weer problemen
- Gerald-17
- MG-R Core
- Contacteer:
weer problemen
Hmmz weer wat minder nieuws, een maand of wat geleden is mijn versnellingsbak gereviseerd en nieuwe koppeling geplaatst, maar een 3 weken geleden kwam ik erachter dat als ik 'm na het warm worden over de 3000 toeren ff goed laat brullen, vliegt mijn toerenteller ineens hard door zonder dat ik hard vooruit ga, dus ik naar de garage, en die vertelde me dat het weaarschijnlijk in de koppelingskabel zou zitten, er zit een automatisch stelmechanisme in de niet goed meer zou werken, dus nieuwe kabel besteld, en is er gister opgezet, maar het was nog hetzelfde, en nu verwachten ze dat er iets met doe koppeling niet goed is gegaan, dus de koppeling word weer vevangen.. maar toch 1 lichtpuntje eraan, het gaat wel voor de kosten voor de garage gelukkig...
mjah nu maar hopen dat t wel goedkomt, ik baal er toch wel een beetje van...
Groeten, Gerald.
mjah nu maar hopen dat t wel goedkomt, ik baal er toch wel een beetje van...
Groeten, Gerald.
Re: weer problemen
Mmmm, klinkt bekend! Ik had het met mijn toen nieuwe ZR. Ook de kabel zo bleek later. Ook alleen als het spul warm was. Maar ja, een terugroepaktie onder garantie hoeven we niet meer te verwachten he...Gerald-17 schreef:Hmmz weer wat minder nieuws
-
- Moderator
- Contacteer:
Hya,
Ik kan me iets (vaag) herinneren van toen m'n moeder de Grijze 214GSi nog had.
Wonderbaarlijk genoeg zat ik achter het stuur toen er hetzelfde gebeurde als wat gerald schreef.
Schakel ... hoop toeren ... geen gang.
Dit bleek dat ... gvd, hoe heet dat kreng... nâh, die plaat waar dat koppelinggebeuren tegenaandrukt op een as was gekrompen ipv serieus vast gezet.
Dat plaatgeval was dus losgekomen van de as, dus er was geen overdracht meer tussen blok en koppeling.
Was toen een bekende klacht en was volledig onder garantie vervangen.
Nogmaals ... dit is wat ik me er enigzins van herinner ... maar dit was nog ruim voordat ik 'm van m'n moeder overnam.
'k zat toen in de motorfietsen en had geen interesse in auto's namelijk.
cheers,
Dennis
Ik kan me iets (vaag) herinneren van toen m'n moeder de Grijze 214GSi nog had.
Wonderbaarlijk genoeg zat ik achter het stuur toen er hetzelfde gebeurde als wat gerald schreef.
Schakel ... hoop toeren ... geen gang.
Dit bleek dat ... gvd, hoe heet dat kreng... nâh, die plaat waar dat koppelinggebeuren tegenaandrukt op een as was gekrompen ipv serieus vast gezet.
Dat plaatgeval was dus losgekomen van de as, dus er was geen overdracht meer tussen blok en koppeling.
Was toen een bekende klacht en was volledig onder garantie vervangen.
Nogmaals ... dit is wat ik me er enigzins van herinner ... maar dit was nog ruim voordat ik 'm van m'n moeder overnam.
'k zat toen in de motorfietsen en had geen interesse in auto's namelijk.
cheers,
Dennis

You can go fast ... but I can go anywhere.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
@Rover: Drukgroep? of het DrukLager?
@Gerald-17: Hopen dat het een beetje opschiet, heeft al me al al lang genoeg geduurt.
@Gerald-17: Hopen dat het een beetje opschiet, heeft al me al al lang genoeg geduurt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Het klonk alsof je gewoon niet op de naam kon komen, en ik dacht je ff te helpen. De drukgroep hoort overgens vast te zitten aan het vliegwiel, die weer vast zit aan de krukas. Ook de koppelingsplaat hoort vast te zitten, maar dan aan de ingaande as van de versnellingsbak(maar zonder boutjes, gewoon erover heen geschoven).Rover schreef: Als ik het had geweten dan had ik het beesje wel bij de naam genoemd.
Drukgroep en druklager zijn het zowiezo niet want die zitten "los" ... 't zal eerder het vliegwiel zijn geweest.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
-
- Moderator
- Contacteer:
Ja, dan was het waarschijnlijk inderdaad het vliegwiel wat toen losliet van de krukas.118GTR schreef: De drukgroep hoort overgens vast te zitten aan het vliegwiel, die weer vast zit aan de krukas....
'k kon er inderdaad niet opkomen, maar das wel vaker met dingen die meer dan een week geleden gebeurd zijn.
Maarja, dat heb je als je veel met methad... eh ... methanol gewerkt hebt

-
- Moderator
- Contacteer:
Gaan we nou jou probleem op mij projecteren??Anton schreef:Je kan nu ook gewoon zeggen dat het de leeftijd is hoor...dat begrijpen we wel

Maar als je methanol niet begrijpt: http://mail.vssd.nl/hlf/d006.pdf
daar staat het een en ander uitgelegd

cheers,
Dennis

Laatst gewijzigd door Järv op za aug 27, 2005 2:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Methanol of Ethanol? 

Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
Mmmm, ik wist dat het niet echt lekker spul was, maar zo slecht voor je gezondheid... Vroegah stond ik in het hobbyhok achter de garage modelbouwmotoren af te stellen... urenlang.... En dat spul loopt op methanol. Kan me wel herinneren dat ik zo high als een gympie de tuin dan in waggelde zo nu en danAnton schreef: Je kan nu ook gewoon zeggen dat het de leeftijd is hoor...dat begrijpen we wel