Pagina 1 van 2
Achterste veerpootbrug
Geplaatst: ma okt 10, 2005 10:00 pm
door Striker
Eerder heb ik al een stukje geschreven over de verwijderbare achterste veerpootbrug. Die heb ik vorige week ontvangen en vandaag gemonteerd.
Montage is heel eenvoudig: bekleding wegtrekken, 4 moeren losdraaien, beugels van de veerpootbrug plaatsen, moeren weer vast en de brug plaatsen. Deze kan met de hand vastgezet worden, dus geen gedoe met gereedschap.
Ik ben net meteen even een testritje wezen maken en ik moet zeggen dat ik er erg van onder de indruk was.
Waar de auto vroeger nogal last van onderstuur had, gaat hij nu strak de bocht door.
Wanneer de limiet bereikt is, doet de achterkant van de auto een stapje opzij (waar voorheen de neus van de auto de buitenkant van de bocht opzocht), maar dit is heel eenvoudig te op te vangen.
Ik had verwacht dat de auto veel harder aan zou voelen en de auto veel stuiteriger zou worden, maar dit blijkt juist niet het geval te zijn: doordat het koetswerk minder rolt geven bulten in de weg minder harde klappen.
De veerpootbrug:
Ik moet nog gaten maken in de binnenbekleding, zodat de brug daar netjes doorheen steekt, maar het werd al te donker buiten. Dat komt dus een andere keer en dan zal ik ook meteen wat betere foto's maken.
Geplaatst: ma okt 10, 2005 10:15 pm
door Trevor
Ziet er wel goed uit. Heb zelf vorige week een "Normale" veerpootbrug gemonteerd. Ben daar zeker erg te spreken over. Mischien dit ook maar eens proberen.
Waar heb je deze vandaan?
Geplaatst: ma okt 10, 2005 11:06 pm
door feddesman
He sander hoe kom je aan die veerpootbrug heb er ook interesse in namelijk.
Geplaatst: ma okt 10, 2005 11:22 pm
door Striker
Iemand die ik ken via mg-rover.org heeft deze veerpootbrug ontwikkeld. Ze zullen binnenkort via MGOC verkocht worden (
MG Owners Club), maar ik heb hem direct van hem gekocht.
Geplaatst: ma okt 10, 2005 11:41 pm
door tummeke
Hmm.. Ken iemand die ook nogal handig is met staal..
Als er interesse voor is kan ik met hem samen ook wel zoiets ontwikkelen.. Het is niet meer dan 2 haken met stevige buis ertussen, schroefdraad eraan gezet en bouten om de poten uit elkaar te draaien.. Best slim eigenlijk, maar simpel te maken!
Geplaatst: di okt 11, 2005 12:28 am
door Mark16v
ziet er goed uit. kan bij mij helaas niet of de subwoofer moet verdwijnen...

Geplaatst: di okt 11, 2005 1:31 am
door feddesman
Als er mensen geinteresseerd zijn in zo'n 8erste veerpoot .
Ik heb geinformeerd bij sander en die gast van mg-rover.org.
De kosten incl verzenden zijn 110 pond en hij wil wel een mooie prijsje maken als er meerdere zijn die er ook 1 wil hebben.
Geplaatst: di okt 11, 2005 7:45 am
door lex
Mmmmm nog harder de bocht door !!!!!!
Geplaatst: di okt 11, 2005 4:16 pm
door Gerald-17
Mark16v schreef:ziet er goed uit. kan bij mij helaas niet of de subwoofer moet verdwijnen...

je kan er ook n mooie inbouw van maken dat ie wel past

Geplaatst: di okt 11, 2005 5:50 pm
door Mark16v
kweenie of je wel is in de kofferbak van een coupe hebt gekeken maar daar zijn weinig opties

Geplaatst: di okt 11, 2005 7:21 pm
door Frekkel
sander, jou auto die over de voorwielen schuift met zr dempers?? dat snap ik niet goed
Geplaatst: di okt 11, 2005 7:41 pm
door Mark16v
elke FWD auto heeft onderstuur hoor, ook een ZR....
Geplaatst: di okt 11, 2005 7:51 pm
door 118GTR
ligt puur aan de geometrie, elke auto is van volledig onderstuur naar volledig overstuur te brengen.
FWD auto zijn vrijwel altijd ondersturend, dat is veiliger. Dat geld eigenlijk ook voor RWD, maar daarvan kun je altijd naar overstuur dankzij het gas-pedaal.
Het omgekeerde geld voor FWD, door lomp op je gas te gaan staan krijg je onderstuur.
Geplaatst: di okt 11, 2005 8:50 pm
door Frekkel
euh,
niet alle fwd's zijn ondersturend, alleszins de mijne niet. net als 206, saxo, focus rs... en zr. het is geen golf of corsa hé.
tevens is het helemaal niet veiliger aangezien het veel meer moeite kost om onderstuur te corrigeren. het is veiliger als het fout gaat, omdat je gewoon de neus rechtdoor tegen een vangrail of weet ik veel wat parkeert i p v rond te tollen.
ik citeer:
De ZR reageert steeds voorspelbaar en veilig zodat het niet gevaarlijk is de grenzen te verkennen. In een vlotte bocht zet de gehele auto zich in de rijrichting zodat de neus zich vastberaden op het doel richt. Ook dit gedrag draagt bij aan het sportieve en plezierige karakter dat MG met de ZR neerzet.
alsof jullie nog nooit in een bocht met het gas hebben gespeeld??
Geplaatst: di okt 11, 2005 9:42 pm
door 216 driver
Ik heb overstuur in een bocht die ik erg hard neem dan
Eerst had ik heel erg onderstuur zeker bij grote rotonde, ff wat gas geven en daar ging ie heel gemakkelijk. En zeker bij regen/nat wegdek had ik dat.
Geplaatst: di okt 11, 2005 9:56 pm
door jan_dakpan

Moet een hele verebetering zijn! Nu heb je een ultra stijf wagentje
Overtsuur is leuk!!!!!
