remklauw/trommel verven

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Ramses

remklauw/trommel verven

Bericht door Ramses »

Heeft iemand ervaring met het verven van de remklauwen (voor) en trommels (achter)?

Hoef je hiervoor alleen het wiel eraf te halen of ook de rem zelf demonteren?

Wat voor soort verven gebruik je hiervoor?

Is er ook in dit opzicht met de remschijf te doen, of gaat die verf er toch maar af door "remslijtage"?
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Kan je hittebestendige verf voor gebruiken (Hammerite bv). Er is ook speciaal verf voor remklauwen, te verkrijgen bij vrijwel iedere autozaak (Halfords etc).
Als je het wiel eraf haalt kan je de klauw gewoon met een kwastje verfen.

Verf aub nooit de remschijven :roll:, het doel van remschijven is nl. dat ze remmen :P. En met een laag verf erop doen ze dat niet erg best :?.

Ik zou persoonlijk trommels nooit verfen (behalve zwart), het is al erg genoeg dat je trommels hebt ;), dan zou ik het niet gaan benadrukken door ze een kleurtje te geven.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

Striker schreef:Verf aub nooit de remschijven :roll:, het doel van remschijven is nl. dat ze remmen :P. En met een laag verf erop doen ze dat niet erg best :?.
Is er op www.mg-rover.org niet een topic geweest over zo'n actie ;)
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ja, schitterend :rofl:. Zowat iedereen trapte daar nog in ook :lol:.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
tummeke

Bericht door tummeke »

Heb laatst de trommels achter gedaan..
Inderdaad in het zwart dus.. Trommels vind ik niet echt iets om geweldig trots op te zijn, dus netjes zwart vond ik het beste..

Gewoon goed opkrikken/opbokken, wiel eraf halen, je trommels goed schoon maken (roest eraf schuren, ontvetten) en met een spuitbusje hittebestendige verf eroverheen..

Doe maar wel een flinke laag, of liever nog meerdere lagen, want bij mij lijkt het erop dat het alweer een beetje af begint te bijten..
Ramses

Bericht door Ramses »

Eerlijk gezegd is het niet eens voor mezelf maar voor iemand die ik ken in engeland. Hij is niet al te snugger (rijdt corsa). Had er niet eens bij stilgestaan dat een laag verf de schijf nogal glad maakt. Tenzij je natuurlijk structuurverf gebruikt met een mooi pasteltintje ;)
Dennis

Bericht door Dennis »

Wat trommels betreft...het ziet er natuurlijk niet zo leuk uit als schijven, maar ze functioneren (voor achter) toch gewoon? dus eigenlijk is er niks mis mee :D
en je krijgt veel minder zooi op je velgen van trommels dan van schijven ;)
216 driver

Bericht door 216 driver »

Dennis schreef: en je krijgt veel minder zooi op je velgen van trommels dan van schijven ;)
Juist en daar ben ik dan ook weer blij om :mrgreen: , scheelt weer poetsen.

Je kan het beste nog wat spul kopen tegen de roest die je na het schoonmaken van je trommels erop smeert en dan zwart spuiten, dan blijft de verf wat beter zitten denk ik.
Plaats reactie