Zo dood als een pier
Zo dood als een pier
Na een boodschap gedaan te hebben m'n rover thuisgeparkeerd. Wil ik net de auto weer pakken, sleutel in het contact en...... helemaal niets!!! Lampjes gaan wel branden, accu is niet leeg, benzinepomp doet het. Het lijkt erop dat de startblokkering nog aanstaat. Morgen maar even de garage contacten.
Iemand van jullie ervaring hiermee?
Gaat om een rover 214si uit 1997.
Groeten, Bram
Iemand van jullie ervaring hiermee?
Gaat om een rover 214si uit 1997.
Groeten, Bram
Had de laaste tijd wel eens dat de motor piepte maar dacht eerder aan de v-snaar. Ik heb inmiddels geprobeerd te wiebelen aan de kabel, maar mag helaas niet baten. Het zou goed kunnen dat de startmotor defect is. Morgen maar even verder zien. Bedankt voor je tip!domo schreef:startmotor wil wel eens kapot gaan.Blijft die ook piepen als je de auto op contact zet???Moet je even aan het kleine kabeltje wiebelen wie op de startmotor zit.Net onder de luchtfilterbak.Wil vaak wel helpen.Kan zijn dat die het wel weer doet.Als die het dan weer doet zit het in de startmotor.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
say what? Een startmotor is altijd al direct aangesloten op de "-" en "+" van de accu. Er zit alleen stiekem nog een relais tussen maar die zit in de startmotor(voorschakelapparaat), en die wordt bestuurd door dat 3de kleine draadje dat naar je startmotor toeloopt, en die komt weer uit je draadboom.tummeke schreef:je kunt even direct met een kabel vanaf de + van je accu de startmotor aantikken op zn +.. Als ie dan geen kik geeft weet je dat ie overleden is
Maar ook van binnen is een startmotor een lastig ding, wat dat relais bestuurd ook het tandwiel dat contact maakt met het vliegwiel. En als dat om 1 of andere manier niet lukt(tandwieltje zit bijvoorbeeld vast), dan is dat ook meer dan genoeg reden om toch geen stroom naar de daadwerkelijke startmotor te sturen. Je hoort in dat geval wel vaak een "klick"-geluid.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
Heeft ie niet net als de 800 een startbeveiliging? Heeft de mijne nl ook een keer geflikt. Waarschijnlijk ingeschakeld door een klunzige fileparkeerder die iets te hard mijn auto geraakt had. Zwarte rubber knop onder de motorkap indrukken en hij gaat weer.
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

Bedankt voor alle reacties en kennis in dit onderwerp, net de auto aan kunnen slepen. Dacht dat het de startmotor dus zou zijn. Echter kon de motor na uitschakeling gewoon weer starten. De accu is het niet geweest, is de gehele tijd vol geweest. Vreemd verhaal dus, morgen even naar de garage voor een controle.
Met al de kennis van de MG-R site kan er wel een boek geschreven worden!
Thanx guys!
Met al de kennis van de MG-R site kan er wel een boek geschreven worden!
Thanx guys!