Hoi MG-Rover drivers...
mijn vriendin (we hebben ieder een Rover 416 GSi) heeft af en toe een startprobleem. Wanneer de auto een beetje warm is gelopen start hij af en toe moeilijk.
De motor slaat wel aan maar na luttige seconden bwoeeee slaat hij af ??
Bij koude start nooit startproblemen.
Volgens een monteur ligt het waarschijnlijk aan de Brandstof Relay die ongeveer 50 euro kost.....
Mijn vraag aan jullie : Waar bevind zich deze Brandstof Relay, kan ik heb omwisselen met die van mijn Rover om te controleren of het probleem dan opgelost is 'voordat' ik 50 euro uitgeef voor een nieuwe...
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Boeske
Startprobleem Rover 416 GSi 1992 / Brandstof Relay
- Roverforever
- MG-R Freak
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Thanks Roverforever, maar mijn kennis is redelijk toegespitst op de Rover 100 en K-serie motoren.
Ik ga toch een gokje doen:
1) Je kunt zonder problemen jouw brandstof relais in haar auto plaatsen, het is hoogstwaarschijnlijk een zwart kastje vlakbij(waarschijnlijk er tegenaan) de ECU(boordcomputer). Het zal 1 of 2 stekkers hebben met een hoop draden, net zoals de ecu, maar toch een stuk minder draden per stekker. Ook zullen de draden een stuk dikker zijn, zoizo een hoop dikke bruine draden(4,5 minimaal)
2) Ik denk ook niet dat het aan het relais ligt maar ook niet aan de sensor. Er wordt namelijk duidelijk verschil gemaakt tussen warm en koud, en de sensoren geven dat goed door
(koud is de moeilijke, dus als die goed gaat, dan moet warm zeker lukken)
3) Ik denk dat het: of iets heel lastigs(ecu spuit te weinig brandstof in), Of juist iets veel simpelers is. Namelijk gewoon slijtage aan het ontstekingssysteem, probeer eens nieuwe bougies.
Ik ga toch een gokje doen:
1) Je kunt zonder problemen jouw brandstof relais in haar auto plaatsen, het is hoogstwaarschijnlijk een zwart kastje vlakbij(waarschijnlijk er tegenaan) de ECU(boordcomputer). Het zal 1 of 2 stekkers hebben met een hoop draden, net zoals de ecu, maar toch een stuk minder draden per stekker. Ook zullen de draden een stuk dikker zijn, zoizo een hoop dikke bruine draden(4,5 minimaal)
2) Ik denk ook niet dat het aan het relais ligt maar ook niet aan de sensor. Er wordt namelijk duidelijk verschil gemaakt tussen warm en koud, en de sensoren geven dat goed door
(koud is de moeilijke, dus als die goed gaat, dan moet warm zeker lukken)
3) Ik denk dat het: of iets heel lastigs(ecu spuit te weinig brandstof in), Of juist iets veel simpelers is. Namelijk gewoon slijtage aan het ontstekingssysteem, probeer eens nieuwe bougies.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!