Pagina 1 van 1

Haperende 200 diesel

Geplaatst: wo nov 16, 2005 1:06 pm
door Richard
He allemaal ik heb een probleem met mijn Rover 200 diesel.
als ik weg rij in z'n eerste versnelling dan lijkt het net of er te weinig brandstof de cilinders in komt.
Dit heeft als resultaat dat de moter dreigt af te slaan.
Dit probleem doet zich ook voor als ik afrem op de moter in z'n 2e versnelling.
Ik heb brandstoffilter al laten vervangen maar dat hielp niet ook heb ik genoeg brandstof.
Is het misschien een software fout?

Wie weet wat er mis is met mijn Rovertje? :cry:

Alvast bedankt

Richard

Geplaatst: wo nov 16, 2005 2:00 pm
door gekske
Je zou er ook eens reinigingsvloeistof (verkrijgbaar bij iedere automaterialen zaak kost +/- 15eu) in je dieseltank kunnen doen dat hielp bij mij ook. Maar verder kan het natuurlijk van alles zijn. Succes ermee. Overigens had je je filter best zelf kunnen vervangen.

Geplaatst: wo nov 16, 2005 5:36 pm
door bam
Ik denk dat je bedrading van je motor beschadigd is.
kijk maar eens goed aan de voorkant van de motor en aan de distributiezijde.

Bam

Geplaatst: wo nov 16, 2005 7:19 pm
door morris
Dient het probleem zich nu aan sinds het buiten steeds kouder aan het worden is, en is er ook verschil tussen warme en koude motor??

Geplaatst: do nov 17, 2005 3:12 pm
door Richard
Het vreemde is dat het probleem zich voordoet als het koud is maar ook als ik al anderhalf uur (normaal :lol: ) gereden heb.

Geplaatst: do nov 17, 2005 8:43 pm
door bam
Bedrading!!!!!
Het gebeurt nl. als je motor kanteld.

Bam.

Btw je avator is wel erg groot

Geplaatst: do nov 17, 2005 9:36 pm
door Järv
bam schreef:...Btw je avator is wel erg groot
.. was .... ;)

Geplaatst: ma dec 05, 2005 1:27 pm
door sander_220_TDic
hey richard,

Ik heb ook zo'n soort probleem gehad.
Bij mij moesten de vacuumslangen en het overdrukventiel van de turbo vervangen worden.

Ik weet niet of dat ook jouw probleem is, maar de dealer had het redelijk makkelijk opgespoord.

Geplaatst: do dec 15, 2005 11:51 am
door Bart
Je kunt ook je lucht massa meter checken. Was laatst bij mij defect. Waar je het aan merkt is dat ie hapert bij hogere toeren en eigenlijk rijdt als een krant :( . Je kunt het testen door een constant toerental aan te houden (zeg 3000 tpm) en dan kijken of ie constant blijft. Een nieuwe zet je er zelf in maar kost €230 ex (of €88 via onderdelenzoeker.nl :!: ).
Succes

Bart Smit

Geplaatst: do dec 15, 2005 4:33 pm
door Slimboy
heb ook zoiets gehad... rotor vervangen en het was opgelost!

Geplaatst: za dec 17, 2005 3:14 pm
door Richard
nou mijn rovertje is wonderbaarlijk genoeg genezen, de vraag is alleen voor hoelang...... hij rijdt weer als een tierelier :lol:
bedankt voor de tips iig.

laterrrrrrrrrrrr