Veerpootbrug.... maar dan anders.

214 216 218 220 25
Striker
MG-R Freak

Veerpootbrug.... maar dan anders.

Bericht door Striker »

De laatste tijd is de veerpootbrug al een aantal maal ter sprake gekomen (vanwege Mark's groepsaankoop). De algemene conclusie is dat het de wegligging ten goede komt en dat de auto er wat stijver door wordt.

Tot nog toe wordt er bij het praten over een veerpootbrug alleen maar aan de voorzijde gedacht.
Maar..... de achterzijde van de auto is minstens zo flexibel als de voorzijde, dus zou een brug voor de achterzijde ook geen goed idee zijn?

Een stijvere achterkant zorgt ervoor dat de auto beter door bochten gaat (met één wiel van de grond is mogelijk :twisted: ) en dat de achterkant minder snel uit zal breken (en wanneer dit wel gebeurt, beter controleerbaar).

Ik heb contact met iemand die een RVS brug voor de achterste veerpoten van een mk3 200/25/ZR heeft ontwikkeld. En niet zomaar één, maar één die binnen 20 seconden zonder gereedschap verwijderd/gemonteerd kan worden. Wel zo handig als je een paar kratjes bier of een kinderwagen wilt meenemen :mrgreen:.

Als er hier mensen geïnteresseerd zijn in zo'n brug, laat het me dan even weten (richtprijs is rond de 150 euro, een exactere prijs zal ik binnenkort kunnen geven, oa afhankelijk van het aantal dat ik bestel).

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb geen foto waarbij de brug is gemonteerd, maar puur voor 't idee (dit is dus NIET de hierboven genoemde brug) :
Afbeelding
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
216 driver

Bericht door 216 driver »

Mijn achterkant mag van mij ook wel wat stijver nog, heb al wel een KW schroefset maar is achter niet instelbaar in hardheid. Vond ik zoiezo al heel raar als je een Kw set met hardheid instelbaar koopt verwacht je dat je achter ook kan instellen :| .

Achter heb ik me sub-kist liggen en waarschijnlijk zal het niet gaan passen met die veerpootbrug.

Ik heb ook weleens gelezen over stuggere stabilisatorstangen, wie kan mij vertellen wat dat voor nut heeft ?
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Is er bij hem ook iets mogelijk voor de Rover 400/45/mgzs ? :blink:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

ik heb toevallig ook vandaag bericht gehad van die gozer die mijn veerpootbruggen regelt dat hij er nu ook voor de achterkant van de MK3/ZR heeft...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
The Flying Dutchman
MG-R Freak

Bericht door The Flying Dutchman »

216 driver schreef:Mijn achterkant mag van mij ook wel wat stijver nog, heb al wel een KW schroefset maar is achter niet instelbaar in hardheid. Vond ik zoiezo al heel raar als je een Kw set met hardheid instelbaar koopt verwacht je dat je achter ook kan instellen :| .

Achter heb ik me sub-kist liggen en waarschijnlijk zal het niet gaan passen met die veerpootbrug.

Ik heb ook weleens gelezen over stuggere stabilisatorstangen, wie kan mij vertellen wat dat voor nut heeft ?
Zelfde nut. Alle beetjes helpen. De carrosserie helemaal doorlassen is dan het laatste zetje tot een bijna volledig starre constructie. Enige nadeel is dat er dan niemand meer met je mee wil. :lol:
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

roverjob800 schreef: Zelfde nut. Alle beetjes helpen. De carrosserie helemaal doorlassen is dan het laatste zetje tot een bijna volledig starre constructie. Enige nadeel is dat er dan niemand meer met je mee wil. :lol:
Nah, dan heb je ook nog een roll-kooi nodig :twisted: :twisted: :twisted:
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

ola, wacht eens even.
ik heb met redelijk wat mensen reeds het nut van veerpootbruggen besproken, en allemaal zijn ze het er over eens dat een veerpootbrug vanachter niet zo'n goed idee is. de wagen wordt indd stijver, maar wanneer deze uitbreekt is het meestal op een moment dat corrigeren niet meer helpt. het gebeurt veel brusker, aangezien de limiet al veel verder ligt.
MG ZR S1800
The Flying Dutchman
MG-R Freak

Frekkel schreef:ola, wacht eens even.
ik heb met redelijk wat mensen reeds het nut van veerpootbruggen besproken, en allemaal zijn ze het er over eens dat een veerpootbrug vanachter niet zo'n goed idee is. de wagen wordt indd stijver, maar wanneer deze uitbreekt is het meestal op een moment dat corrigeren niet meer helpt. het gebeurt veel brusker, aangezien de limiet al veel verder ligt.
Klopt. Daarom zie je ook topcoureurs wel eens in de fout gaan. 8)
Job.

'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

en daarom wil ik zo'n ding dus niet vanachter. als mijn grens bereikt wordt voel ik dit graag.
MG ZR S1800
The Flying Dutchman
MG-R Freak

Frekkel schreef:en daarom wil ik zo'n ding dus niet vanachter. als mijn grens bereikt wordt voel ik dit graag.
Een ding kan ik je garanderen.....je voelt het echt wel. 8)
Job.

'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

roverjob800 schreef: Een ding kan ik je garanderen.....je voelt het echt wel. 8)
maar niet als hij bereikt is, als hij al is overschreden ;)
MG ZR S1800
The Flying Dutchman
MG-R Freak

Frekkel schreef: maar niet als hij bereikt is, als hij al is overschreden ;)
Ehhhh......lijkt me onmogelijk. Lees eens goed terug. ;)
Job.

'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

:?:
MG ZR S1800
The Flying Dutchman
MG-R Freak

Frekkel schreef::?:
Eerst bereik je iets en vervolgens overschrijd je het. Niet andersom. 8)
Job.

'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Trevor

Bericht door Trevor »

Maar het kan wel dat je het niet voelt als de grens overschreden word, en als ie dan uitbreekt omdat de grens al is overschreden, dat je het dan pas voelt. Snappie?
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

mooi trevor, iemand die het snapt ;)

als je kont begint te gaan, zonder dat ze je neus voorbijsteekt dus, voel je dus dat je je grens hebt bereikt.
met zo'n veerpootbrug voel je je kont niet gaan (de grens bereiken), maar sta je direct achterstevoren (de grens overschreden). bij wijze van spreken dan, maar tscheelt niet veel.

dus de zin "maar niet als hij bereikt is, als hij al is overschreden " gaat dus ook over die grens.

snappie? ;)
MG ZR S1800
Plaats reactie