Originele onderdelen herstellen of vervangen met imitatie??

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Junkie
MG-R Fanatic
Contacteer:

Originele onderdelen herstellen of vervangen met imitatie??

Bericht door Junkie »

Hallo Iedereen,

Ik ben nu een jaar in het bezit van mijn Rover 214SI uit 1998, waar ik toche cht eens wat meer aan wil doen. Enige punten die op de planning staan: nieuwe velgen, een onderlip. Maar voordat dat door kan gaan, wil ik eigenlijk eerst enige schade oplossen.

Mijn opa heeft ooit met het binnenrijden van zijn garagebox de linker en rechterkant een tikje gegeven, waardoor de schermen en de bumper wat schade hebben. Bij de officiele dealer rekenen ze voor het uitdeuken/plamuren/schuren/lakken/plaatselijk bijspuiten enzo enzo een dikke 1300,- pleuro, wat op z'n minst aan de hoge kant is. Dan ben ik ook nog bij de adverteerder hieronder op de pagina geweest, dat is wel een serieuze optie. Daar heb ik ook contact mee gehad over de schade.

Maar sinds een week of 2 ben ik de site http://217.149.222.43/Nederlands/index_ned.htm of
http://217.149.222.43/carparts-online/shop.htm tegengekomen.

Nu vraag ik me dus af, wat zal ik doen: de schade aan originele onderdelen laten herstellen of vervangen met nieuwe imitatie?? Wat zeggen jullie ervan, of wat is jullie ervaring met imitatie? Het is niet dat ik er het geld niet voor (over) heb, om te laten herstellen (aangezien ik er vanuit ga dat dat het duurste is), maar er zijn nog wel meer dingen aan de auto die geld kosten :)

Verder neem ik aan dat niemand bumpers of voorschermen van een Rover 200 thuis heeft liggen he, anders stonden ze vast al op het forum.

Mvg,
Edwin.

P.S. Foto's van mijn auto verwacht ik volgende week te hebben, de camera met de foto's ligt nu nog in Drenthe. Daarmee hoop ik de schade makkelijker aan anderen te kunnen tonen.
Striker
MG-R Freak

Re: Originele onderdelen herstellen of vervangen met imitati

Bericht door Striker »

Als het goedkoper uitpakt, zou ik zeker voor imitatie gaan. Dat doet echt niet onder voor origineel (zeker onderdelen als plaatwerk niet) en origineel gerepareerd plaatwerk is nou ook niet echt ideaal.
Junkie schreef:Verder neem ik aan dat niemand bumpers of voorschermen van een Rover 200 thuis heeft liggen he, anders stonden ze vast al op het forum.
Probeer Van Noort ff (voor telefoon/adres zie de banner onder aan de site), die heeft vaak nog wel plaatwerk in huis.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
tummeke

Bericht door tummeke »

Ehm ik heb nog steeds plannen.. Maar kan niet zomaar m'n voorschermen gaan vervangen zonder nieuwe te hebben natuurlijk, en zit momenteel even met andere aankopen he ;)
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,
"Het schijnt" dat bij immitatie bumpers de pasvorm wel een te wensen overlaat.
... het schijnt ... dus 100% zeker dat deze info klopt ben ik niet.
Zeker niet omdat iemand die "echte" bumpers verkocht mij dit verteld heeft :blink:
You can go fast ... but I can go anywhere.
tummeke

Bericht door tummeke »

Idd dat hoor ik dus ook elke keer...

Maar of het zo is.. Ik heb ze nog nooit gebruikt.. Kan iig een hoop duiten schelen!
Ashoe

Bericht door Ashoe »

toen ik 2 jaar terug m'n voorkant in puin had gereden heb ik ook allemaal imitatie plaatwerk gebruikt, o.a. bumper, zijscherm, motorkap, zelfs m'n koplampen geloof ik. is niks van te merken :D
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: ik heb vorig jaar september ook de voorkant gedeeltelijk vernieuwd met imitatie en geen centje pijn. :mrgreen:
Afbeelding
Junkie
MG-R Fanatic
Contacteer:

Bericht door Junkie »

Bedankt voor de reacties. Ik neig er nu ook meer naar om toch voor imitatie plaatwerk te kiezen. Deze za ga ik waarschijnlijk in Zwolle een frontlip kopen, die kan dan tegelijk op de bumper gemonteerd worden.

Als ik dan de bumper en voorschermen vervang, zal de motorkap dan veel gaan opvallen door evt kleurverschil, of maar gewoon afwachten en hopen van niet?

