zweverig onderstel
zweverig onderstel
wat ik bedoel is dat mijn wagen (brm) nogal zweverig wordt in lange snelle bochten zo rond de 130-140km/u.
(voor de mensen uit de buurt: bochten zoals de R4 in mariakerke) en sommige op en afritten van autosnelwegen.
het stuur voelt erg licht aan, alsof de stuurbekrachtiging teveel werk zou doen. en als je lichte snokjes aan je stuur geeft blijft hij gewoon de bocht nemen. zo lijkt het dus alsof je wielen over de baan zweven.
hij schuift niet rechtdoor of zo, maar tis een beu gevoel.
bij haakse bochten en dergelijke voel je hem echt kleven, dus das allemaal in orde.
zou er iets mis zijn (stuurbekrachtiging, schokdempers...?) of kan ik iets doen om di te verhelpen (veerpootbrug, nog stravere demping...?)
(voor de mensen uit de buurt: bochten zoals de R4 in mariakerke) en sommige op en afritten van autosnelwegen.
het stuur voelt erg licht aan, alsof de stuurbekrachtiging teveel werk zou doen. en als je lichte snokjes aan je stuur geeft blijft hij gewoon de bocht nemen. zo lijkt het dus alsof je wielen over de baan zweven.
hij schuift niet rechtdoor of zo, maar tis een beu gevoel.
bij haakse bochten en dergelijke voel je hem echt kleven, dus das allemaal in orde.
zou er iets mis zijn (stuurbekrachtiging, schokdempers...?) of kan ik iets doen om di te verhelpen (veerpootbrug, nog stravere demping...?)
MG ZR S1800
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Als de bocht maar lang genoeg duurt en je hard genoeg rijd dan kom je vanzelf bij het einde van je veerweg. Alleen zou hij dan juist heel scherp moeten worden omdat je op de bumpstop rijdt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
frekkel kheb hetzelfde probleem gehad. ben van zelzate en neem da bochtje dus ook regelmatig wel eens:) ik heb nen 200 1.4 si, en vroeger tegen 120 had ik al last. nu tegen 140 - 150 en tis geen probleem:)
heb nieuwe schokdempers laten steken en vooral michelins laten leggen. tzijn duurdere banden é. maar ge haalt er nog altijd het meeste uit. en ik kan het weten want kben leverancier van banden:)
greetz
heb nieuwe schokdempers laten steken en vooral michelins laten leggen. tzijn duurdere banden é. maar ge haalt er nog altijd het meeste uit. en ik kan het weten want kben leverancier van banden:)
greetz

- pagan
- MG-R Freak
Re: zweverig onderstel
Ik kan je niet direct helpen, maare das een heftige bocht!!!Frekkel schreef: (voor de mensen uit de buurt: bochten zoals de R4 in mariakerke)

Grtz, Pagan

Ik heb dat zweverige nog niet kunnen ontdekken hoor. ik heb dan wel geen bocht in de buurt waar ik met 130 door heen kan maar we hebben hier wel een bocht van de kruithuisweg naar de A4 waar ik toch gauw 95 rij en de motorrijder voor me twee keer verbaast in zijn spiegel keek dat die idioot met dat oranje grilletje nog steeds op zijn achterwiel zit.
Dat zweverige komt dat niet gewoon van de Pintjes ?
Dat zweverige komt dat niet gewoon van de Pintjes ?
-
- Moderator
- Contacteer:
Re: zweverig onderstel
Kan ik die tegenkomen van terneuzen naar brugge? want dan kan ik 'm ff uitproberenFrekkel schreef:de R4 in mariakerke

of is dat tever omrijden? ... 'k ben namelijk druk aan het proberen deze maand nog in Brugge te geraken.
Schijnt daar namelijk een familie/dieren/amusement park te zijn ... waar Geroen de Smet een Roofvogelshow heeft.
cheers,
Dennis

You can go fast ... but I can go anywhere.
@djhavac: banden zijn Dunlop sp 9000. in andere bochten kleven ze als kauwgom. daarvoor continental sportcontacts gehad, en ook hiermee had ik dat gezweef.
@Pagan, dat is ie zeker, probeer hem iedere week toch een keer of 3-4 mee te pakken.
@dennis, is dat het boudewijnpark dat je bedoelt dan?
als je vogelfan bent moet je es naar park paradisio, hebben daar ook nogal wat roofvogelgedoe.
als je via terneuzen, zelzate zo naar de E40 rijdt ga je er indd passeren.
Vandaag naar RCS gereden, veel op en afritten genomen, die scherper zijn, en dat lukt dan weer wel vlot, tegen een goeie 120. en dan voel je ook dat hij wat op dat voorwiel leunt, en voel je ook dat je goed contact hebt met de baan. Ik heb die bocht van de R4 ook nog eens genomen vandaag en de wagen blijft strak, helt niet over, dus misschien is het wel nodig om er met 160-180 in te vliegen zodat dat ie wat op dat voorwiel gaat hangen. maar kheb nu ook niet echt de moed om het te proberen
ken een koppel dat er hun bmw op het dak hebben geparkeerd, en garagist die zijn 406 er heeft zien uitbranden.
racen op zolder of francorchamps nondeju, gratis!!!
@Pagan, dat is ie zeker, probeer hem iedere week toch een keer of 3-4 mee te pakken.
@dennis, is dat het boudewijnpark dat je bedoelt dan?
als je vogelfan bent moet je es naar park paradisio, hebben daar ook nogal wat roofvogelgedoe.
als je via terneuzen, zelzate zo naar de E40 rijdt ga je er indd passeren.
Vandaag naar RCS gereden, veel op en afritten genomen, die scherper zijn, en dat lukt dan weer wel vlot, tegen een goeie 120. en dan voel je ook dat hij wat op dat voorwiel leunt, en voel je ook dat je goed contact hebt met de baan. Ik heb die bocht van de R4 ook nog eens genomen vandaag en de wagen blijft strak, helt niet over, dus misschien is het wel nodig om er met 160-180 in te vliegen zodat dat ie wat op dat voorwiel gaat hangen. maar kheb nu ook niet echt de moed om het te proberen

ken een koppel dat er hun bmw op het dak hebben geparkeerd, en garagist die zijn 406 er heeft zien uitbranden.
racen op zolder of francorchamps nondeju, gratis!!!
MG ZR S1800
-
- Moderator
- Contacteer:
Hya Frekkel,Frekkel[size=75] schreef:@dennis, is dat het boudewijnpark dat je bedoelt dan?
als je via terneuzen, zelzate zo naar de E40 rijdt ga je er indd passeren[/size]
Heb net ff op hun site gekeken ... yep, je hebt gelijk .. boudewijnpark.
Thanks

Ben ook zeker benieuwd naar die bocht in de R4
cheers,
Dennis

You can go fast ... but I can go anywhere.
Het is idd een super bocht, in de andere richting ook, maar daar moet je opletten want hij word scherper halverwege. Er zijn er daar al een heel pak op hun dak gegaan... Veerpootbrug is de oplossing denk ik, Best in combinatie met verlagingskit (Kw of zo).
Ps. R4 afrit oudenaarde is ook een heel leuk S-bochtje, juist opletten dat er niemand uit de andere richting komt. Ik ga er meestal aan 70 per uur door.
Greetz roverdude
Ps. R4 afrit oudenaarde is ook een heel leuk S-bochtje, juist opletten dat er niemand uit de andere richting komt. Ik ga er meestal aan 70 per uur door.
Greetz roverdude