ik heb zo'n 3-tonige luchthoorn,helemaal compleet met 3 toeters en compressor.
ik heb al het hele spulletje netjes gemonteerd en ik zou vandaag alleen nog even de bedrading erin doen.
en aangezien ik de haynes manual hebt appeltje eitje,niet dus
het schema klopt niet want de blauw/rood draad die de hoorn moet voeden daar heb ik mn relais tussen gezet,en de andere draad op de aarde.
zodat als ik mn knopje indruk en er een + naar de hoorns gaat dat mn relais dan ook die + krijgt en aanklikt.
helaas toen ik dit zo aansloot ging gelijk het relais al aan,tussen de blauw/rood en aarde meet gewoon 12v,wat volgens het schema niet zou moeten.
maar er zit ook nog aan elke hoorn een geel/wit draad waar 12v op staat,dus dat heeft er ook nog waarschijnlijk mee te maken.
maar even samengevat,het schema klopt niet helemaal.
weet iemand op welke draad ik mn relais moet aansluiten op het orginele hoorn circuit?
[620i]extra luchthoorn aansluiten op bestaande hoorn=>no
-
- Moderator
- Contacteer:
.... een 600 is geen 214Gsi ... maarûh in m'n ouwe 214 was alles min geschakeld.
Dat wil zeggen dat overal 12v op staat en dat de schakelaar aan de min kant van het "apparaat" zit.
Dus in het geval van de 214 zou er exact het zelfde gebeuren als wat jij net beschreef van dat relais op je 600.
Het zou kunnen zijn dat het bij de 600 dus ook zo is ... 't blijft tenslotte engels
cheers,
Dennis
Dat wil zeggen dat overal 12v op staat en dat de schakelaar aan de min kant van het "apparaat" zit.
Dus in het geval van de 214 zou er exact het zelfde gebeuren als wat jij net beschreef van dat relais op je 600.
Het zou kunnen zijn dat het bij de 600 dus ook zo is ... 't blijft tenslotte engels
cheers,
Dennis

You can go fast ... but I can go anywhere.