M'n auto te water!

214 216 218 220 25
Trevor

M'n auto te water!

Bericht door Trevor »

Na al de nodige reparaties te hebben uitgevoerd aan m'n wagentje, is gister toch wel gebeurd waar ik helemaal niet op zat te wachten.

Ik reed rustig bij ons door de polder, totdat er in de berm een haas besloot dat het een mooi moment was om de weg over te steken. Wat hij kennelijk niet doorhad, was dat ik zo'n 10 meter van hem vewijderd was. Omdat ik toch wel het beste voorhad met het beestje, reageerde ik door vol op de rem te trappen. Daarbij gaf ik mijn stuur een slag naar links, zodat ik hem zou ontwijken.

De eerste paar meters reageerde mijn stuur totaal niet, maar op een gegeven moment schoot ik vol naar links. Ik probeerde dat te corigeren, maar deed dat kennelijk te heftig, want toen ging ik weer te hard naar rechts. Voordat ik dat kon corrigeren belande ik in de berm. Om daar in de gladde modder helemaal de controle kwijt te zijn. Zo belande ik uiteindelijk frontaal in een greppel / smalle sloot. Ik stond met de neus van mijn auto tegen de overkant van de sloot, en gleed vanuit die positie naar links, om dus uiteindelijk met de bestuurderskant tegen de wal van de sloot te belanden. Gelukkig was passagierskant helemaal vrij, dus ik stond binnen de tien seconden zelf op de kant. Zonder ook maar 1 enkel schrammetje en zelfs nog helemaal droog.

Met een tractor hebben we de auto uit de sloot getrokken, 's avond hebben we hem naar een schadeherstelbedrijf bij mij in de buurt gebracht. Die waren al niet mee open, dus ik hoop maandag van hen te horen wat de schade zo'n beetje gaat bedragen. Ikzelf denk dat als de schade meer is dan 2000 euro, ik deze auto naar de sloop breng en een nieuwe koop. Maar dat moet ik nog maar zien. Nog even een paar foto's erbij om mijn warrige verhaal toe te lichten :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto valt goed te zien hoe gedeukt mijn deuren zijn:

Afbeelding

Afbeelding

De auto lijkt wat betreft electronica nog wel goed in orde. Hij geeft geen enkel waarschuwingslampje, voorgloeien gaat ook nog, alleen starten niet. Maarja, ik zal maandag wel verder horen.
Ramses

Bericht door Ramses »

Ai, dat is vervelend voor je kerel. Die haas had duidelijk niet begrepen dat HAAStige spoed zelden goed is...

Ik hoop voor je dat de wagen nog te fixen is voor een normaal bedrag...

En mocht ie naar de sloop gaan, tja, strippen voor onderdelen? Heb nog een weerstand nodig....
Trevor

Bericht door Trevor »

Haha, die weerstand vervangen is 1 van de klusjes die ik zelf ook voor de komende week in de planning had. Dus daar kan ik je niet aan helpen :)
Ramses

Bericht door Ramses »

Tja, je hebt nu wel wat meer te fixen vrees ik. Nu maar hopen dat de schade meevalt voor je...
tummeke

Bericht door tummeke »

Damn hee.. Is dat ff mooi klote..

Hoop voor je dat je trots nog een beetje te maken is.. En anders idd een andere kopen maar..

Heb eventueel nog wel wat onderdelen liggen, maar zie dat jouwe helaas een diesel is.. Dus zal toch een hoop verschillen..
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Blij dat je zonder kleerscheuren er vanaf bent gekomen man, dit soort dingen eindigt wel eens een stuk minder fraai(als er meteen een lantaarnpaal had gestaan bijvoorbeeld)

LES : Nooit zomaar aan je stuur gaan trekken bij een overstekend dier, remmen mag, maar het liefst met ABS

Ik denk trouwens dat je de auto zonder problemen weer kunt starten als je de nood-schakelaar weer om zet, die zit ergens onder je motorkap waarschijnlijk in de buurt van de ECU. Deze onderbreekt de stroom naar de brandstofpomp indien een bepaalde g-waarde overschreden wordt(lees een crash)

Ik denk wel dat je radiateur het waarschijnlijk niet heeft overleeft, dus let niet langer laten lopen daan een paar sec.

Ik heb zelf trouwens gister ook toevallig een haas ontweken, dat ging maar net goed(voor die haas en mijn bumper dan, de auto en ikzelf waren niet in gevaar, aangezien ik nauwelijks uitweek omdat de weg heel smal was en ik gewoon weet wat mijn auto op het grens gebied doet, omdat ik dat grensgebied gewoon vaak opzoek)
Laatst gewijzigd door 118GTR op za okt 15, 2005 3:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

jah het is inderdaad erg vervelend, ik kwam gisternacht ook bij kennissen weg en dan moet ik ook over zo'n klinkerweggetje met enorm veel bos in de buurt en daar zitten erg veel van die dieren, dus doe al voorzichtig en idd promt gister weer een ree op de weg, dan zit mijn hart wer in mijn keel hoor, ik heb namelijk al eens een scooter total-loss laten verklaren door zo'n stom beest, echt waar, ze schieten zo de weg op als ze licht zien en jah. dat was ook wel t laatse licht ongeveer wat die ree had gezien, een gebroken rug en later 2 kogels door de politie heeft die moeten incasseren... maar ikzelf flinke hersenschudding (jah kan idd :P ) en volgende dag als je dan naar je helm en scooter kijkt, mag je best van geluk spreken dat je die helm ophad ....

