Lijmen derde remlicht

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Paladijn

Lijmen derde remlicht

Bericht door Paladijn »

Sinds ongeveer een week ligt mijn derde remlicht van mijn Rover 618 los van mijn achterraam (ik gok dat de lijm is opgelost door de achterruitverwarming/zon/etc.).

Gezien het ongetwijfeld vrij prijzig is om dit opnieuw vast te laten lijmen bij de garage heb ik rond zitten kijken naar een lijm om het remlicht opnieuw aan het raam te bevestigen. Ik heb tot nu toe echter alleen een gevonden om je achteruitkijkspiegel op je voorruit te bevestigen (metaal-glas ipv plastic-glas). Heeft iemand enig idee welke lijm benodigd of bruikbaar is?
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Ik heb t zelfde probleem. Is al een paar keer gelijmd in de garage, maar komt steeds los. Ik denk dat ik nu zelf maar 2-componenten epoxyhars ga proberen.

Cheers Pagan
Afbeelding
avdwerf

Bericht door avdwerf »

gebruik gewoon hele sterke dubbelzijdige tape, bij mij lag ie er ook al af, maar nu zit ie weer heel goed vast, en der is niks van die tape te zien
eggbert

Bericht door eggbert »

heel juist @ pagan die tape kan je krijgen in van de walle ( is tape van 1.5 mm dikte) zo heb ik de mijne ook terug vastegezet... hij was er afgetrilt door m'n basskist
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Van Walle. Ik ken die zaak van passeren, maar weg naar Lovendegem of Merendree?

Grtz, Pagan
Afbeelding
eggbert

Bericht door eggbert »

lovendegem
Paladijn

Bericht door Paladijn »

Even een update,

Ik heb het remlicht er weer opgezet met wat dubbelzijdige tape (5 mm breed, 1 mm dik - kostte me 0.59 euro :)), en dat even een nachtje vastgeklemd door een oranje veiligheidshamer eronder te zetten.

Na ongeveer een week zit het remlicht nog steeds goed vast, dus bedankt voor de oplossing :)
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Heb je dat rondom gedaan of enkel de bevestigingspunten? Mijne dondert er nl telkens weer van. :cry:

Grtz, Pagan
Afbeelding
Paladijn

Bericht door Paladijn »

pagan schreef:Heb je dat rondom gedaan of enkel de bevestigingspunten? Mijne dondert er nl telkens weer van. :cry:
Edit: "rondom" als in de bovenkant en de zijkanten ja. -> de bevestigingspunten dus, er zit geen tape om mijn remlicht heen (dat wil ik ook ten allen tijde voorkomen, ziet er niet uit natuurlijk). Was gister een beetje half en bedacht me vanmorgen dat je wat anders bedoelde.

De onderkant rust al ergens op. Van tevoren even met thinner eventuele lijmresten verwijderd, tape netjes aangebracht, aangedrukt en het daarna klemgezet met een veiligheidshamer (elke ander voorwerp wat het in positie houdt moet ook werken natuurlijk). En zo dus een nachtje laten staan, tot dusverre werkt het.

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn auto momenteel niet echt veel meer in de zon staat (heb een andere plek geclaimed bij kantoor :)) en de achterruitverwarming natuurlijk ook niet meer aan staat - ik ga er nog steeds vanuit dat dat de veroorzakers zijn.
Plaats reactie