Oppeppen 220SD...kan dat?
Oppeppen 220SD...kan dat?
Hallo allemaal,
Ik blijf vragen stellen..sorry.
Ik ben nieuwsgierig naar het antwoord op de vraag of het mogelijk is (en betaalbaar) om wat meer vermogen uit een Rover 220SD te halen.
Ik ben tot nu toe vrij snelle autos gewend en dit is wel even wat anders.....voor mij de eerste diesel auto maar ja dat heb ik wel nodig. Nu de vraag dus of ik er misschien met relaties kleine aanpassingen wat meer vermogen eruit kan halen.
Ik zeg dus niet dat ik het ga doen...maar ben benieuwd of iemand hier al zoiets geprobeerd heeft met een 220SD of een andere diesel.
Ik hoor het wel.....
Ik blijf vragen stellen..sorry.
Ik ben nieuwsgierig naar het antwoord op de vraag of het mogelijk is (en betaalbaar) om wat meer vermogen uit een Rover 220SD te halen.
Ik ben tot nu toe vrij snelle autos gewend en dit is wel even wat anders.....voor mij de eerste diesel auto maar ja dat heb ik wel nodig. Nu de vraag dus of ik er misschien met relaties kleine aanpassingen wat meer vermogen eruit kan halen.
Ik zeg dus niet dat ik het ga doen...maar ben benieuwd of iemand hier al zoiets geprobeerd heeft met een 220SD of een andere diesel.
Ik hoor het wel.....
- Striker
- MG-R Freak
Het zal wel een turbo zijn, maar de versie zonder intercooler. Die levert 86pk en is daarmee dus niet echt een spuitijzer. Wat dat betreft had je beter de SDi kunnen kopen, met intercooler.
Het moet wel mogelijk zijn om naderhand een intercooler in te bouwen, maar dat zal best een flinke investering zijn.
Verder is er qua tuning niet echt veel mee te doen, ander luchtfiltertje en uitlaat en dan houd het wel zo'n beetje op.
Het moet wel mogelijk zijn om naderhand een intercooler in te bouwen, maar dat zal best een flinke investering zijn.
Verder is er qua tuning niet echt veel mee te doen, ander luchtfiltertje en uitlaat en dan houd het wel zo'n beetje op.
-
- Moderator
- Contacteer:
Intercooler moet toch niet zo moeilijk tedoen zijn?
een ram-air creëren en dan zo'n radiatorachtigding en luchtslangen van de turbo naar de intercooler naar het inlaatgebeuren.
en desnoods NoS-koeling op de intercooler.
en dan chippen.
Of zie ik iets vreselijk over het hoofd??
een ram-air creëren en dan zo'n radiatorachtigding en luchtslangen van de turbo naar de intercooler naar het inlaatgebeuren.
en desnoods NoS-koeling op de intercooler.
en dan chippen.
Of zie ik iets vreselijk over het hoofd??
You can go fast ... but I can go anywhere.
als je achteraf een intercooler er op wil zetten zul je dus een compleet ander inlaatspruitstuk moeten monteren.Je kunt een 220 sd wel ombouwen naar een turbo intercooler.Ik denk dat je de computer dan ook moet om wisselen voor 1 met intercooler.Het mooiste is als je een motorblok er bij zou kunnen vinden wie wel een intercooler heeft.Dat is het makkelijkst.
Overigens nog een vraagje.
Kan je bij een diesel net als bij een benzine motor gewoon je einddemper vervangen? Omdat de dieselpijpen meestal gelijk naar beneden gaan...ik weet niet of ik daar gewoon een einddemper voor kan kopen...weet iemand dat?
En een luchtfilter voor een diesel???? Qua sound zou ie niet veel beter worden ben ik bang
Kan je bij een diesel net als bij een benzine motor gewoon je einddemper vervangen? Omdat de dieselpijpen meestal gelijk naar beneden gaan...ik weet niet of ik daar gewoon een einddemper voor kan kopen...weet iemand dat?
En een luchtfilter voor een diesel???? Qua sound zou ie niet veel beter worden ben ik bang

Kijk eens op deze site: http://45zs.info
Is de beste site waar je alles kan vinden over rover diesel tuning. Vooral turbodruk verhogen door de wastegate in te korten is zeer de moeite waard. Op de site kun je zien hoe alles moet en er is geloof ik ook een online tuning boekje te koop voor een paar euro waar allerlei tips in staan om je SD sneller te krijgen.
Is de beste site waar je alles kan vinden over rover diesel tuning. Vooral turbodruk verhogen door de wastegate in te korten is zeer de moeite waard. Op de site kun je zien hoe alles moet en er is geloof ik ook een online tuning boekje te koop voor een paar euro waar allerlei tips in staan om je SD sneller te krijgen.
-
- MG-R Fanatic
Een sd wat meer vermogen te geven is wel tedoen.
Chippen is de makkelijkste manier en dan kom je rond de 100 pk uit en het koppel steigt +/- 25 n/m. kost wel wat ik dacht zo rond de 600 euro.