Dit is waar ik dan op uit kom, leuk prijsje. Moet dan nog wel allemaal gespoten en ingebouwd worden, maar goed.

ROVER 200 10/95-01/00 VOORBUMPER met pimer+mistlampgaten € 71.40
ROVER 200 10/95-01/00 VOORBUMPERSTRIP chroom € 26.06 € 26.06
ROVER 200 10/95-01/00 SCHERM VOOR met clignogat (links) € 27.49
ROVER 200 10/95-01/00 SCHERM VOOR met clignogat (rechts) € 27.49
Netto bedrag: € 152.44 (incl. 19% btw, excl. verzendingskosten)

en dan de frontlip voor € 160,- http://img37.imageshack.us/img37/7199/voorlip0ab.png

Begint het hier ook mss eindelijk eens ergens op te lijken, ondanks de altijd "steunende" ouders :P
tummeke

Bericht door tummeke »

Laat het me maar even weten of het bevalt dat imitatie spul!

Wat is die site ook alweer met imitatie onderdelen? Je hebt er meerderen, maar kan ze zo niet vinden..
Junkie
MG-R Fanatic
Contacteer:

Bericht door Junkie »

Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

In eerste instantie dacht ik dat je een aanrijding oid had gehad en dat de voorkant in elkaar zat. Maar ik heb begrepen dat je wat lichte krasjes op je auto hebt, die heel eenvoudig weggewerkt kunnen worden.
Kwestie van overspuiten en voor rond de 500 euro ben je klaar.

Waarom ga je je dan al die problemen met nieuw plaatwerk op de hals halen? :roll:
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Junkie
MG-R Fanatic
Contacteer:

Bericht door Junkie »

Striker schreef:In eerste instantie dacht ik dat je een aanrijding oid had gehad en dat de voorkant in elkaar zat. Maar ik heb begrepen dat je wat lichte krasjes op je auto hebt, die heel eenvoudig weggewerkt kunnen worden.
Kwestie van overspuiten en voor rond de 500 euro ben je klaar.

Waarom ga je je dan al die problemen met nieuw plaatwerk op de hals halen? :roll:
tis wel ietsje meer dan wat krasjes. de voorschermen zijn beiden ontzet, en de bumper heeft wat diepe krassen, tot op het zwarte aan toe. zowel de dealer als van noort, zeggen dat er wel het een en ander uitgedeukt/gezet moet worden. en het overspuiten zoals zij aangaven was of te duur (dealer) of plaatselijk (van noort). dar niks op tegen hoor, maar toen kwam ik die imitatie site tegen, vandaar mss de wijziging in de plannen.

dus als het niet veel meer, liefst minder, gaat kosten dan repareren, vervang ik het net zo lief met imitatie. en als ik daadwerkelijk die frontlip aanschaf, wordt dat geheel tenminste exact dezelfde kleur.

en op mijn nek halen, tis kwestie van aanschaffen he, het bouwen enzo laat ik aan anderen over :) (moet ik het nog eerst wel met mensen over hebben trouwens).

hier nog een niet al te scherpe foto van de ene kant, je ziet de deuk er wel op, en dat ie wat ontzet is: http://img292.imageshack.us/img292/5238/pict00775kv.jpg

en hier de andere kant, waarop je meer ziet van de diepe krassen op de bumper: http://img291.imageshack.us/img291/3255/pict00896sv.jpg
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Heb je ook al gekeken op www.intercarparts.nl
bumper €60,- , strip €21,90 , scherm €23,10

Maar op hun site staat wel:
Verder maken wij u er op attent dat alle genoemde prijzen bruto-adviesprijzen zijn.
Informeer bij de dealer van uw keuze naar de voorwaarden voor het verkrijgen van kortingen en/of bonussen!
Maarûh, heb vannoort nix 2eHands liggen dan?

cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Junkie
MG-R Fanatic
Contacteer:

Bericht door Junkie »

Rover schreef:Heb je ook al gekeken op www.intercarparts.nl
bumper €60,- , strip €21,90 , scherm €23,10
die prijzen zijn dus idd ex btw, komen dan op hetzelfde uit. tis namelijk dezelfde site toch.
Rover schreef: Maarûh, heb vannoort nix 2eHands liggen dan?

cheers,
Dennis :cool:
of zij nog wat hebben liggen, weet ik zo niet. ik ga deze week sowieso weer even contact met ze opnemen, zal het gelijk vragen.

bedankt voor het meedenken.
Plaats reactie