Ok, heb al iets gevonden wat mijn vraag beantwoord:
"Although some elements of the old 200-series were carried over (most notably the floorpan), it was by-and-large an all-new car which had been developed with no input from Honda at all."
Zit weinig Honda aan idd (hoewel veel monteurs nog steeds wat anders beweren ). Het enige onderdeel dat ik tot nog toe heb kunnen ontdekken dat hetzelfde is als een Honda Civic, is de voorste remschijf.
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Frekkel schreef:de hendeltjes van de pinkers en ruitewissers zijn tzelfde als integra en dergelijke.
IDD klopt ik heb jaren in honda's gereden BV CRX 1.5 12V uit '83 en
een CIVIC 1.3 DX uit '92 en de hendels van de pinkers en ruitenwissers zijn het zelfde als die van de 200. IK hoop dat de motoren net zo sterk zijn als die van de honda..als ik zo naar het blok kijk van de 200 zie ik toch ook best grootte overeenkomsten.
waarom nieuw ontwikkelen als ze die nog hebben liggen en prima werken.
niet iedereen wil hytech spullen.
soms zie je het er niet eens vanaf dat het al 20 jaar mee gaat.
Ja, waar ik benieuwd naar was, is of ik bv. de remschijven en klauwen van een MG ZS / ZR op mijn Civic van '97 kan zetten. Steek, naaf en ET zijn allemaal gelijk dus schijven passen zoals Striker zegt wel, maar de klauwen dat is de vraag........misschien dat iemand die 282 schijven voor heeft eens een keertje de afstand tussen de bevestigingsbouten van het remzadel kan opmeten? Bij mij is dat ca. 14 cm en de dikte van het remzadel zelf (vlees tussen bout en fusee) is 15mm
Striker schreef:Klopt, ik heb de voorremmen van een ZR160 op de kop kunnen tikken (remklauwen, schijven en blokken). Kostte me 300 euro excl verzenden.
Ik zal wel wat foto's en maten plaatsen zodra ik ze binnen heb (ze zijn vrijdag verzonden, dus zal wel deze week zijn).