Een intercooler er op bouwen is wel te doen maar dan moet je het inlaatspruitstuk+chartcarriers en het flexibel buisje van de erg klep van een tdic hebben!
Ik ben ook van plan om er een intercooler er op tebouwen, ik heb alles al behalve de orginele intercooler en een universele kan ik niet kwijt ivm ruimte gebrek, nieuw zijn ze vrij duur en 2e hands niet aan te komen.
Je moet dan wel je pomp aflaten stellen want een comp. van een tdic zal niet lukken aangezien dat die een volledig electr. gestuurde pomp hebben.
Je kunt om te beginnen de roetfilter vervangen met een pijp.
De turbo zal dan wat eerder op spinnen waardoor het turbogat (waar een sd erg veel van heeft) wat minder word en de motor zal in de top toeren wat meer blijven trekken.
Een luchtfilter zou wat kunnen doen maar zorg dan wel voor voldoende koude lucht toevoer een demper zal zonder verdere aanpassingen niet meer doen dan wat meer geluid geven.
Ik heb even op bullpower.nl gekeken en met chippen kom je op 115pk/235nm en kost 635 euro
Chippen is de makkelijkste manier en dan kom je rond de 100 pk uit en het koppel steigt +/- 25 n/m. kost wel wat ik dacht zo rond de 600 euro.
Een intercooler er op bouwen is wel te doen maar dan moet je het inlaatspruitstuk+chartcarriers en het flexibel buisje van de erg klep van een tdic hebben!
Ik ben ook van plan om er een intercooler er op tebouwen, ik heb alles al behalve de orginele intercooler en een universele kan ik niet kwijt ivm ruimte gebrek, nieuw zijn ze vrij duur en 2e hands niet aan te komen.
Je moet dan wel je pomp aflaten stellen want een comp. van een tdic zal niet lukken aangezien dat die een volledig electr. gestuurde pomp hebben.
Je kunt om te beginnen de roetfilter vervangen met een pijp.
De turbo zal dan wat eerder op spinnen waardoor het turbogat (waar een sd erg veel van heeft) wat minder word en de motor zal in de top toeren wat meer blijven trekken.
Een luchtfilter zou wat kunnen doen maar zorg dan wel voor voldoende koude lucht toevoer een demper zal zonder verdere aanpassingen niet meer doen dan wat meer geluid geven.
Ik heb even op bullpower.nl gekeken en met chippen kom je op 115pk/235nm en kost 635 euro
Roverloos
-
- MG-R Freak
- Contacteer:
een uitlaat vanaf de downpipe naar achter kan best wat opleveren hoor.
omdat je een turbo hebt moet je zo min mogenlijk dempers gaan gebruiken.
dan pakt de turbo beter op, en heb je eerder je vermogen beschikbaar.
een sportfilter kan ook veel goed doen bij een turbo.
neem alleen wel een inleg filter.
de rest is volgens de tuner niet goed, of gewoon te duur voor wat het doet.
en dan laten chippen.
ik breng hem naar beek in denhaag
http://www.beekautoracing.nl
die maken geen veranderingen in je programma, maar schrijven een compleet nieuw programma.
de auto ben je ook de heledag kwijt en gaat meerdere malen de vermogentestbank op.
mijn mg zou met de aanpassingen die ik net hebt genoemt ruim boven de 150 pk uit komen en een koppel van 360 Nm was goed mogenlijk.
(laat ik nou wel een interkoeler hebben)
om nou meer aanpassingen te doen lijkt me erg duur worden.
omdat je een turbo hebt moet je zo min mogenlijk dempers gaan gebruiken.
dan pakt de turbo beter op, en heb je eerder je vermogen beschikbaar.
een sportfilter kan ook veel goed doen bij een turbo.
neem alleen wel een inleg filter.
de rest is volgens de tuner niet goed, of gewoon te duur voor wat het doet.
en dan laten chippen.
ik breng hem naar beek in denhaag
http://www.beekautoracing.nl
die maken geen veranderingen in je programma, maar schrijven een compleet nieuw programma.
de auto ben je ook de heledag kwijt en gaat meerdere malen de vermogentestbank op.
mijn mg zou met de aanpassingen die ik net hebt genoemt ruim boven de 150 pk uit komen en een koppel van 360 Nm was goed mogenlijk.
(laat ik nou wel een interkoeler hebben)
om nou meer aanpassingen te doen lijkt me erg duur worden.
-
- MG-R Freak
- Contacteer:
oja een uitlaat op mijn adres kost €500
dan krijg je een uitlaat vanaf de downpipe naar achter.
geheel van rvs
www.nmparts.nl
hij buigt ze zelf en heeft al een hoop auto's gedaan.
benzine als diesel, maakt niet uit.
en een geil geluid wat er uit komt dan
:P
dan krijg je een uitlaat vanaf de downpipe naar achter.
geheel van rvs
www.nmparts.nl
hij buigt ze zelf en heeft al een hoop auto's gedaan.
benzine als diesel, maakt niet uit.
en een geil geluid wat er uit komt dan