maargoed vanaf nu rijd ik daar echt met heel veel oplettendheid langs...
Trevor

Bericht door Trevor »

Jah, ik heb zeker geluk gehad. Als ik bijvoorbeeld aan de linkerkant van de weg af was geschoten i.pv. rechts, had ik tussen de bomen gezeten. Dat wil je al helemaal niet meemaken natuurlijk.Vorige week zondag is er iemand op dezelfde weg door een soortgelijke actie om het leven gekomen... :? Word je wel ff stil van als je dat hoort, terwijl je zelf net ongehavend uit je wagen geklommen bent.

Er kwam trouwens een hoop stoom / rook onder de motorkap vandaan, zag er niet zo best uit. Of die noodschakelaar is omgegaan betwijfel ik. Of die moet bij minder g-waarde omslaan als dat je airbags nodig hebben om af te gaan. De airbags hebben namelijk niets gedaan. Hij hoeft nu ook voorlopig niet te starten trouwens, want hij staat al bij het herstel bedrijf.

Ik ben al aan het kijken wat ik ga kopen als dat nodig is, een rover is me eigenlijk ff te duur. Iemand een suggestie?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

rook => waarschijnlijk stroom van het water in de sloot dan verdampt door je hete motorblok.
Het kan ook nog een lekke radiateur of koelslang zijn, dat geeft hetzelfde effect.

Ik ben er vrijwel zeker van de je geen motorschade hebt, daarvoor ging het gewoon niet hard genoeg. Ga maar eens op zoek naar die schakelaar, dan kom je er snel genoeg achter. Hij ziet er waarschijnlijk uit als een kubus met er bovenop een zachte cirkel, als je die cirkil in kunt drukken en je hoort een "klik" dan is hij afgegaan, je kunt hem daarna niet een tweede keer laten klikken.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Trevor

Bericht door Trevor »

Ik ben nog even bij mijn auto wezen kijken. Maar ik kon niet iets vinden dat op een noodknop lijkt. Het werd er ook niet makkelijker op met al die modder onder de motorkop :cry: Maar gezien de motor gewoon nog draaide terwijl ik in de sloot lag, denk ik ook niet dat die noodschakelaar iets heeft gedaan.

Terwijl ik daar bezig was kwam er iemand langs van het herstelbedrijf, en we hebben hem ff binnnengezet, zodat ie niet geplunderd kanworden ofzo. Maandag gaan ze 'm verder bekijken, en dan hoor ik het wel.
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: Nou trevor daar je kom weer goed mee weg , en de haas ook denk ik.
De auto valt wel mee denk ik.
Een uurtje de stoomcleaner erop ,dan kan je pas goed zien wat er kapot is en wat niet.
uitdeuken moet zo te zien kunnen zonder spuiten.
Je kan zelf de auto schoonmaken ,scheeld al gauw een paar uur euries die anders aan hun moet betalen.

ik wens je veel sucses.
Afbeelding
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

...... eh? ..... :shock: :shock:

Das ff zwaar kl*te man :shock:
Maar je bent wel de eerste hier op de club met een zeerover :idea:

Succes & sterkte,
Dennis :blink:
You can go fast ... but I can go anywhere.
MoRaX
MG-R Freak

Bericht door MoRaX »

Zoooo... jij zal wel even met knikkende knietjes zijn uitgestapt!
gelukkig ben jezelf er zonder enige kleerscheuren vanaf gekomen!
Blijk is vervangbaar, volgende keer gewoon gas bij geven als er zo'n !*(@&*(@&*(!&*(@& beest besluit over te steken.
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Trevor

Bericht door Trevor »

Thanx voor de reacties. Ik heb zeker geluk gehad. Denk bij nadere inspectie zelf ook dat de schade wel meevalt. Mijn eerste reactie was dat ik die auto niet eens meer terug wilde. Daar kom ik nu ook wel weer van bij. Ik zal het maandag horen wat er voor uitgetrokken moet gaan worden.

Is wel meteen een kans om dan ook maar de stootlijsten en de spiegels in kleur mee te spuiten, als ze toch aan de gang gaan :)
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

klote voor je!! hoop dat de schade uiteindelijk nog meevalt!!
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

:shock: Dat is ff schrikken zeg! Blij dat je er heelhuids vanaf bent gekomen.
Op de foto's van je auto was mijn eerste reactie wow dat is een beste klapper geweest. Maar als je beter kijkt zie je dat het allemaal modder is.
Maar hopen dat de schade mee zal vallen en dat ie de weg weer op komt ;)
Plaats reactie