Koppakking
Koppakking
Balen, balen, balen.
Vanavond stoom onder de motokap vandaan. Ik kon zelf niks ontdekken in het donker en de ANWB maar gebeld. Binnen een half uur was die er al en het systeem gelijk onder druk gezet. Het koelvloeistof spoot tussen de kop er uit, conclusie KOPPAKKING naar de klote.
Hoe kan dit nou?? Net 50.000 km erop, altijd netjes warm rijden, zeker niet afgeragd. Ik begin er nou wel een beetje van te balen eerlijk gezegd.
Wie weet wat dit gaat kosten, ik zag van Badkarma een bericht dat het 1100 pleuries gekost hebt. Lijkt me een hoop geld voor een koppakking.
Vanavond stoom onder de motokap vandaan. Ik kon zelf niks ontdekken in het donker en de ANWB maar gebeld. Binnen een half uur was die er al en het systeem gelijk onder druk gezet. Het koelvloeistof spoot tussen de kop er uit, conclusie KOPPAKKING naar de klote.
Hoe kan dit nou?? Net 50.000 km erop, altijd netjes warm rijden, zeker niet afgeragd. Ik begin er nou wel een beetje van te balen eerlijk gezegd.
Wie weet wat dit gaat kosten, ik zag van Badkarma een bericht dat het 1100 pleuries gekost hebt. Lijkt me een hoop geld voor een koppakking.
Schade aan het blok is er niet, koelvloeistof stond nog boven het minimum en na het ANWB bezoek water er bij gegooid en naar huis gereden(3 min rijden) en daaraan gekomen stond het nog steeds netjes op maximum. De ANWB zet er meer druk op als het systeem zelf denk ik.Frekkel schreef:de koppakking kost niet zoveel, het zijn de werkuren.
hopelijk heb je geen schade aan je blok.
Maar hoeveel uren zouden het zijn.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
als de monteur zijn vak verstaat is het in een middagje voor elkaar. Klote is wel dat een VVC nogal lastig is kwa distributie en het timen ervan. Kies niet voor een beun, maar voor iemand die al vaker met VVC heeft gespeelt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Zo, hij rijdt weer. Alleen een tegenvaller, de distributie moest weer vervangen worden (is geadviseerd), hij was 3 maanden geleden vervangen. Volgende week nog even terugbrengen voor een controle beurt. Ook is de APK gelijk gedaan, gelukkig weer niks aan het handje.
Nu snap ik gelijk hoe de Seat dealer MG-Rover onderhoud aan kan bieden, je neemt gewoon 2 monteurs over van MG-Rover dealer Romijn.
Nu snap ik gelijk hoe de Seat dealer MG-Rover onderhoud aan kan bieden, je neemt gewoon 2 monteurs over van MG-Rover dealer Romijn.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Tuurlijk altijd vervangen die distributieriem.
Het kost je nu namelijk alleen de kosten van de riem zelf (35 euro), en geen arbeidsloon.(het kost evenveel tijd om de oude meuk weer terug te zetten)
Blij dat hij weer rijdt
Het kost je nu namelijk alleen de kosten van de riem zelf (35 euro), en geen arbeidsloon.(het kost evenveel tijd om de oude meuk weer terug te zetten)
Blij dat hij weer rijdt

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Maar mijn riem was pas 3 maanden oud. Maar het is geen 35 euries hoor, het komt bij elkaar toch rond de 80 euro dacht ik. Het zijn twee riemen.118GTR schreef:Tuurlijk altijd vervangen die distributieriem.
Het kost je nu namelijk alleen de kosten van de riem zelf (35 euro), en geen arbeidsloon.(het kost evenveel tijd om de oude meuk weer terug te zetten)
Blij dat hij weer rijdt
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Oja was ff vergeten dat het een VVC was. Die heeft ook nog een klein riempje aan de anderkant van de kop zitten.
De prijs van een gewone is echt zo'n 35 euro, maar de VVC heeft een andere vertanding en dus dat kleine riempje erbij.
De prijs van een gewone is echt zo'n 35 euro, maar de VVC heeft een andere vertanding en dus dat kleine riempje erbij.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!