Faillure list van mijn ZR '02

Street_Dimensionz

Faillure list van mijn ZR '02

Bericht door Street_Dimensionz »

Als ik al deze probs lees dan kan ik nog van geluk spreken, alhoewel, magk ook mijn tabel van faillures zette? :)

1)In het begin is de motor twee keer op grond gezakt, de veren van de motor gewoon doorgezakt, kwam door te hard op te trekken zegt de dealer en mijn rijstijl(sow :p )

2)Twee keer versnellingsbak veranderd, onder garantie het eerst trouwens ook

3)Dan kleiningheden, zoals die ronde schermpjes voor de boxen in de deur donderden er altijd af, dan de handvaten van de deur langs de binnekant, de grond op, dan de kabel om de passagierszetel naar voor te katelen,stuk,is nu al bijna 2jaar zo, en de garagist zegt altijd, ja ik heb het stuk nog ni binne. Gast!!das e stom kabelke, enfin never mind.

4)Dan haddek in mijn zetel en de passagierszetel een scheur in het leer door dat er altijd dezelfde plooi inzat en scheurde langzaam maar zeker, heb ik 2 nieuwe zetels gekregen onder garantie :)

5)Dan, mijn auto ging geen meter meer vooruit, hels lawaai, de eerste cat na de collector,was stuk,die was naar beneden gezakt en verstopte gewoon de buis,dus kon geen uitlaatgassen meer door,dealer zei dat het mijn fout was door er een sportluchtfilter op te zetten, maar na hevige discussie heb ik dan toch een gloednieuwe collector + cat gekregen onder garantie.

6)Dan een paar maanden geleden een nieuwe koppeling

7)Dan ook een paar maanden geleden,was mijn waterpomp stuk, garagist zei dat ik nog even zo kon rijden tot het stuk er is, maarrr je moet wel altijd je waterniveau controleren.Goed...mijnen tuftuf wordt gemaakt, nieuwe waterpomp erop, ik kom thuis open de bonnet, wat zie ik geen water in het reservoire, had ik echt van slechte wil geweest danhad ik er mee doorgereden en heel mijn motor stuk, en ik kreeg dan wel een nieuwe(ahja fout garage), maar dat kon ik mijn tufke ni aandoen.
Die waterpomp heb ik ook onder garantie gekregen uiteindelijk,want ik was een goede klant zei de dealer, yeah right!

8)Het laatste dat er aan was,de remschijven op en ook nieuwe remblokken,rekening van 450€ 2weken geleden, goe zot!

Auto is drie jaar oud nu in de zomer, maar ik heb bijna een hele nieuwe wagen gekregen op de duur.

Maarrr nog niet gedaan,dat was interieur en mechanisch, dan gaan we nu naar de carrosserie,hoeveel keer die al overgsepoten geweest is :?
maja op mijn auto zie je bijna geen krassen daardoor :D

1)De eerste keer werd de linkerkant helemaal herspoten, omdat er een vuile turk met zijn sleutel op had gekrast over de hele zijkant, ik zeg vuile turk, omdat ik het hem zien doen heb, nog achter gelopen, maja air max is snel é ;)

2)Na de volledige linker kant werd de volledige rechterkant gespoten omdat ze weer maar eens hadde gekrast met een deur op een parking.

3)De achterkant volledig nieuw inclusief koffer omdat er een domme corpulente blonde dame in mijn gat was gevlogen :roll: ;)

4)En ten laatse sinds 3weken heb ik een hele nieuwe voorkant, omdat er terug!! een corpulente blonde dame was opgevlogen.Nieuwe bonnet + voorbumper + zijflanken gespoten + nieuwe lichtenset en mistlichtenset

Conclusie na 3jaar hebbek nog steeds een nieuwe auto, alles is bijna vernieuwd ooit, behalve het motorblok zelf die al +/- 120 000km heeft.

Nu moet ik wel toegeven dat ik een zeer wilde maar veilige stijl van rijden heb, ben dagelijks een 3u op de baan en nog nooit zelf een auto ongeluk veroorzaakt, het is wel al een paar keer heel niptjes geweest.

BEN IK BLIJ DAT IK MIJN BEKLAG KON DOEN!Maar ik zal met mijn Zed rijden tot hij op is,wil niet dat iemand anders er mee gaan rondtoeren, hij is van mij en zal zo blijven.

