nieuwe trotse bezitter van een rover 820 si

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
jorgen openneer

nieuwe trotse bezitter van een rover 820 si

Bericht door jorgen openneer »

Beste mensen,
Ik ben zeer binnenkort (23 juni 2005) de trotse bezitter van een rover 820 si.
Wie kan mij helpen aan een gebruiksaanwijzing van de auto, en wat de "verborgen" gebreken zijn van deze auto?
Hij komt uit 1996 en lijkt mij de meest fantastische auto uit mijn rijders geschiedenis, alles erop en eraan, maar.....wat kom ik allemaal tegen?
Er zitten nieuwe banden op, een nieuwe distributie ketting, nieuwe uitlaat etc, en een nieuwe apk, maar toch....
Ik wil graag goed geinformeerd worden, wie helpt mij?

Groet Jörgen
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

proficiat met deze prachtige auto,

meestal zijn dit sterke wagens met weinig -punten,misschien wel opletten voor de nokkenaskeeringen
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Victor schreef:heb wel cd. geef maar mailtje
Dat is dan geregeld. :lol:

Er zijn nog wel een paar puntjes van aandacht. Die van die keerringen was ik trouwens nog niet tegengekomen. Niet qua eigen ervaring met drie T16 motoren en ook niet van de verhalen.
Wat wel een veel voorkomend verschijnsel is, is lekkage van de koppakking. Als je voor de auto staat rechtsvoor controleren. Een '96er heeft waarschijnlijk nog niet de aangepaste koppakking (die trouwens uiteindelijk ook gaat lekken!), dus heb je kans dat hij daar al aan het doorzweten is. Niet erg maar wel irritant. Te verhelpen door een originele koppakking (géén Klinger!!) te monteren met een klein koperen pijpje in de desbetreffende olieleiding zodat de druk niet meer op de pakking komt.
Een ander veel voorkomd probleem zijn de solderingen van de diverse zekeringkasten die het begeven. Opnieuw solderen is hier de logische oplossing.

Veel plezier, ze zijn echt fantastisch.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Victor schreef:geen pb of mail gezien trouwes
Ook nog geen reaktie trouwens. 8)
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Cees

Bericht door Cees »

Heel veel plezier van je 820. Ik rij nu zelf twee maanden in een 827 en ondanks de vrij forse afmetingen is het een heerlijk onopvallende auto met een hoog rijcomfort.
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Of hij is volslagen overdonderd door al dat moois of hij heeft hem gelijk de 23e tegen een boom geparkeerd. 8)
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
jorgen openneer

Bericht door jorgen openneer »

roverjob800 schreef:Of hij is volslagen overdonderd door al dat moois of hij heeft hem gelijk de 23e tegen een boom geparkeerd. 8)
zo ik rijd nu al drie dagen in dit moois, en hij bevalt ons fantastisch.
Op wat lichte trillingen in het stuur na bij een snelheid van rond de 120 (ik denk uitlijnen en balanceren)is het een klasse-bak.
Ik moet er nog wel wat aan doen, een deukje in de achterklep wegwerken en de bumpers vastzetten....maar dat komt nog wel.
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

jorgen openneer schreef: zo ik rijd nu al drie dagen in dit moois, en hij bevalt ons fantastisch.
Op wat lichte trillingen in het stuur na bij een snelheid van rond de 120 (ik denk uitlijnen en balanceren)is het een klasse-bak.
Ik moet er nog wel wat aan doen, een deukje in de achterklep wegwerken en de bumpers vastzetten....maar dat komt nog wel.
Pffffffff...........gelukkig maar weer. :lol: 8)
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
jorgen openneer

Bericht door jorgen openneer »

Victor schreef:heb wel cd. geef maar mailtje
Is dit een cd met de "gebruiksaanwijzing"etc. er zitten namelijk helemaal geen boekjes bij, helaas....
verder ben ik nog op zoek naar de afstandbediening van de portieren, ik heb wel de sleutels maar geen afstandbediening, zijn deze nog verkrijgbaar en zo ja waar?
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

jorgen openneer schreef: Is dit een cd met de "gebruiksaanwijzing"etc. er zitten namelijk helemaal geen boekjes bij, helaas....
verder ben ik nog op zoek naar de afstandbediening van de portieren, ik heb wel de sleutels maar geen afstandbediening, zijn deze nog verkrijgbaar en zo ja waar?
Ik heb nog wel een gematchte set (1 afstandsbediening IR + ontvanger) te koop.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

roverjob800 schreef: Ik heb nog wel een gematchte set (1 afstandsbediening IR + ontvanger) te koop.
BTW ik weet niet of jouw auto infrarood of radio is. Als je achter je binnenspiegel een soort piramide hebt zitten met een rode plastic top dan is het IR. Zo niet heb je aan die set van mij niks.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Plaats reactie