Koppelingsplaat + Koppeling kapot...

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
No Comment Boy

Koppelingsplaat + Koppeling kapot...

Bericht door No Comment Boy »

Hallo,

Toen ik deze morgen goedgeluimd de auto in wou stappen en vertrekken...

Startte de auto ook, ik reed richting school, tot plots ik mijn koppelingspedaalinduw, en mijn koppelingspedaal blijft steken :?

Dus rap aan de kant. Even kijken wat het is. Ik heb hem in neutraal gekregen.. Even gebeld naar goed bevriende mechanieker, wist hij mij te vertellen dat de koppelingsplaat en de koppeling dan ook moesten vervangen worden..

Kosten dus...
Naar het schijnt kosten de stukken niet zoveel, maar wel veel werkuren.
Mijn bevriende mechanieker gaat er straks naar kijken en zien of hij het kan oplossen en of hij het materiaal heeft om dit te herstellen. (Hij is Volvo mechanieker).

Dus als iemand mij wat info kan geven hoeveel de stukken kosten, en of er geen soort FAQ bestaat hiervoor ofzo :oops:

En dan nog de grootste zorg, de Rover naar de garage krijgen. We zijn van plan om hem te slepen, maar de Rover hangt nogal laag, en zoals jullie weten hangt de trekhaak onder de bumper, dus zal de trek draad tegen de bumper schuren aangezien de trekwagen wat hoger hangt.. Hopen op het beste dus :cry:

Verdorie wat een kostelijke en rotte dag :cry:
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

verwijder gewoon de bumper, kost misschien even wat tijd maar als het 1 beste kras uitspaard is het het toch al waard.

Een faq voor het verwisselen van de koppelings is er mijns inziens niet, maar veel werk is het wel.
Koppelingen worden vaak in complete sets verkocht(ook een nieuwe drukgroep en lager) de kosten lagen ergens rond de 200 euro
http://www.needforspeed.co.uk/pages/sbv ... Type=CBD01

Striker heeft ook een goede link gepost, daar kun je even naar zoeken.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
No Comment Boy

Hallo,

Supergoed nieuws...

Vééél te vroeg gepannikeerd. Het is gewoon de kabel die is afgeknapt.
Wagen staat nu wel enkele dagen buiten werking, maar ik ben érg gelukkig dat het dat maar is! :mrgreen:
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door artemis »

Wat een opluchting........ :D ;)
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

*phew...*

gelukkig maar :)
No Comment Boy

artemis schreef:Wat een opluchting........ :D ;)
Zeg dat wel...

Een koppeling vervangen als student, is een ZWARE streep door de rekening :oops: .

Zaterdag heb ik normaal gezien mijn beestje weer terug :mrgreen:
No Comment Boy

De rover rijdt weer rond :)

Fier als een gieter.

Het gevoel met de koppeling is wel helemaal anders. Het voelt allesinds super aan :mrgreen:
No Comment Boy

Is idd zwaar verschieten :mrgreen: .
Plaats reactie