Spiegels ZR

214 216 218 220 25
Trevor

Spiegels ZR

Bericht door Trevor »

Passen de spiegels van een ZR rechtstreeks op een rover200?
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Niet helemaal rechtstreeks: de spiegels van de ZR zitten met 3 schroeven vast, die van de 200 maar met 2.

1 gat komt overeen, je zult dus 2 gaten in je deur erbij moeten boren.
Als je elektrische spiegels hebt, moet je de bedrading ook wat aanpassen.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Trevor

Bericht door Trevor »

En is dat veel gedoe?
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Nee, valt mee. Het boren van de gaten is een nauwkeurig werkje, maar wel eenvoudig. Wanneer je de vorm van de spiegel en de plek van de schroeven overtrekt op een stuk papier, kan je dit makkelijk als mal gebruiken voor het boren. De bedrading (als je elektrische spiegels hebt tenminste) is even puzzelen, maar ook dat moet wel lukken.
Afbeelding

Trevor

Bericht door Trevor »

Dan ga ik het er maar eens op wagen denk ik. Bedankt!
Trevor

Bericht door Trevor »

Ik neem aan dat het puzzelen met de bedrading alleen in de aansluiting bij het portier is?
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Klopt.
Afbeelding

Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

moet ik me ook nog eens aan wagen.
MG ZR S1800
Trevor

Bericht door Trevor »

Heel mooi! Nogmaals bedankt!
tummeke

Bericht door tummeke »

denk dat ik er binnenkort ook aan ga.. kreeg net vandaag een mooie aanbieding om een setje handmatige ZR spiegels meegeleverd te krijgen voor 50 euro.. :mrgreen:

En die custom spiegels die ik eigenlijk wilde blijken helaas toch niet zo mooi op een rover te staan.. staan ook zo lelijk schuin omhoog zoals je zo vaak ziet.. dusss, misschien moest ik dat maar eens doen :D
Trevor

Bericht door Trevor »

Moet je even MARVON PB-en, die heeft nog een setje rode in de aanbieding als het goed is.
Trevor

Bericht door Trevor »

Nou, ik ben net eens aan het klussen gegaan om die zr spiegels erop te zetten. Maar het wil niet erg vlotten. Gaten boren enzo is niet zo'n probleem, maar krijg de bedrading niet goed.

Ik heb van beide spiegels (oude en ZR) de plugjes eraf gehaald en heb die van de oude op die van de ZR gezet. Ik kom er nu dus alleen niet uit welk draadje ik waar moet steken. Iemand dit al eerder gedaan die het me kan vertellen??
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Badkarma heeft een goede handleiding geschreven in Tech Info, zie hier. Bij mijn auto waren de kleuren weer anders dan bij hem, maar waarschijnlijk heb je er wel iets aan.
Afbeelding

Trevor

Bericht door Trevor »

Hmz, ik heb er niet zoveel aan eigenlijk.

Wat ik ook probeer, het blijft zo dat ik de spiegels of alleen naar links en naar rechts kan bewegen, of alleen maar naar boven en naar beneden.
Horo

Bericht door Horo »

In het electrische schema staat prima omschreven welke kleuren wat doen. Dan is het alleen nog vaststellen wat de spiegels doen bij welke aansluiting. Kleuren links en rechts verschillen van elkaar. Peter(3) heeft me de schema's gegeven. Niet te lang iets "proberen", want dan kan je van alles gaan smelten (of branden).

PS. M3 look spiegels bevallen me uitstekend en geven me veel beter zicht dan de standaard (of ZR) uitvoering. Bovendien zitten ze steviger aan de auto en de spiegel trilt veel minder.
Arnie

Bericht door Arnie »

Nu we toch over zr/25/45 etc spiegels aan het praten zijn... Weet iemand ook of die verchroomde spiegelkappen (die onder andere op de sterling uitvoeringen zitten) ook los te verkrijgen zijn?? en zo ja misschien ook hoeveel euro me dat ongeveer gaat kosten???

Alvast dank u ;)
Plaats reactie