Dashboard eruit?

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Pipmastah216GTi

Dashboard eruit?

Bericht door Pipmastah216GTi »

Hey hi, ik wil de dash uit mijn 216GTi halen om wat lampjes te vervangen enzo. Het wil alleen niet erg lukken, want 3 van die schroeven (5 in totaal als ik het goed heb) zitten echt onbereikbaar naar achteren geplaatst :(
Ik heb dat scherm, waar de zekeringen achter zitten eraf gehaald, en ik heb zo'n kruiskop-bitje in een bakeltje zitten, zodat ik ook "achterstevoren" kan schroeven, maar nu heb ik nog te weinig ruimte..AArgh!! :wall:

Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken? En zo niet, weet iemand de kleurcode van de ALB- bedrading (ABS)?
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

je moet die blokjes met knopjes (achterruitverwarming en alarmlichten) eruit friemelen, daarachter zitten nog 2 schroeven.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Pipmastah216GTi

Aha! Daar zitten die schroefjes dus! Thanx Mark.

Maar goed dat ik die omgekeerde schroeven er niet uit heb gehaald, anders lag nu wsch m'n hele stuurkolom eraf of zo :+
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

ja, dan krijg je dit effect:

Afbeelding

;) ;)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
tummeke

Bericht door tummeke »

Zo ken ik er nog wel 1 mark ;)
Pipmastah216GTi

Hmmm, dat zijn dan wel meer dan 5 schroefjes denk ik :+

Ik ga het zometeen ff proberen (met zaklamp uiteraard). Is dus gewoone en kwestie van m'n alarmlichten + mislicht schakelaar eruit wippen en schroefjes losdraaien?

Misschien is witte tellerplaten ook wel meteen een idee. Ik zag laatst een gast met een Celica die ze zelf had ingescand en geprint op een soort doorzichtige overhead sheets (met inkjet printer). Zag er echt retecool uit! Kan bij de 216 ook wel denk ik?
Pipmastah216GTi

:shock: Dit valt niet mee!

Ik heb het hele dashboard los, maar krijg het kreng er niet uit. Waarschijnlijk is het de kabel van de km-teller die hem tegenhoudt. Ik kan er alleen met geen mogelijkheid bij! :wall:

Hoe krijg ik dat ding er in godsnaam uit om een lampje te fixen zonder
het allemaal te slopen? Krijg de neiging om er een harde ruk aan te geven, maar dan heb ik wsch geen snelheidsmeter/km-teller meer. Zit die kabel er soms met schroefdraad in of zo?
Plaats reactie