weer problemen

214 216 218 220 25
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

weer problemen

Bericht door Gerald-17 »

Hmmz weer wat minder nieuws, een maand of wat geleden is mijn versnellingsbak gereviseerd en nieuwe koppeling geplaatst, maar een 3 weken geleden kwam ik erachter dat als ik 'm na het warm worden over de 3000 toeren ff goed laat brullen, vliegt mijn toerenteller ineens hard door zonder dat ik hard vooruit ga, dus ik naar de garage, en die vertelde me dat het weaarschijnlijk in de koppelingskabel zou zitten, er zit een automatisch stelmechanisme in de niet goed meer zou werken, dus nieuwe kabel besteld, en is er gister opgezet, maar het was nog hetzelfde, en nu verwachten ze dat er iets met doe koppeling niet goed is gegaan, dus de koppeling word weer vevangen.. maar toch 1 lichtpuntje eraan, het gaat wel voor de kosten voor de garage gelukkig...
mjah nu maar hopen dat t wel goedkomt, ik baal er toch wel een beetje van...

Groeten, Gerald.
thadon

Re: weer problemen

Bericht door thadon »

Gerald-17 schreef:Hmmz weer wat minder nieuws
Mmmm, klinkt bekend! Ik had het met mijn toen nieuwe ZR. Ook de kabel zo bleek later. Ook alleen als het spul warm was. Maar ja, een terugroepaktie onder garantie hoeven we niet meer te verwachten he...
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

idd maar garantie op ene 1 jaar oude wagen .. :P
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Ik kan me iets (vaag) herinneren van toen m'n moeder de Grijze 214GSi nog had.
Wonderbaarlijk genoeg zat ik achter het stuur toen er hetzelfde gebeurde als wat gerald schreef.
Schakel ... hoop toeren ... geen gang.
Dit bleek dat ... gvd, hoe heet dat kreng... nâh, die plaat waar dat koppelinggebeuren tegenaandrukt op een as was gekrompen ipv serieus vast gezet.
Dat plaatgeval was dus losgekomen van de as, dus er was geen overdracht meer tussen blok en koppeling.
Was toen een bekende klacht en was volledig onder garantie vervangen.
Nogmaals ... dit is wat ik me er enigzins van herinner ... maar dit was nog ruim voordat ik 'm van m'n moeder overnam.
'k zat toen in de motorfietsen en had geen interesse in auto's namelijk.

cheers,
Dennis :blink:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

najah ik zal het maandag wel es navragen word in elk geval op hun (lees garage) kosten gedaan (hoop ik voor ze :twisted: )
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

@Rover: Drukgroep? of het DrukLager?

@Gerald-17: Hopen dat het een beetje opschiet, heeft al me al al lang genoeg geduurt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

118GTR schreef:@Rover: Drukgroep? of het DrukLager?
Als ik het had geweten dan had ik het beesje wel bij de naam genoemd.
Drukgroep en druklager zijn het zowiezo niet want die zitten "los" ... 't zal eerder het vliegwiel zijn geweest.
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

hmjah ach ik zie maandag wel waarschijnlijk dan zouden de onderdelen binnenkomen en worden geplaatst dus dan kan ik pas echt weer meer info winnen...
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Rover schreef: Als ik het had geweten dan had ik het beesje wel bij de naam genoemd.
Drukgroep en druklager zijn het zowiezo niet want die zitten "los" ... 't zal eerder het vliegwiel zijn geweest.
Het klonk alsof je gewoon niet op de naam kon komen, en ik dacht je ff te helpen. De drukgroep hoort overgens vast te zitten aan het vliegwiel, die weer vast zit aan de krukas. Ook de koppelingsplaat hoort vast te zitten, maar dan aan de ingaande as van de versnellingsbak(maar zonder boutjes, gewoon erover heen geschoven).
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

118GTR schreef: De drukgroep hoort overgens vast te zitten aan het vliegwiel, die weer vast zit aan de krukas....
Ja, dan was het waarschijnlijk inderdaad het vliegwiel wat toen losliet van de krukas.
'k kon er inderdaad niet opkomen, maar das wel vaker met dingen die meer dan een week geleden gebeurd zijn.
Maarja, dat heb je als je veel met methad... eh ... methanol gewerkt hebt :lol:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Rover schreef:Maarja, dat heb je als je veel met methad... eh ... methanol gewerkt hebt :lol:
Je kan nu ook gewoon zeggen dat het de leeftijd is hoor...dat begrijpen we wel ;)

;oP
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Anton schreef:Je kan nu ook gewoon zeggen dat het de leeftijd is hoor...dat begrijpen we wel ;)
Gaan we nou jou probleem op mij projecteren?? :+

Maar als je methanol niet begrijpt: http://mail.vssd.nl/hlf/d006.pdf
daar staat het een en ander uitgelegd ;)

cheers,
Dennis :lol:
Laatst gewijzigd door Järv op za aug 27, 2005 2:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
You can go fast ... but I can go anywhere.
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Probleem...welk probleem ;)
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Methanol of Ethanol? :twisted:
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

@ Gerald,

Staat HIER nog een leuke oplossing voor je probleem ;)

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
thadon

Bericht door thadon »

Anton schreef: Je kan nu ook gewoon zeggen dat het de leeftijd is hoor...dat begrijpen we wel ;)

;oP
Mmmm, ik wist dat het niet echt lekker spul was, maar zo slecht voor je gezondheid... Vroegah stond ik in het hobbyhok achter de garage modelbouwmotoren af te stellen... urenlang.... En dat spul loopt op methanol. Kan me wel herinneren dat ik zo high als een gympie de tuin dan in waggelde zo nu en dan :mrgreen:
Plaats reactie