Pagina 1 van 1
Welk Openluchtfilter?
Geplaatst: wo aug 31, 2005 9:38 pm
door Trevor
Omdat ik nu de laatste paar weken toch al lekker aan 't klussen ben met mijn auto, ben ik van plan om er morgen eens een open luchtfilter voor aan te gaan schaffen.
Nou ben ik eens benieuwd, welke raden jullie me aan? En kan ik de "Bak" van het standaard luchtfilter gewoon laten zitten. Ik bedoel dan het onderste gedeelte, dus waar het standaard filter in ligt.
Geplaatst: wo aug 31, 2005 10:04 pm
door Striker
Ja, de bak kan je gewoon laten zitten.
Wanneer je 't deksel en het originele luchtfilter weg haalt, dan kan het open filter mooi op de bak rusten.
Qua prestaties zit er weinig verschil tussen de bekende merken filters, dus het eigenlijk vooral af van wat jij een mooi filter vindt (als je het uiterlijk belangrijk vindt tenminste) en de prijs.
Pipercross filters vind ik persoonlijk erg mooie en goede filters, ze zijn voor een nette prijs te krijgen bij
Biesheuvel.
Geplaatst: wo aug 31, 2005 10:17 pm
door Trevor
Bij wat verder zoeken op internet lees ik af en toe iets over het resetten van de ECU. Is dat altijd nodig?? (Man, wat ben ik noch een Newbie

)
Geplaatst: wo aug 31, 2005 10:37 pm
door Striker
Daar heb ik nog nooit van gehoord. De ECU is zelflerend en zal zich vanzelf aanpassen aan 't nieuwe luchtfilter.
Bij de benzinemodellen geeft 't monteren van een open luchtfilter in ieder geval geen problemen. Ik ben niet echt bekend met de Rover diesels, maar ik neem aan dat het hierbij ook geen probleem is.
Geplaatst: wo aug 31, 2005 10:41 pm
door Trevor
OK dan! En dan nog een laatste vraag

Wat ben je ongeveer kwijt voor een K&N 57i Generation 2?
Geplaatst: wo aug 31, 2005 10:49 pm
door Striker
Teveel

.
Het is gewoon een K&N 57i met een hitteschildje er omheen. En daar vragen ze dan ineens 2x zoveel voor als voor een normale 57i. Kan je dan beter zelf maken of voor dat geld een echt gesloten filter kopen.
Geplaatst: wo aug 31, 2005 10:51 pm
door Trevor
Ok, dus een generation 1 is net zo goed? En hoeveel ben ik daar dan ongeveer voor kwijt. Kan het met google-en niet vinden/
Geplaatst: wo aug 31, 2005 10:53 pm
door Striker
Pipercross heeft voor de 420 SDI een luchtfilter in 't assortiment. Aangezien dat dezelfde motor is als in jou auto, moet die dus passen. Zie
hier.
Voor:
Na:

Geplaatst: wo aug 31, 2005 11:08 pm
door MarkBRM
Efka import heeft ook K&N sets te koop voor Rovers weet ik.
http://www.efkaimport.nl
Mark
Geplaatst: wo aug 31, 2005 11:32 pm
door Frekkel
voor een k&n 57i kit ben je nog steeds teveel geld kwijt.
koop gewoon een universele k&n met de juiste diameter en haal in de doe het zelf zaak zelf een stuk flexibele buis. ben je nog steeds minder kwijt dan al hun 57i kit rommel. ben je hooguit 80€ kwijt
als je meer interesse hebt in een gesloten systeem: voor 200 € kan ik een pipercross viper kit regelen (winkelprijs ongeveer 400€)
Geplaatst: do sep 01, 2005 12:09 am
door Trevor
Mensen, bedankt! Ik heb weer genoeg tips en ideeen. Ik ga morgen lekker hobby-en

Ik laat nog wel horen wat er uit voort is gekomen

Geplaatst: do sep 01, 2005 10:43 pm
door Trevor
Door de deuk die gister in mijn auto is gereden (zie ander Topic) is het luchtfilter project even uitgesteld. Eerst maar even sparen om de deuk weer te fiksen.
Ze wisten me bij de winkel wel te vertellen dat er geen '" kant en klare" kits te verkrijgen zijn voor een diesel 200. Met een universele kit iets fabrieken zou de prestaties waarschijnlijk niet bevorderen, het werd me zelfs sterk afgeraden... terecht???
Geplaatst: do sep 01, 2005 10:44 pm
door Striker
Trevor schreef:Ze wisten me bij de winkel wel te vertellen dat er geen '" kant en klare" kits te verkrijgen zijn voor een diesel 200. Met een universele kit iets fabrieken zou de prestaties waarschijnlijk niet bevorderen, het werd me zelfs sterk afgeraden... terecht???
Zoals gezegd, Pipercross heeft wel een kit voor de 200 diesel. Green volgens mij ook. K&N heeft er idd geen in de lijst.
Geplaatst: vr sep 02, 2005 11:50 am
door Frekkel
Trevor schreef:
Ze wisten me bij de winkel wel te vertellen dat er geen '" kant en klare" kits te verkrijgen zijn voor een diesel 200. Met een universele kit iets fabrieken zou de prestaties waarschijnlijk niet bevorderen, het werd me zelfs sterk afgeraden... terecht???
in de winkel waren ze blijkbaar al bang dat ze minder geld aan je zouden verdienen. zelf knutselen met universeel materiaal heeft vaak betere resultaten tot gevolg.
Geplaatst: do feb 23, 2006 9:56 pm
door thadon
R220 schreef:Maar ik dacht dat thadon er een had in zijn ZR diesel (een openlucht filter)
Klopt:


Zoals je kan zien heb ik de bak er in laten zitten. (onderste deel)
- Makkelijk terugplaatsen van het originele filter (leasebak he...)
- Beter, maar zeker niet optimale, afscherming van warmte
- Betere aanvoer van koude lucht