Ik reed rustig bij ons door de polder, totdat er in de berm een haas besloot dat het een mooi moment was om de weg over te steken. Wat hij kennelijk niet doorhad, was dat ik zo'n 10 meter van hem vewijderd was. Omdat ik toch wel het beste voorhad met het beestje, reageerde ik door vol op de rem te trappen. Daarbij gaf ik mijn stuur een slag naar links, zodat ik hem zou ontwijken.
De eerste paar meters reageerde mijn stuur totaal niet, maar op een gegeven moment schoot ik vol naar links. Ik probeerde dat te corigeren, maar deed dat kennelijk te heftig, want toen ging ik weer te hard naar rechts. Voordat ik dat kon corrigeren belande ik in de berm. Om daar in de gladde modder helemaal de controle kwijt te zijn. Zo belande ik uiteindelijk frontaal in een greppel / smalle sloot. Ik stond met de neus van mijn auto tegen de overkant van de sloot, en gleed vanuit die positie naar links, om dus uiteindelijk met de bestuurderskant tegen de wal van de sloot te belanden. Gelukkig was passagierskant helemaal vrij, dus ik stond binnen de tien seconden zelf op de kant. Zonder ook maar 1 enkel schrammetje en zelfs nog helemaal droog.
Met een tractor hebben we de auto uit de sloot getrokken, 's avond hebben we hem naar een schadeherstelbedrijf bij mij in de buurt gebracht. Die waren al niet mee open, dus ik hoop maandag van hen te horen wat de schade zo'n beetje gaat bedragen. Ikzelf denk dat als de schade meer is dan 2000 euro, ik deze auto naar de sloop breng en een nieuwe koop. Maar dat moet ik nog maar zien. Nog even een paar foto's erbij om mijn warrige verhaal toe te lichten

Op deze foto valt goed te zien hoe gedeukt mijn deuren zijn:

De auto lijkt wat betreft electronica nog wel goed in orde. Hij geeft geen enkel waarschuwingslampje, voorgloeien gaat ook nog, alleen starten niet. Maarja, ik zal maandag wel verder horen.