remmen vervangen

214 216 218 220 25
Plaats reactie
theedge

remmen vervangen

Bericht door theedge »

Ik heb een rover 25 idt met ongeventileerde remschijven die niet echt geweldig remmen. Ik zit er zelf aan te denken om deze te vervangen door geventileerde exemplaren van een mg zr, maar dan moet de remklauw ook vervangen worden. Maar kan dit? En zo ja waar kan ik dit voor een leuk prijsje 2e hands kopen?
jdpower

Bericht door jdpower »

ook ik zat hieraan te denken maar dan wilde ik mijn ongeventileerde schijven vervangen door geventileerde en gegroefde exemplaren van of ebc of black diamond en dat dan icm met ebc greenstuff blokken. en achter er dan gewoon andere remblokken erop zetten
Dennis

Bericht door Dennis »

Ik weet niet hoe hard je normaal rijdt met die auto e.d. maar ik heb (vooral sinds er EBC blokken op zitten - alhoewel er ongetwijfeld nog betere blokken te koop zijn) echt geen klachten over het remmen, dit met de standaard schijven....dus misschien het proberen waard voordat je een hoop poen uitgeeft?
theedge

Bericht door theedge »

Nog steeds niet iemand met schijven en remcilinders van een wat snellere rover. Te denken aan Rover Vi of brm of een MG ZR? Zit hier trouwens tussen deze remmen ook nog verschil of gebruiken deze types allemaal dezelfde remmen?
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Vi en BRM gebruiken dezelfde remmen (262 mm, dezelfde trouwens als iedere 200 met geventileerde remmen), de ZR160 heeft schijven van 282mm en als je dan toch van plan bent om je remmen te vervangen, dan is dat de setup die het meest geschikt is.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
theedge

Bericht door theedge »

Op mijn rover zitten nu ongeventileerde schijven dus geventileerde schijven zijn zowiezo een verbetering. Wat is ongeveer een richtprijs om aan te denken voor 2 remcilinders en schijven?
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Op mijn rover zitten nu ongeventileerde schijven dus geventileerde schijven zijn zowiezo een verbetering. Wat is ongeveer een richtprijs om aan te denken voor 2 remcilinders en schijven?
Informeer eens bij een autodemontage.
Of bij Van Noort. (zie advertentie onderaan)

Gr.
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

op de Coupe Turbo wordt vaak een ombouw gedaan naar ZS180, dus schijven en klauwen. kweet niet hoe groot die zijn.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

Zijn net zo groot als die van de ZR. ;)
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

zal toch wel iets anders aan zijn, anders kiezen ze niet specifiek voor de ZS180 set denk ik :? :? :?:
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

De remmen van de ZR160 en ZS180 zijn identiek, beide 282mm. Het maakt dus niet uit van welk van de 2 je ze haalt.
Afbeelding

Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

ja de schijven maar misschien zijn de klauwen anders (groter).

ivm de 2.5 kv6 die je natuurlijk ook in de ZS180 kan krijgen.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Nee, klauwen zijn ook hetzelfde.
Afbeelding

theedge

Bericht door theedge »

Hoe zit t eigenlijk met de remklauwen van een vi zijn deze t zelfde als die van een zr zodat hier een 282 mm schijf bij gekocht kan worden. Of kan er alleen maar de 262 mm schijf bij?
Plaats reactie