ABS???

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Harm-Jan

ABS???

Bericht door Harm-Jan »

Hallo allemaal,

Ik ben dan wel nieuw hier en heb me nog niet voorgesteld maar zal dat zeker doen. Sinds 2001 rij ik een 620 SI en sta op het punt om deze in te ruilen voor een 416I. Nou werd de auto in eerste instantie aangeboden met ABS maar jullie raden het al tijdens de proefrit geen ABS en volgens de verkoper was dit een vergissing. Mijn vraag is nu aan jullie hoe kan ik onder de kap zien dat er wel of geen ABS aanwezig is, het lampje brand niet, maar ja, dat kun je natuurlijk omzeilen. Ik heb geen zin om een auto te kopen waar ABS in zit en die niet werkt. Alvast bedankt voor jullie antwoord.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

en daar gaan we weer: ;)

Wat voor 416? Meer info please.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

met een beetje logisch denken kom je vanzelf terecht bij een 400 van het model waar oa DD mee rijd. (@Jouke: onthoud wat ik in een ander topic gezegd heb :mrgreen: )
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

@bart, ik tik nu dan ook met een smile. Maar begint het al op te vallen hoeveel van dat soort vragen wordt gestelt ;)

hoe je trouwens bij dat de mk2 komt weet ik niet, 416i is niet eens een bestaant model voor zover ik weet, en hoe dat nu af te leiden valt is me een raadsel.

Volgens mij was abs op alle mk2's(95>) een optie en op de mk1's(<95) niet leverbaar.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Harm-Jan

Bericht door Harm-Jan »

Sorry, heb een letter overgeslagen het gaat hier om een 416SI uit 1998. Maar wat voor een type het precies is maakt toch niet zoveel uit, het gaat mij er om dat ik graag wil weten hoe ik onder de kap kan zien of er wel of geen ABS op zit.
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

118GTR schreef: Volgens mij was abs op alle mk2's(95>) een optie en op de mk1's(<95) niet leverbaar.
Er zijn wel zat MK2 R200's met ABS hoor. En aangezien een MK1 400 eigenlijk een MK2 R200 met kont is.....
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Harm-Jan schreef:Sorry, heb een letter overgeslagen het gaat hier om een 416SI uit 1998. Maar wat voor een type het precies is maakt toch niet zoveel uit, het gaat mij er om dat ik graag wil weten hoe ik onder de kap kan zien of er wel of geen ABS op zit.
Afbeelding

plaatje zegt meer dan 1000 woorden :)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

^^^ eindelijk een constructieve post ;).

De ABS bij de 416 zal er wel iets anders uit zien. Het is dat gekke ding rechts met die beugeltjes erop :P :
Afbeelding

Maar de makkelijkste manier is om bij de proefrit even vol op de rem te gaan staan ;).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Harm-Jan

Bericht door Harm-Jan »

Ik heb tijdens de proefrit ook gekeken of de ABS werkt, die doet het dus niet. Een controle lampje brand ook niet wanneer je het contact aanzet. Ik vraag me af of de dealer misschien de zekering eruit heeft gehaald om zo de ABS te ontwijken. Trouwens bedankt voor jullie antwoorden ben er goed mee geholpen.
Plaats reactie