Pagina 1 van 1
Rover 220TDic wil niet harder dan .....
Geplaatst: ma apr 25, 2005 12:38 pm
door jopashan
140 km per uur. Vorige week de auto door de ANWB thuis laten brengen. De rover wilde niet boven de 40 uitkomen. De luchtmassameter vervangen, volgens de experts de reden, maar nu mis ik voor mijn gevoel toch wel wat power. Slangen gecontroleerd maar deze zijn in orde.
Nu brand na het vervangen van de LMM wel continue het lampje van motor controleren, emissieregeling controleren. Heeft dit te maken met het resetten van de boordcomputer of ? Zo ja, kan ik deze zelf resetten?
Alvast bedankt voor de reactie's
Geplaatst: ma apr 25, 2005 2:50 pm
door 118GTR
en hoe hard loopt hij nu? Heb je niet een gare turbo?
zelf resetten kan helaas niet.
Geplaatst: ma apr 25, 2005 4:46 pm
door thabass
al gekeken of er ergens een lekje in de intercoolerslang zit of dat deze er aan de onderkant af is geknald?
dit is vrij makkelijk te testen (voor het gemak met 2 man)
Motor aan :-) in zn vrij iemand ff gas intrappen en dan kan je aan de intercoolerslang voelen of die hard word, als die hard word is dat niet het probleem. er bouwt dus wel druk opdan zoniet... vervangen,
ik had namelijk met mijn 220tdic tje dat die bijne geen vermogen meer had dus ik helemaal ziek, was het de intercoolerslang, (50 euro klaar)
de LMM kan best kapot zijn geweest maar daardoor loopt die wel harder dan 140 lijkt me en zeker harder dan 40, maatje van me reed in zn passat met een kapotte lmm en die liep prima, 180 ipv 210 maar toch)
Suc6 ik ben beniewd
Geplaatst: ma apr 25, 2005 6:08 pm
door Roverforever
professionele ROVER GARAGE contacteren om de motor te laten bekijken en UITLEZEN
Geplaatst: wo apr 27, 2005 2:33 pm
door pieterrademakers
Rijdt ie tot de 140 normaal, zonder extra harder geluid? Check ook even de ontsteking, rotor en verdelerkap.
Geplaatst: wo apr 27, 2005 4:24 pm
door Mista T
pieterrademakers schreef:Rijdt ie tot de 140 normaal, zonder extra harder geluid? Check ook even de ontsteking, rotor en verdelerkap.
De onsteking checken, heeft niet zoveel zin, want het is namelijk een diesel, direct ingespoten..
Als ik het zo lees, lijkt het mij een EGR klep,
deze zorgt ervoor dat een deel van de uitlaat gassen weer in de motorkomen, dus de uitstoot wordt hierdoor teruggebracht naar lagere waardes.. Misschien iets van een verstopte katalysator ofzo..
Geplaatst: do apr 28, 2005 12:16 pm
door thabass
Rover 220 TDIc heeft geen kat :-)
ook wel beetje jammer nou kon ik em er nie uit slopen haha. mijn egr is afgesloten. werkt ook prima
ik blijf erbij... ergens in de intercoolerslang of in die richting
Grts bas "in dit geval ervaringsdeskundige" haha
Geplaatst: do apr 28, 2005 12:29 pm
door 118GTR
nogmaals, heb je geen kapotte turbo.
Geplaatst: vr apr 29, 2005 1:53 pm
door speed
Er zal waarschijnelijk wel een probleem zijn met de elektronica aangezien het motorlampje brand. eens laten kontroleren op fouten met de computer lijkt mij de beste oplossing. kijk ook eens of de luchtfilter niet verstopt zit.
Geen power !!
Geplaatst: ma mei 02, 2005 1:08 pm
door jopashan
Katalysator onder de auto uitgehaald maar die is ok. Zo nog ff de filters controleren en voor de zekerheid de slangen. Paar maanden terug was dit ook het probleem en was ik 50 euro kwijt, maar wel een kleine 300 euro aan bekeuringen rijker

Geplaatst: wo mei 04, 2005 11:39 pm
door pieterrademakers
Misschien moet je Jos Verstappen eens bellen, die weet vast wel hoe dat komt.