Welk Openluchtfilter?

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Trevor

Welk Openluchtfilter?

Bericht door Trevor »

Omdat ik nu de laatste paar weken toch al lekker aan 't klussen ben met mijn auto, ben ik van plan om er morgen eens een open luchtfilter voor aan te gaan schaffen.

Nou ben ik eens benieuwd, welke raden jullie me aan? En kan ik de "Bak" van het standaard luchtfilter gewoon laten zitten. Ik bedoel dan het onderste gedeelte, dus waar het standaard filter in ligt.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ja, de bak kan je gewoon laten zitten.
Wanneer je 't deksel en het originele luchtfilter weg haalt, dan kan het open filter mooi op de bak rusten.

Qua prestaties zit er weinig verschil tussen de bekende merken filters, dus het eigenlijk vooral af van wat jij een mooi filter vindt (als je het uiterlijk belangrijk vindt tenminste) en de prijs.

Pipercross filters vind ik persoonlijk erg mooie en goede filters, ze zijn voor een nette prijs te krijgen bij Biesheuvel.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Trevor

Bericht door Trevor »

Bij wat verder zoeken op internet lees ik af en toe iets over het resetten van de ECU. Is dat altijd nodig?? (Man, wat ben ik noch een Newbie :? )
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Daar heb ik nog nooit van gehoord. De ECU is zelflerend en zal zich vanzelf aanpassen aan 't nieuwe luchtfilter.

Bij de benzinemodellen geeft 't monteren van een open luchtfilter in ieder geval geen problemen. Ik ben niet echt bekend met de Rover diesels, maar ik neem aan dat het hierbij ook geen probleem is.
Afbeelding

Trevor

Bericht door Trevor »

OK dan! En dan nog een laatste vraag :) Wat ben je ongeveer kwijt voor een K&N 57i Generation 2?
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Teveel ;).

Het is gewoon een K&N 57i met een hitteschildje er omheen. En daar vragen ze dan ineens 2x zoveel voor als voor een normale 57i. Kan je dan beter zelf maken of voor dat geld een echt gesloten filter kopen.
Afbeelding

Trevor

Bericht door Trevor »

Ok, dus een generation 1 is net zo goed? En hoeveel ben ik daar dan ongeveer voor kwijt. Kan het met google-en niet vinden/
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Pipercross heeft voor de 420 SDI een luchtfilter in 't assortiment. Aangezien dat dezelfde motor is als in jou auto, moet die dus passen. Zie hier.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Afbeelding

MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

Efka import heeft ook K&N sets te koop voor Rovers weet ik.

http://www.efkaimport.nl

Mark
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

voor een k&n 57i kit ben je nog steeds teveel geld kwijt.
koop gewoon een universele k&n met de juiste diameter en haal in de doe het zelf zaak zelf een stuk flexibele buis. ben je nog steeds minder kwijt dan al hun 57i kit rommel. ben je hooguit 80€ kwijt

als je meer interesse hebt in een gesloten systeem: voor 200 € kan ik een pipercross viper kit regelen (winkelprijs ongeveer 400€)
MG ZR S1800
Trevor

Bericht door Trevor »

Mensen, bedankt! Ik heb weer genoeg tips en ideeen. Ik ga morgen lekker hobby-en :D Ik laat nog wel horen wat er uit voort is gekomen :)
Trevor

Bericht door Trevor »

Door de deuk die gister in mijn auto is gereden (zie ander Topic) is het luchtfilter project even uitgesteld. Eerst maar even sparen om de deuk weer te fiksen.

Ze wisten me bij de winkel wel te vertellen dat er geen '" kant en klare" kits te verkrijgen zijn voor een diesel 200. Met een universele kit iets fabrieken zou de prestaties waarschijnlijk niet bevorderen, het werd me zelfs sterk afgeraden... terecht???
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Trevor schreef:Ze wisten me bij de winkel wel te vertellen dat er geen '" kant en klare" kits te verkrijgen zijn voor een diesel 200. Met een universele kit iets fabrieken zou de prestaties waarschijnlijk niet bevorderen, het werd me zelfs sterk afgeraden... terecht???
Zoals gezegd, Pipercross heeft wel een kit voor de 200 diesel. Green volgens mij ook. K&N heeft er idd geen in de lijst.
Afbeelding

Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

Trevor schreef: Ze wisten me bij de winkel wel te vertellen dat er geen '" kant en klare" kits te verkrijgen zijn voor een diesel 200. Met een universele kit iets fabrieken zou de prestaties waarschijnlijk niet bevorderen, het werd me zelfs sterk afgeraden... terecht???
in de winkel waren ze blijkbaar al bang dat ze minder geld aan je zouden verdienen. zelf knutselen met universeel materiaal heeft vaak betere resultaten tot gevolg.
MG ZR S1800
thadon

Bericht door thadon »

R220 schreef:Maar ik dacht dat thadon er een had in zijn ZR diesel (een openlucht filter)
Klopt:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Zoals je kan zien heb ik de bak er in laten zitten. (onderste deel)
- Makkelijk terugplaatsen van het originele filter (leasebak he...)
- Beter, maar zeker niet optimale, afscherming van warmte
- Betere aanvoer van koude lucht
Plaats reactie