Advies!!! AUB
Advies!!! AUB
Beste Medeclubleden,
Op dit moment ben ik in bezit van een fraaie rover 216 GTI. Ik heb nu de mogelijkheid om een 220 turbo coupe te kopen. Wat kunnen jullie mij vertellen over veel voorkomende gebreken of dingen waar ik goed op moet letten bij aanschaf van deze auto???
Als je me er wat over kan vertellen.... heel graag!!
Alvast bedankt!
Jos (rover216GTI)
Op dit moment ben ik in bezit van een fraaie rover 216 GTI. Ik heb nu de mogelijkheid om een 220 turbo coupe te kopen. Wat kunnen jullie mij vertellen over veel voorkomende gebreken of dingen waar ik goed op moet letten bij aanschaf van deze auto???
Als je me er wat over kan vertellen.... heel graag!!
Alvast bedankt!
Jos (rover216GTI)
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Gefeliciteerd met je aankoop
Mijn advies met zo´n auto...
Leg elke week 10 euro op zij,
Kan je namelijk een buffer opbouwen voor de eventuele boetes.....
Mijn advies met zo´n auto...
Leg elke week 10 euro op zij,
Kan je namelijk een buffer opbouwen voor de eventuele boetes.....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
Gefeliciteerd,
Om eerlijk te zijn,het T-serie turboblok is niet zo betrouwbaar als het D-blok van Honda. Maar,niet getreurd. Je zit namelijk nog bovengemiddeld. Ik zou bij deze motor erop letten dat er een versterkte koppakking voor de turbo op zit. Ook misschien letten op dichtingen en keerringen. Het blok zelf is zeer sterk en moet veel kilometers kunnen verdragen. De R8 heeft geen echte gebreken,is stevig afgewerkt en de koets is goed roestbestendig.
Om eerlijk te zijn,het T-serie turboblok is niet zo betrouwbaar als het D-blok van Honda. Maar,niet getreurd. Je zit namelijk nog bovengemiddeld. Ik zou bij deze motor erop letten dat er een versterkte koppakking voor de turbo op zit. Ook misschien letten op dichtingen en keerringen. Het blok zelf is zeer sterk en moet veel kilometers kunnen verdragen. De R8 heeft geen echte gebreken,is stevig afgewerkt en de koets is goed roestbestendig.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Of voor een re build van je bak.
Tip: probeer niet te vaak vol in zijn een weg te trekken(moeilijke opgave) dit vindt je bak niet leuk, en ik weet wat een bak revicie doet.... heel veel pijn in je kontzak.
Verder veel ple-zier met je t16T
nog een tip gooi gelijk je cat eronder weg voor een lege wand dit scheelt behoorlijk wat(bij mij iig)
Tip: probeer niet te vaak vol in zijn een weg te trekken(moeilijke opgave) dit vindt je bak niet leuk, en ik weet wat een bak revicie doet.... heel veel pijn in je kontzak.

Verder veel ple-zier met je t16T
nog een tip gooi gelijk je cat eronder weg voor een lege wand dit scheelt behoorlijk wat(bij mij iig)
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
TOAK is een term die die silly bedacht heeft om ons nieuwsgierig te maken, geloof nog niet dat er al zo'n ding bij haar op zit.Gerald-17 schreef: PBV = Power Boost Valve toch ook zoiets? maar idd die dumpvalve volgens mij, maar waar staat toak voor dan?
PBV heeft te maken met je benzine druk, iets totaal anders dus.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Silly CVT
- MG-R Freak
- Berichten: 2551
- Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
- Woonplaats:
- Locatie: Spaarndam!!!
- Contacteer:
Turbo Overdruk Afblaas Klepje... 
Nog een tip:
Zorg ten alle tijde dat je motor goed warm is (ook al heb je mega haast) . Dit is namelijk behoud van je blok, pakkingen, turbo en wat al niet meer.
Houd je koelvloeistof goed op peil en gooi er never nooit 'even' water in!!! Hiervan gaan je leiding etc rotten van binnenuit. Dit heeft bij mij geresulteerd in een hele berg koel problemen met dank aan de vorige eigenaar.
BRG is trouwens wel heel erg mooi op een TC hoor. In de UK rijd er ook een met 19" wielen eronder....

Plezier ermee.

Nog een tip:
Zorg ten alle tijde dat je motor goed warm is (ook al heb je mega haast) . Dit is namelijk behoud van je blok, pakkingen, turbo en wat al niet meer.

Houd je koelvloeistof goed op peil en gooi er never nooit 'even' water in!!! Hiervan gaan je leiding etc rotten van binnenuit. Dit heeft bij mij geresulteerd in een hele berg koel problemen met dank aan de vorige eigenaar.

BRG is trouwens wel heel erg mooi op een TC hoor. In de UK rijd er ook een met 19" wielen eronder....


Plezier ermee.

Laatst gewijzigd door Silly CVT op zo apr 17, 2005 12:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
denk dat ze beide 19" zijn.
Die onderste is alleen nog een stukkie lager, en hij staat schuin. Met al het gewicht op de buitenkant van de velgen.(vandaar 1 cm rubber)
Die onderste is alleen nog een stukkie lager, en hij staat schuin. Met al het gewicht op de buitenkant van de velgen.(vandaar 1 cm rubber)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!