Pagina 1 van 1
Iemand tips voor bij het verlagen van een R216(mk3)
Geplaatst: wo mar 16, 2005 5:28 pm
door SpeedyRover
Hallo,
Nadat de veren sinds november al netjes bij mij in klus-schuur liggen ga ik van het weekend het er op wagen en ze onder mijn karretje monteren.

Als het goed is heb ik al de spullen die ik nodig heb:
het assortiment steeksleutels
de veerklemmen
Heeft iemand voor dat ik er aan ga beginnen nog handige tips of waar ik even op moet letten als ik bezig ben?
Alvast bedankt

Geplaatst: wo mar 16, 2005 6:41 pm
door rover 216
Let erop da u krik der goe onder sta en da u veer nie door de garage schiet

Geplaatst: wo mar 16, 2005 6:47 pm
door feddesman
Ja idd oppassen met dat soort klussies die veer kan ook in u gezicht schieten.
Geplaatst: wo mar 16, 2005 7:20 pm
door SpeedyRover
ik heb een stvige krik en ik hoop dat de veerklemmen goed hun werk doen...en er ligt in de knutselscherm nog wel aan aantal motorhelmen mocht de veer toch weg schieten...hahaha

Geplaatst: wo mar 16, 2005 8:41 pm
door No Comment Boy
Ik zou toch maar opletten...
Allesinds veel suc6 en geniet ervan!
Geplaatst: do mar 17, 2005 10:36 am
door SpeedyRover
opletten zal ik ckr doen en plezier zal ik er ook wel aan beleven...
maar "No Comment Boy" hoeveel is die van jou verlaagd en waar heb je hem mee verlaagd???
Geplaatst: do mar 17, 2005 10:57 am
door feddesman
de iets duurdere oplossing.
Hij heeft een schroefset van KW variant 1.Zal je zo'n 1100 euro kosten.
Geplaatst: do mar 17, 2005 11:44 pm
door SpeedyRover
wel erg stoer
Geplaatst: vr mar 18, 2005 12:03 am
door 118GTR
tip:
gebruik plenty smeermiddelen, waar je ook maar kan. En laat het een tijdje intrekken.
Geplaatst: vr mar 18, 2005 1:04 am
door Bart-K
Die Jouke heeft ook overal verstand van

Geplaatst: vr mar 18, 2005 1:21 am
door 118GTR
Bart220 schreef:Die Jouke heeft ook overal verstand van

laten maar zeggen dat je dat niet op de praktijk kunt staven
needless to say bedoelde ik in dit geval(wat niet wil zeggen dat het niet in andere gevallen toepasbaar is), de bouten en moeren van de wielophangingen die los moeten.
Geplaatst: vr mar 18, 2005 1:36 am
door lex
Ja liters wd40 lekker laten weken en dopje 36 (dacht ik )en een luchtsleutel dan trek je de as uit je fuseestuk, draagarm los op het scharnierpunt veerpoot losmaken de 3 moeren onder je motorkap los maken en niet de middelste/inbus anders springen de kogeltjes je om de oren (ik spreek uit ervaring) het hele zaakie laten zaken,veer spanners erop dan pas de demper los van de veerschotel halen zie moer/inbus let op de KOGELTJES die zitten tussen de pasplaat en de veerschotel veren eraf andere erop enz,enz. de tip van Lex doe het niet alleen het is een kutklus.suc6