tikkende airco op 600 sdi?

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
roverdude

tikkende airco op 600 sdi?

Bericht door roverdude »

Als onze airco opstaat en we vragen koude lucht zit er onder het dashboard alsmaar een soort thermostaat te tikken. Als hij aanslaat zakt het toerental een beetje en als hij afslaat schiet hij vooruit. Is dit op elke 600 met airco zo? Wat ik raar vind is dat de dealer ons vertelde dat het geen automatische airco en toch lijkt het alsof hij op een bepaalde temp afslaat (het vervelende getik). Heeft een automatische airco dan geen temp uitlezing op het dashboard of zo?
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Nee, dat geluid ken ik ook niet. Kan je er ook niet mee helpen.

Misschien staat er op Rovertech meer informatie. Daar rijden er uiteindelijk een pak met 600 (geen diesel weliswaar).

Grtz, Pagan
Afbeelding
roverdude

Bericht door roverdude »

Volgens de dealer zou het getik normaal zijn :cry: .
We zullen er moeten leren mee leven.
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

:shock:

Dat dacht ik niet. Als niemand het heeft, hoe kan t dan normaal zijn?

Bel anders eens naar Craeymeersch. Een lul van een baas , maar hij heeft goeie mechaniekers. De chef vd garage kent de 600 uit zn hoofd. 056 25 68 26

Grtz, Pagan
Afbeelding
joop

airco

Bericht door joop »

dat tikken doet ie als ie aanslaat dan voel je ook je vermogen inzakken,
dat is normaal
avdwerf

Bericht door avdwerf »

dat klopt ja, ik hoor dan af en toe ook een tikkie onder de motorkap, maar dit hoor ik nooit tijdens het rijden en heb ook nooit last van minder vermogen hoor
roverdude

Re: airco

Bericht door roverdude »

joop schreef:dat tikken doet ie als ie aanslaat dan voel je ook je vermogen inzakken,
dat is normaal
Ondertussen zijn we het al gewoon. Het is vooral als je op een constante snelheid rijd en weinig gas geeft. Dan durft hij wel eens inhouden of plots versnellen.


Greetz roverdude
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Re: airco

Bericht door pagan »

roverdude schreef:Ondertussen zijn we het al gewoon. Het is vooral als je op een constante snelheid rijd en weinig gas geeft. Dan durft hij wel eens inhouden of plots versnellen.
Ok, dat doet de mijne dus ook, maar k hoor er niks bij. Grotere boksen steken he!! En oordopjes voor de kleine.

Grtz, Pagan
Afbeelding
roverdude

Bericht door roverdude »

Als de radio speelt hoor ik het ook niet. Maar als ons dochtertje meerijd staat die niet zo luid omdat ze meestal slaapt in de wagen... en dan hoor je dat getik.
roverdude

Bericht door roverdude »

Het tikken zijn we ondertussen al gewoon.
Gisteren starte ik de wagen en liet de airco eens goed blazen (het was erg warm) vooraleer we instapten. En ineens stroomt er een heleboel water binnen. Het kwam ergens van achter het handschoenkastje, maar ik weet niet precies waar... na een tijdje stopte het en sindsdien hebben we het niet meer gehad. Iemand die weet wat dit kan zijn?



Greetz roverdude
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Er zit een condensor in het systeem.
Daar onstaat dus ook condens.
Het systeem heeft daar ook een waterafvoer voor.

Misschien zat deze verstopt. (of nog steeds)
dan hoopt het condens zich ook op.

Maar hoe het zich dan opeens een weg naar binnen weet te vinden
en dan, als ik het zo hoor, geheel leeg loopt, weet ik niet.

Misschien het systeem ff goed schoon maken.
Laatst gewijzigd door Edgecrusher op ma jun 20, 2005 10:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennis

Bericht door Dennis »

Edgecrusher schreef:Er zit een condensator in het systeem.
Daar onstaat dus ook condens.
Ik hoop niet dat er in een condensator condens ontstaat :shock:

Maar ik denk dat je een condensor bedoelt ;)
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Wie had het over een condensator dan? 8)
roverdude

Bericht door roverdude »

Edgecrusher schreef:Wie had het over een condensator dan? 8)
:mrgreen:

Daar dacht ik ook eerst aan, we stonden op een lichte helling geparkeerd, misschien heeft het daarmee iets te zien...
Ik zie op het eerste zicht toch niets abnormaals. Ik zal de dealer er eens naar laten kijken, ik heb ondertussen al een hele waslijst met kleine puntjes die moeten bekeken worden (als je een jaar garantie krijgt moet je er toch gebruik van maken vind ik ;) )


Greetz roverdude
Plaats reactie