Pagina 1 van 1

rover 800 modellen

Geplaatst: ma jun 06, 2005 6:12 pm
door dragonforce-europe
kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen al deze modellen zit?

Rover 820i
Rover 820 Si
Rover 820 Si Luxe
Rover 820 Ti


zover ik het weet. Is de eerste rover met injectie, en de si met super injectie.
En de Ti met 180 pk.

Maar wat is er luxer aan de si luxe? En zijn er meer verschillen met al de modellen? (naast dat de wegenbelasting omhoog gaat)

Geplaatst: ma jun 06, 2005 6:33 pm
door 118GTR
super injectie, leuk gevonden :P

ze hebben allemaal multipoint injectie, en het is bij allemaal hetzelfde systeem. Behalve dan dat de ti grotere injectoren heeft.

het zijn allemaal gewoon uitvoeringen, niets meer niets minder. hoe meer letters hoe meer luxe zo ongeveer.(behalve dan natuurlijk de Ti)

Geplaatst: ma jun 06, 2005 7:00 pm
door Roverforever
118GTR schreef:super injectie, leuk gevonden :P

ze hebben allemaal multipoint injectie, en het is bij allemaal hetzelfde systeem. Behalve dan dat de ti grotere injectoren heeft.

het zijn allemaal gewoon uitvoeringen, niets meer niets minder. hoe meer letters hoe meer luxe zo ongeveer.(behalve dan natuurlijk de Ti)
maar er was ooit een 820e met SPI. (zoals de Mono-jetronic van Bosch)

Geplaatst: ma jun 06, 2005 7:19 pm
door Mista T
118GTR schreef: ze hebben allemaal multipoint injectie, en het is bij allemaal hetzelfde systeem. Behalve dan dat de ti grotere injectoren heeft.
En een turbo.

Geplaatst: ma jun 06, 2005 8:31 pm
door dragonforce-europe
118GTR schreef:super injectie, leuk gevonden :P

ze hebben allemaal multipoint injectie, en het is bij allemaal hetzelfde systeem. Behalve dan dat de ti grotere injectoren heeft.

het zijn allemaal gewoon uitvoeringen, niets meer niets minder. hoe meer letters hoe meer luxe zo ongeveer.(behalve dan natuurlijk de Ti)
mijn vader had dat gezegdt tegen me. die dus een keer een rover kocht toen de tijd nieuw voor mijn moeder. Waarschijnlijk had de dealer het tegen hem gezegdt.

Mijn fout.


Dus de rover 820 Luxe is de meest luxe versie dat er is voor de rover 8 serie?

Geplaatst: di jun 07, 2005 12:51 pm
door Bart-K
van de 2-liters wel, het echte topmodel was de 827 sterling

Geplaatst: wo jun 08, 2005 2:32 am
door dragonforce-europe
het sterling is inderdaad een topmodel. ik ging net effe een kleine reseach doen.

uti nieuwschierigheid ging ik effe kijken wat de verzekering mij kost....


dit is wat ik intotaal kwijt bent per maand:


verzekering: 106 euro
belasting: 44 euro
benzine: 50 euro


is precies 200 euro..... per maand :cry: als ik een 6 serie nam betaalde ik 36 euro per maand aan de verzekering..."zucht" soms is het leven toch gemeen :(

Geplaatst: wo jun 08, 2005 12:48 pm
door Dutch
er bestaan ook 820 ti's met 200pk en torq-sen diff + clim. cont. en vol leder interieur.(o.a. geleverd in duitsland, italie, zwitserland, denemarken.)

Geplaatst: ma jun 20, 2005 8:19 am
door The Flying Dutchman
Het hele verhaal is behoorlijk afhankelijk van het feit of het een Mk1 of Mk2 betreft. De Mk1 was van huis uit al een stuk luxer als de Mk2.

Mk2: aflopend in luxe:
SLi = full spec
Si = Minus Airco / Leren bekleding / Automaat
i = Minus Electr. achterramen en dak / mistlichten / houtwerk op middenconsole

Dit is wat me zo te binnen schiet. Hier zijn vele varianten op mogelijk aangezien alles optioneel leverbaar was.