Vragen over m'n 220 TC
Vragen over m'n 220 TC
Hey mede forummers, ik heb een paar vraagjes over de kleine problemen die ik heb met m'n TC.
1) Het raammechanisme aan bestuurderskant lijkt kapot. Het relais is goed, maar er zit geen beweging in. De ruit is een klein beetje naar beneden gezakt, wat een behoorlijk windgeruis veroorzaakt boven de 120 kmph (maar hey, zo hard rij ik natuurlijk nooit). Wat kan dit zijn? Het hele mechanisme vervangen, misschien alleen motortje of..? Heeft iemand tips voor mij hoe ik het deurpaneel verwijder?
2) Ik heb ook een probleem met de centrale deurvergrendeling - passagiersdeur doet niet mee. Gisteren avond ging m'n alarm ook 2 keer af zonder reden - hij toeterde wel, maar knipperde niet eens met z'n knipperlichten. Klopt niet helemaal ;( Iemand enig idee wat 't kan zijn?
3)Verder doen de ruitenwissers het nogal raar, ze stoppen niet uit zichzelf, ik moet dat timen. Wat kan dat zijn?
Greetz,
Robert die zin heeft in z'n dumpvalve
1) Het raammechanisme aan bestuurderskant lijkt kapot. Het relais is goed, maar er zit geen beweging in. De ruit is een klein beetje naar beneden gezakt, wat een behoorlijk windgeruis veroorzaakt boven de 120 kmph (maar hey, zo hard rij ik natuurlijk nooit). Wat kan dit zijn? Het hele mechanisme vervangen, misschien alleen motortje of..? Heeft iemand tips voor mij hoe ik het deurpaneel verwijder?
2) Ik heb ook een probleem met de centrale deurvergrendeling - passagiersdeur doet niet mee. Gisteren avond ging m'n alarm ook 2 keer af zonder reden - hij toeterde wel, maar knipperde niet eens met z'n knipperlichten. Klopt niet helemaal ;( Iemand enig idee wat 't kan zijn?
3)Verder doen de ruitenwissers het nogal raar, ze stoppen niet uit zichzelf, ik moet dat timen. Wat kan dat zijn?
Greetz,
Robert die zin heeft in z'n dumpvalve
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Contacteer:
alarm
moet je ff kijken naar die deurpennetjes
(waar je binnen verlichting mee aan en uit gaat)
daar hoort een rubber doppie over te zitten (afdekking)
zit die er niet op kan het zijn dat je alarm niet reageerd.
deurvergrendeling is motortje wat waarschijnlijk vervangen moet worden
(doorgebrand)
raammechaniek weet ik niet zo 1 2 3
deurbekleding
is simpel
schroefjes allemaal dr uit en trekken maar
(met beleid)
moet je ff kijken naar die deurpennetjes
(waar je binnen verlichting mee aan en uit gaat)
daar hoort een rubber doppie over te zitten (afdekking)
zit die er niet op kan het zijn dat je alarm niet reageerd.
deurvergrendeling is motortje wat waarschijnlijk vervangen moet worden
(doorgebrand)
raammechaniek weet ik niet zo 1 2 3
deurbekleding
is simpel
schroefjes allemaal dr uit en trekken maar

- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
1: Hoor je het motortje wel? zoniet, dan moet je eens kijken of dat motortje wel spanning krijgt.
2: Gaat de achterklep wel op slot? Zo ja, dan ligt het waarschijnlijk aan het motortje in de rechterdeur, zo niet dan kan het wel eens liggen aan de sensor module die checked of de LINKER-deur op slot zit.
2: Gaat de achterklep wel op slot? Zo ja, dan ligt het waarschijnlijk aan het motortje in de rechterdeur, zo niet dan kan het wel eens liggen aan de sensor module die checked of de LINKER-deur op slot zit.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Contacteer:
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Contacteer:
Waarschijnlijk moet je hem opnieuw synchroniseren. Schijnt iets te zijn met batterij eruit en terug erin en dan 1 miljoen keer op de knopjes drukken ofzo... 
weet het niet precies :P

weet het niet precies :P
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
nou je kan die AB's dus vrij goedkoop (10 pond ofzo) van ebay aftrekken en het schijnt niet zo moeilijk te zijn om ze te synchroniseren. alleen ik geloof dat je ze daarvoor wel eerst een keer moet laten programmeren bij een dealer.
maar als ze dus ooit geprogrammeerd zijn en ze werken niet meer dan kan je ze dus synchroniseren door de batterij er even uit te halen en terug erin te doen en dan moet je om en om op de knopjes drukken terwijl je richt op de ontvanger...
maar als ze dus ooit geprogrammeerd zijn en ze werken niet meer dan kan je ze dus synchroniseren door de batterij er even uit te halen en terug erin te doen en dan moet je om en om op de knopjes drukken terwijl je richt op de ontvanger...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Contacteer: