Pagina 1 van 1
zelfgemaakte coldairbox
Geplaatst: vr apr 08, 2005 2:00 pm
door jdpower
Geplaatst: vr apr 08, 2005 2:04 pm
door tummeke
Wohooo.. Ziet er gelikt uit man!!
Maar idd beter de aanvoerbuis achter je grille stoppen! Vang je veel meer koude lucht!
Geplaatst: vr apr 08, 2005 2:06 pm
door jdpower
ja zou idd wel beter zijn achter mun grille maar hoe kom ik daar ik heb namelijk ook airco en dus bijna geen plek om die buis door heen te duwe. hebbe julie mischien tips
Geplaatst: vr apr 08, 2005 3:59 pm
door tummeke
Pfff.. ik weet niet hoe het er bij jou uitziet dan, dus kan je niet echt advies geven dan
Je moet ook niet al teveel kronkels gaan maken, want dan rem je de lucht ook weer flink af..
Geplaatst: vr apr 08, 2005 5:21 pm
door Striker
Ziet er heel netjes uit zo hoor! Je hebt een Taipan of Vader als voorbeeld gebruikt zo te zien?
Geplaatst: vr apr 08, 2005 5:22 pm
door Fallout
Dat ziet er inderdaad erg goed uit zeg!
Geplaatst: vr apr 08, 2005 6:22 pm
door jdpower
@striker, jep ik heb idd de taipan, vader of viper als voorbeeld gebruikt. tis alleen lastig om een goede plek uit te kiezen waar je de aanvoerbuis plaatst
Geplaatst: vr apr 08, 2005 8:38 pm
door 216 driver
Hey , kan ik er ook 1 bij je bestellen ?

ben ook wat van plan om zoiets te maken.
Ziet er netjes uit hoor !
Geplaatst: vr apr 08, 2005 9:00 pm
door jdpower
HAHA ja zelf zoiets maken is toch wel leuker hoor dan heb je er echt een goed waarde gevoel aan

Geplaatst: za apr 09, 2005 1:18 pm
door roverdude
ziet er knap uit

. Heb je dat zelf gelast?
Geplaatst: zo apr 10, 2005 12:29 am
door jdpower
nope nie zelf gelast heb ik laten lassen bij een bedrijf, kon ik het maar zelf

tja
Geplaatst: zo apr 10, 2005 10:36 am
door Ramses
Ik zal wel heel dom zijn, maar wat doet het ding precies? Dat ie koude lucht verzorgt die met de benzine vermengt wordt voor inspuiting kan ik nog vatten. Dat zorgt dan voor betere verbranding?
Werkt dit ding alleen in samenwerking met iets anders, of is dat voor iedere roverbezitter interessant om te maken/regelen?
Geplaatst: zo apr 10, 2005 10:57 am
door 118GTR
De sleutel is realiseren dat koude lucht dichter is. M.a.w. per liter zit er meer zuurstof in.
Aangezien de motor altijd een bepaald volume aanzuigt, kun je de motor meer zuurstof geven door meer zuurstof per volume-eenheid te verkrijgen.
m.a.w. hoe kouder je de inlaattemperatuur kunt krijgen hoe beter. De ecu zal aan de hand van de koelere inlaattemp meer benzine inspuiten. Met als effect meer vermogen.
Geplaatst: zo apr 10, 2005 6:10 pm
door Ramses
Oke, en dat kan dus op elke auto, want elke auto gebruikt lucht.
Moet je dan ook nog andere shit hebben? Ik wil ook wel meer vermogen uit dat motortje van me, maar het moet me geen vermogen kosten, if u know what i mean...
