichten wacht ik toch een klein minuutje...
Kwestie van je alternator ff tijd te geven :P
Als je lichten al aan staan zonder dat je motor draait, gaat die 12volt geven (als em koud staat zeker en vast). En als je start, krijg je 13.8 binnen, da verschil hebben de lampjes ook ni graag e...
Die van mn scooter vroeger sprong ook altijd bij een koude start had ik opgemerkt

Maar dan heb je natuurlijk wel een stroompiek e....
Ik zet mn standlichten direct aan, maar met mn dimlichten wacht ik toch een klein minuutje...
Kwestie van je alternator ff tijd te geven :P
Als je lichten al aan staan zonder dat je motor draait, gaat die 12volt geven (als em koud staat zeker en vast). En als je start, krijg je 13.8 binnen, da verschil hebben de lampjes ook ni graag e...
Die van mn scooter vroeger sprong ook altijd bij een koude start had ik opgemerkt

-
- The Big Boss
heeft met het merk lampjes weinig te maken, wij hebben al vele merken geprobeerd maar ze blijven springen.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car

Ik pleur altijd meteen mijn lichten aan, meteen na starten (waarom geef je trouwens gas bij het starten?), en bij mij springen ze niet hoor.wangson schreef: Als je lichten al aan staan zonder dat je motor draait, gaat die 12volt geven (als em koud staat zeker en vast). En als je start, krijg je 13.8 binnen, da verschil hebben de lampjes ook ni graag e...
Zit er geen spanningsstabilisator tussen de accu / dynamo en de lampjes eigenlijk?
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
Uiteraard wel.Dennis schreef: Ik pleur altijd meteen mijn lichten aan, meteen na starten (waarom geef je trouwens gas bij het starten?), en bij mij springen ze niet hoor.
Zit er geen spanningsstabilisator tussen de accu / dynamo en de lampjes eigenlijk?
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

nu moet het toch wel lukken dat een week na het verschijnen van deze post de mijne ook knallen zeker... Heb er een 15000km meegedaan.
Nu heb ik Bosch erin gestoken.
Ik merkte in de winkel dat Bosch ook een H7 heeft met Xenon-achtig licht (Bosch Xenon Blue).
Die waren wel 3x duurder (20euro/stuk), maar zijn ze ook beter? Iemand ervaring hiermee?
Nu heb ik Bosch erin gestoken.
Ik merkte in de winkel dat Bosch ook een H7 heeft met Xenon-achtig licht (Bosch Xenon Blue).
Die waren wel 3x duurder (20euro/stuk), maar zijn ze ook beter? Iemand ervaring hiermee?
we hebben het er wel vaker over gehad http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... light=lamp
Ik zou ni twijfelen,Dr.Z-Vago schreef:En nu een paar weken later is de andere kant weer aan de beurt.
Ik heb ook een soort xenon achtige (blauw) zijn dus best duur.
Als ze zo vaak stuk gaan dan word het denk ik toch echt tijd om echte xenon verlichting in te laten bouwen.
(philips standlichtjes=bluevision, en dimlichten=visionplus

Een mooi Xenon LOOK en toch wel iets meer licht...
Hier xenon 8500K met nog steeds de bluevision lampjes (4500k,begint geel te zien

Extreem veel licht...