Spanrol&Steun vd Multiriem los geschoten

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Mikey

Spanrol&Steun vd Multiriem los geschoten

Bericht door Mikey »

Ik wilde vanavond wegrijden bij mn werk, ik start mn auto (Rover620Di) en ik zet de airco aan, daarna ging ik buiten staan om even de airco mn auto af te laten koelen, en ik hoor opeens een gerammel, metaal tegen metaal rammel.
Ik zet mijn motor uit, en starte weer, het zelfde geluid, daarna zette ik hem weer uit en opende de motorkap, ik starte weer een keer waar het geluid vandaan kwam, toen zag ik een ringetje liggen, ongeveer met een diameter van 6cm, en een plaatje vd zelfde maat.
Toen keek ik verder en zag dat mijn spanrol los zat, de auto de werkplaats in gereden, en daar staat hij nu, morgen ga ik kijken of het te herstellen valt.
Heeft iemand die ooit is gehad of van gehoord? Ik heb er namelijk niets aan gedaan, dus ik weet niet waarom die spanrol los gekomen kan zijn, de snaar was niet zo strak aangespannen, wat denken jullie ervan?
Mikey

Bericht door Mikey »

Ik heb een nieuwe spanrol besteld bij de dealer, de oude ligt er al af, heel de spanrol lag uit elkaar, alles is op elkaar geperst, en ik heb geen idee hoe dat los gekomen kan zijn, ook zat er geen originele bout in de spanrolbevestiging, er zat een 12kant bout in ipv een inbus.
mart

Bericht door mart »

kun je ook een distributieriem vervangen de mijne moet nodig vervangen worden dus als je tijd hebt?????????? :roll: :roll: ;) :mrgreen:
eggbert

Bericht door eggbert »

als de multiriem de riem is die o.a je stuurbekrachtiging aandrijft is deze bij mijn 400 ook eens afgescheurt. De mongool van een stukske rover dealer in Latem (kga het kalf niet verder bij naam vernoemen) stak het op het feit dat mijn normale garagist (toyota dealer waar ik de wagen tweedhands gekocht heb en sinds dien ben blijven gaan) die te hard aangespannen had. NOT!! toen ik bij vernaeve een andere ging bestellen om dat die oetlul in latem hem alleen wou bestellen als hij der hem zelf mocht opsteken, kwam ik te weten dat het een automatische spanner had.

In your face Minnaert!!! :twisted:
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Heb je ook een plaatje van je spanrol eggbert?
Er zijn namelijk zowel automatisch als handmatige spanrollen gebruikt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Mikey

Bericht door Mikey »

Ik denk dat het probleem slijtage was, de spanrol zat er al sinds de aflevering nieuw op, en hij is niet in 1 keer uit elkaar gesprongen, maar langzaam zijn de delen uit elkaar geschoven, tot hij op die dag sprong.
Dus voortaan dat alles goed in de gaten houden.
roverdude

Bericht door roverdude »

eggbert schreef:als de multiriem de riem is die o.a je stuurbekrachtiging aandrijft is deze bij mijn 400 ook eens afgescheurt. De mongool van een stukske rover dealer in Latem (kga het kalf niet verder bij naam vernoemen) stak het op het feit dat mijn normale garagist (toyota dealer waar ik de wagen tweedhands gekocht heb en sinds dien ben blijven gaan) die te hard aangespannen had. NOT!! toen ik bij vernaeve een andere ging bestellen om dat die oetlul in latem hem alleen wou bestellen als hij der hem zelf mocht opsteken, kwam ik te weten dat het een automatische spanner had.

In your face Minnaert!!! :twisted:
Da is nu ook nie echt de meest snuggere rover dealer hier in de streek :lol:
Ben er 1 maal geweest en het was meteen ook de laatste keer.
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Ivm de riemen en spanrol... Lees mijn bevindingen bij blacklist over Minnaert. :evil:

Grtz, Pagan
Afbeelding
Plaats reactie