Thank You come again ;)

by the way reacties zijn welkom e mensen :!: ;)
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

:shock:
ik ken mensen die voor minder hun wagen hebben verkocht.
nuja, ik snap dat "het is mn wagen en men leven" wel ;)

volgende keer die turk vaststekken en de krassen eruit polieren met zijn muil, of uw sleutels wa over zen muil krassen.
MG ZR S1800
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

.. Oohw .... het valt dus allemaal best nog wel mee dus .... :fiew:

T'ring zeg, aardige waslijst.

cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Ramses

Bericht door Ramses »

tja, dit soort verhalen bouwt nu niet echt zelfvertrouwen om ooit zelf een zr aan te schaffen...
Dennis 25 Vi

Re: Faillure list van mijn ZR '02

Bericht door Dennis 25 Vi »

Street_Dimensionz schreef:3)Dan kleiningheden, zoals die ronde schermpjes voor de boxen in de deur donderden er altijd af, dan de handvaten van de deur langs de binnekant.

5)Dan, mijn auto ging geen meter meer vooruit, hels lawaai, de eerste cat na de collector,was stuk,die was naar beneden gezakt en verstopte gewoon de buis,dus kon geen uitlaatgassen meer door,dealer zei dat het mijn fout was door er een sportluchtfilter op te zetten, maar na hevige discussie heb ik dan toch een gloednieuwe collector + cat gekregen onder garantie.
Die problemen met de schermpjes van de boxen heb ik ook gehad, gewoon bison montagekit gebruiken.

Dat probleem met de kat heb ik ook gehad, tegen mij zeiden ze dat het mijn sportuitlaat was. Maar het is inderdaad 1 geheel, het spruitstuk en de cat. Ik had alleen het voordeel dat ik hem volgens mij van een ZR 160 of zoiets heb gekregen, het is een heel ander model, dikkere pijpen, en nog meer (jammer genoeg) herrie uit de uitlaat.

En ik heb nu een hevige rammel of kraakie achter in mijn kofferbak, ik word er gek van. Iemand een oplossing?
Dennis

Bericht door Dennis »

:shock: sommige mensen hebben wel erg veel gezeik met hun auto :shock:
devilxtreme

Bericht door devilxtreme »

de mijne is enkele maanden oud en mijn slot van bestuurderskant is roest.
ik heb ook rammel in de koffer.ik zal eens moeten kijken.
als ik zo hoor is mg toch niet echt kwalitatief sterk :? .
thadon

Bericht door thadon »

Ik had al een losse draad gemaakt...
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=4616

na 4300 kilometer heb ik ook al een major failure te pakken....
216 driver

Bericht door 216 driver »

Dat is wel erg klote allemaal zeg, er is bij mij nog niks kapot gegaan (ff afkloppen).

Alleen de achteruit versnelling wil nog weleens vervelend doen, eerst ff in ze 5 en dan in de achteruit versnelling.
thadon

Bericht door thadon »

216 driver schreef:Dat is wel erg kl*t* allemaal zeg, er is bij mij nog niks kapot gegaan (ff afkloppen).

Alleen de achteruit versnelling wil nog weleens vervelend doen, eerst ff in ze 5 en dan in de achteruit versnelling.

Tja, ook die kennen we... De ZR 105 van m'n vriendin had hier al na 5000 kilometer last van. Het is de laatste tijd gek genoeg iets minder. (16.000 kilometer nu) Misschien is het allemaal wat ingesleten of zo.
thadon

Bericht door thadon »

....het was de automatische stel inrichting in de koppelingskabel!
Street_Dimensionz

Bericht door Street_Dimensionz »

thadon schreef:....het was de automatische stel inrichting in de koppelingskabel!
wtf bedoelde daarmee?? :?
Double_V

Bericht door Double_V »

:shock: Je hebt serieus een mandagochtend model te pakken :shock:
thadon

Bericht door thadon »

Street_Dimensionz schreef: wtf bedoelde daarmee?? :?
Precies wat ik typte...

Om de vrije slag van je koppelingspedaal op peil te houden, heb je een automatische stelinrichting. Kennelijk zit dat kreng bij een MG of ZR geintegreerd in de kabel. Die hebben ze vervangen en alles werkt nu weer zoals het hoort.
SonOfOdin

Bericht door SonOfOdin »

Gedeelde smart is halve smart toch?

"Verbeteringen" aan mijn ZS100 2004:
- nieuwe luchtmassameter (verzopen);
- nieuwe oliepomp & oliefilter ("inrijding");
- nieuwe schakelbak (opgegeven)
- nieuw frontje navigatiesysteem VDO (strepen in display)
- 2x nieuwe kabel cruise conrol (gebroken)
- 2x turbo weer vast laten zetten (losgerammeld?)
- nieuwe zijspiegel (aanrijding, telt eigenlijk niet he)

Maar over iets anders gesproken... sprak degene die foto's heeft gemaakt voor de curator bij het hoofdkantoor van MG Rover in Nederland.
Stond daar kennelijk de nieuwe ZT-T (foto leek verdomd veel op een ZT)... die nog door de certificering was.
Dat ding gaat dus kennelijk verschrot worden!!! :shock:
SonOfOdin

Bericht door SonOfOdin »

2003 dus... wat gaat de tijd toch hard... 105000km geleden
Plaats reactie