200 , 400, zs...

214 216 218 220 25
Plaats reactie
speedfreax

200 , 400, zs...

Bericht door speedfreax »

zag ik op internet toch wat leuks, een mg zs 180 blok incluus alles (bak, ecu, kabelboom, etc.)

Ik dacht dat de inhoud van de motorbaai gelijk was aan die van een rover 400, en dat zou betekenen dat dit blok ook in een rover 200 kan (mk3)

Nu mijn vraag, past dit i.d.d. zo maar, en wat heb ik allemaal nodig??
(buiten een upgrade voor de remmen dan :P)
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

De 400 MK2 is niet gelijk aan de 200 MK3 hoor. Een ZS180 is de 2.5 KV6 motor en dat past niet zomaar in een 200. In engeland rijdt er 1 rond, Steve van Banshee Motorsport heeft een blauwe 200 met 2.5 KV6.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

't past wel, maar zeker niet zomaar. Er zijn echt heel veel aanpassingen nodig om het werkend te krijgen. Steve rijdt idd met een 200 met KV6 rond (inbouwen/afregelen heeft vele maanden gekost), alleen kan zijn motordeksel nu niet meer helemaal dicht :P.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
speedfreax

dat is toch wel jammer hoor...,
wat is dan het maximale om erin te gooien?? (dacht eerder aan iets plug & play, dus geen extreme dingen..

btw, de schijven + klauwen voor van een 400 (geventileerd) kunnen toch wel op een 214 (solids)?

scheelt toch weer.., tevens gelijk de achterschijven overzetten, dan kan oik op mijn gemak het vermogen iets verhogen :)
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

het makkelijkste is denk ik de 1.8 VVC, da's zo goed als plug en play. afhankelijk van waar het blok uit komt heb je 143 of 160pk.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

vergis je niet, want dan moet je hem ook volledig opnieuw bij het RDW laten keuren, aangezien je van 4 naar 6 cilinders gaat...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
speedfreax

hmmm, daar moet nog over na ged8 worden. BTW, wat die remmen betreft, klopt dat?? 400 schijven voor en achter, kunnen die over naar de 200??
Roverforever
MG-R Freak

Bericht door Roverforever »

In een 200 Mk3 zal ook wel een 1.8KT4 passen. Ik dat deze motor door zijn koppel spectaculairder is dan de VVC
speedfreax

kt4????
Plaats reactie