rover 800 modellen

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
dragonforce-europe

rover 800 modellen

Bericht door dragonforce-europe »

kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen al deze modellen zit?

Rover 820i
Rover 820 Si
Rover 820 Si Luxe
Rover 820 Ti


zover ik het weet. Is de eerste rover met injectie, en de si met super injectie.
En de Ti met 180 pk.

Maar wat is er luxer aan de si luxe? En zijn er meer verschillen met al de modellen? (naast dat de wegenbelasting omhoog gaat)
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

super injectie, leuk gevonden :P

ze hebben allemaal multipoint injectie, en het is bij allemaal hetzelfde systeem. Behalve dan dat de ti grotere injectoren heeft.

het zijn allemaal gewoon uitvoeringen, niets meer niets minder. hoe meer letters hoe meer luxe zo ongeveer.(behalve dan natuurlijk de Ti)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

118GTR schreef:super injectie, leuk gevonden :P

ze hebben allemaal multipoint injectie, en het is bij allemaal hetzelfde systeem. Behalve dan dat de ti grotere injectoren heeft.

het zijn allemaal gewoon uitvoeringen, niets meer niets minder. hoe meer letters hoe meer luxe zo ongeveer.(behalve dan natuurlijk de Ti)
maar er was ooit een 820e met SPI. (zoals de Mono-jetronic van Bosch)
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

118GTR schreef: ze hebben allemaal multipoint injectie, en het is bij allemaal hetzelfde systeem. Behalve dan dat de ti grotere injectoren heeft.
En een turbo.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
dragonforce-europe

Bericht door dragonforce-europe »

118GTR schreef:super injectie, leuk gevonden :P

ze hebben allemaal multipoint injectie, en het is bij allemaal hetzelfde systeem. Behalve dan dat de ti grotere injectoren heeft.

het zijn allemaal gewoon uitvoeringen, niets meer niets minder. hoe meer letters hoe meer luxe zo ongeveer.(behalve dan natuurlijk de Ti)
mijn vader had dat gezegdt tegen me. die dus een keer een rover kocht toen de tijd nieuw voor mijn moeder. Waarschijnlijk had de dealer het tegen hem gezegdt.

Mijn fout.


Dus de rover 820 Luxe is de meest luxe versie dat er is voor de rover 8 serie?
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8410
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

van de 2-liters wel, het echte topmodel was de 827 sterling
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
MG ZR RX ->coming soon!!

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
dragonforce-europe

Bericht door dragonforce-europe »

het sterling is inderdaad een topmodel. ik ging net effe een kleine reseach doen.

uti nieuwschierigheid ging ik effe kijken wat de verzekering mij kost....


dit is wat ik intotaal kwijt bent per maand:


verzekering: 106 euro
belasting: 44 euro
benzine: 50 euro


is precies 200 euro..... per maand :cry: als ik een 6 serie nam betaalde ik 36 euro per maand aan de verzekering..."zucht" soms is het leven toch gemeen :(
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

er bestaan ook 820 ti's met 200pk en torq-sen diff + clim. cont. en vol leder interieur.(o.a. geleverd in duitsland, italie, zwitserland, denemarken.)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Het hele verhaal is behoorlijk afhankelijk van het feit of het een Mk1 of Mk2 betreft. De Mk1 was van huis uit al een stuk luxer als de Mk2.

Mk2: aflopend in luxe:
SLi = full spec
Si = Minus Airco / Leren bekleding / Automaat
i = Minus Electr. achterramen en dak / mistlichten / houtwerk op middenconsole

Dit is wat me zo te binnen schiet. Hier zijn vele varianten op mogelijk aangezien alles optioneel leverbaar was.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Plaats reactie