Rover 220TDic wil niet harder dan .....
Rover 220TDic wil niet harder dan .....
140 km per uur. Vorige week de auto door de ANWB thuis laten brengen. De rover wilde niet boven de 40 uitkomen. De luchtmassameter vervangen, volgens de experts de reden, maar nu mis ik voor mijn gevoel toch wel wat power. Slangen gecontroleerd maar deze zijn in orde.
Nu brand na het vervangen van de LMM wel continue het lampje van motor controleren, emissieregeling controleren. Heeft dit te maken met het resetten van de boordcomputer of ? Zo ja, kan ik deze zelf resetten?
Alvast bedankt voor de reactie's
Nu brand na het vervangen van de LMM wel continue het lampje van motor controleren, emissieregeling controleren. Heeft dit te maken met het resetten van de boordcomputer of ? Zo ja, kan ik deze zelf resetten?
Alvast bedankt voor de reactie's
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
en hoe hard loopt hij nu? Heb je niet een gare turbo?
zelf resetten kan helaas niet.
zelf resetten kan helaas niet.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
al gekeken of er ergens een lekje in de intercoolerslang zit of dat deze er aan de onderkant af is geknald?
dit is vrij makkelijk te testen (voor het gemak met 2 man)
Motor aan :-) in zn vrij iemand ff gas intrappen en dan kan je aan de intercoolerslang voelen of die hard word, als die hard word is dat niet het probleem. er bouwt dus wel druk opdan zoniet... vervangen,
ik had namelijk met mijn 220tdic tje dat die bijne geen vermogen meer had dus ik helemaal ziek, was het de intercoolerslang, (50 euro klaar)
de LMM kan best kapot zijn geweest maar daardoor loopt die wel harder dan 140 lijkt me en zeker harder dan 40, maatje van me reed in zn passat met een kapotte lmm en die liep prima, 180 ipv 210 maar toch)
Suc6 ik ben beniewd
dit is vrij makkelijk te testen (voor het gemak met 2 man)
Motor aan :-) in zn vrij iemand ff gas intrappen en dan kan je aan de intercoolerslang voelen of die hard word, als die hard word is dat niet het probleem. er bouwt dus wel druk opdan zoniet... vervangen,
ik had namelijk met mijn 220tdic tje dat die bijne geen vermogen meer had dus ik helemaal ziek, was het de intercoolerslang, (50 euro klaar)
de LMM kan best kapot zijn geweest maar daardoor loopt die wel harder dan 140 lijkt me en zeker harder dan 40, maatje van me reed in zn passat met een kapotte lmm en die liep prima, 180 ipv 210 maar toch)
Suc6 ik ben beniewd
- Roverforever
- MG-R Freak
professionele ROVER GARAGE contacteren om de motor te laten bekijken en UITLEZEN
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
-
- MG-R Core
De onsteking checken, heeft niet zoveel zin, want het is namelijk een diesel, direct ingespoten..pieterrademakers schreef:Rijdt ie tot de 140 normaal, zonder extra harder geluid? Check ook even de ontsteking, rotor en verdelerkap.
Als ik het zo lees, lijkt het mij een EGR klep,
deze zorgt ervoor dat een deel van de uitlaat gassen weer in de motorkomen, dus de uitstoot wordt hierdoor teruggebracht naar lagere waardes.. Misschien iets van een verstopte katalysator ofzo..
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
nogmaals, heb je geen kapotte turbo.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
Geen power !!
Katalysator onder de auto uitgehaald maar die is ok. Zo nog ff de filters controleren en voor de zekerheid de slangen. Paar maanden terug was dit ook het probleem en was ik 50 euro kwijt, maar wel een kleine 300 euro aan bekeuringen rijker