gekloot met janspeed sportcat

mrbeatfreak

gekloot met janspeed sportcat

Bericht door mrbeatfreak »

Aantal weken geleden janspeed spruitstuk, sport cat en cat back laten plaatsen. Een week later begon het gedonder. Hoe wel toch een 2e lambda sonde is geplaatst ging het moter management toch lampje branden.
Heb hem naar van noort gebracht. Zij hebben hem uitlaten lezen, en de waardes die gemeten worden zijn niet goed. Zij vinden hem ook niet lekker lopen. Lambda sondes werken elkaar tegen. Moet ik mn gewone cat weer plaatsen??? :cry: De gene die het zelfde systeem hebbenof hadden. Hoe hebben julie het gedaan???

Ik word er echt schijt ziek van!!!
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ik weet dat de 2e lambda-sonde vervangen moet worden door een dummy lambda-sonde.
Hoe dit precies in z'n werk gaat weet ik niet, maar probeer het eens op mg-rover.org, daar is dit al vaker aan de orde gekomen.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
domo

Bericht door domo »

de 2e labdasonde controleerd de 1e.Als de tweede te weinig zuurstof meet dan gaat die het allemaal bij regelen.Aangezien er een sport cat onderzit zal die hem wel niet helemaal lekker bij kunnen regelen om aan zijn eis te voldoen.
MoRaX
MG-R Freak

Bericht door MoRaX »

Heb het hele verhaal gehoord, was toen jij belde bij vannoort :P
Wat een gekut.....
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
feddesman

Bericht door feddesman »

:lol: :lol: :lol: :lol: leuk he!!!!

Ik heb het ook gehad bij hetzelfde systeem heb een lamdasonde via janspeed UK gehaald heb nog wel ergens een adresje liggen neem maar contact met me op msn:feddesman@hotmail.com.
Kostte geloof ik 15 pond incl verzenden .
Monteren ff ecu laten resetten en no probs meer.
floris

Bericht door floris »

je kan ook je ecu opnieuw inlezen
maar dan zonder 2e lambda onder EBD2 staat nu opEBD3
dan kijkt de ecu niet meer naar de 2e lambda
mrbeatfreak

nou, heb vrijdag ff via gertjan van gnsweb een lambda emulator bestelt. Had bij hem ook het systeem gehaald. Feddesman in iedergeval bedankt. Liep jou Z ook klote toe je deze niet had en je lampie brande???? Die van mij loopt eeecht niet soepel!!!!! Maar ja we gaan het mee maken. Krijg hem van de week binnen en zaterdag zet van noort hem er op. Eigenlijk belachelijk dat janspeed deze niet automatisch mee leverd. Had me weer knaken en een hoop frustraties gescheeld. Zekker voor z n duur systeem!!!!!! :evil:
feddesman

Bericht door feddesman »

ja standaard moeten ze eigenlijk wel er bij geven vindt ik.9 van de 10 auto's hebben er last van bij de janspeed.Ja ik vin het nog ni helemaal soepel lopen denk dat een chippie dat verhelpt maar heb er nog geen tijd voor gehad.
mrbeatfreak

Ja ik vin het nog ni helemaal soepel lopen denk dat een chippie dat verhelpt maar heb er nog geen tijd voor gehad.
Dus jij heb ook dat ie niet soepel meer loopt sinds het plaatsen??
Ik bedoel loopie mminder soepel als voor het plaatsen??
feddesman

Bericht door feddesman »

yep komt door de de veranderde druk in de uitlaat of iets
mrbeatfreak

heb je niet over wogen om de ouw shit er weer op te zetten of alleen de orginele cat of zo?
feddesman

Bericht door feddesman »

Nee no way wat een geluidje er nu uitkomt is prachtig.de looks zijn ook al ni verkeerd.En aangezien de orginele uitlaat een nieuwe eigenaar heeft wordt dat lastig.En na het chippen moet ie weer perfect lopen
Street_Dimensionz

Dont mention the hour

Bericht door Street_Dimensionz »

Ik heb mijn eerste cat er uit geslagen zonder de sonde te beschadigen, mijn tweede cat heb ik nog steken en na de cat lege pijp, dus ik heb maar 1cat en voor de rest leeg, loopt lekker geen probs, beetje meer power komt door de goede flow denk ik, en niet vergeten sound lekker en knalt(soms vlammies) lekker, vooral in smalle straatjes met hoge huizen :p
gnsweb

Bericht door gnsweb »

mrbeatfreak schreef:nou, heb vrijdag ff via gertjan van gnsweb een lambda emulator bestelt. Had bij hem ook het systeem gehaald. Feddesman in iedergeval bedankt. Liep jou Z ook kl*t* toe je deze niet had en je lampie brande???? Die van mij loopt eeecht niet soepel!!!!! Maar ja we gaan het mee maken. Krijg hem van de week binnen en zaterdag zet van noort hem er op. Eigenlijk belachelijk dat janspeed deze niet automatisch mee leverd. Had me weer knaken en een hoop frustraties gescheeld. Zekker voor z n duur systeem!!!!!! :evil:
Als ik het had geweten had ik hem er zeker bij gedaan. Wist dat er voor de TF wel zoiets was. Zoals vanochtend gemeld is hij inmiddels onderweg. :D

Dingetje heet trouwens een Eliminator en worden door Janspeed zelf inelkaar geknutseld.
mrbeatfreak

feddesman schreef:Nee no way wat een geluidje er nu uitkomt is prachtig.de looks zijn ook al ni verkeerd.En aangezien de orginele uitlaat een nieuwe eigenaar heeft wordt dat lastig.En na het chippen moet ie weer perfect lopen
Is zo n chip ook iets voor mij dan of heeft dat geen zin met atmosferische moter?
mrbeatfreak

Zoooo

eliminator er op en hij loopt weer als een zonnetje :twisted:
Plaats reactie