Iemand tips voor bij het verlagen van een R216(mk3)

214 216 218 220 25
Plaats reactie
SpeedyRover

Iemand tips voor bij het verlagen van een R216(mk3)

Bericht door SpeedyRover »

Hallo,

Nadat de veren sinds november al netjes bij mij in klus-schuur liggen ga ik van het weekend het er op wagen en ze onder mijn karretje monteren. :lol: Als het goed is heb ik al de spullen die ik nodig heb:
het assortiment steeksleutels
de veerklemmen

Heeft iemand voor dat ik er aan ga beginnen nog handige tips of waar ik even op moet letten als ik bezig ben?

Alvast bedankt :mrgreen: :mrgreen:
rover 216

Bericht door rover 216 »

Let erop da u krik der goe onder sta en da u veer nie door de garage schiet :lol:
feddesman

Bericht door feddesman »

Ja idd oppassen met dat soort klussies die veer kan ook in u gezicht schieten.
SpeedyRover

Bericht door SpeedyRover »

ik heb een stvige krik en ik hoop dat de veerklemmen goed hun werk doen...en er ligt in de knutselscherm nog wel aan aantal motorhelmen mocht de veer toch weg schieten...hahaha 8)
No Comment Boy

Bericht door No Comment Boy »

Ik zou toch maar opletten...

Allesinds veel suc6 en geniet ervan!
SpeedyRover

Bericht door SpeedyRover »

opletten zal ik ckr doen en plezier zal ik er ook wel aan beleven...
maar "No Comment Boy" hoeveel is die van jou verlaagd en waar heb je hem mee verlaagd???
feddesman

Bericht door feddesman »

de iets duurdere oplossing.
Hij heeft een schroefset van KW variant 1.Zal je zo'n 1100 euro kosten.
SpeedyRover

Bericht door SpeedyRover »

wel erg stoer
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

tip:

gebruik plenty smeermiddelen, waar je ook maar kan. En laat het een tijdje intrekken.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8441
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Die Jouke heeft ook overal verstand van :mrgreen:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Bart220 schreef:Die Jouke heeft ook overal verstand van :mrgreen:
laten maar zeggen dat je dat niet op de praktijk kunt staven :lol:

needless to say bedoelde ik in dit geval(wat niet wil zeggen dat het niet in andere gevallen toepasbaar is), de bouten en moeren van de wielophangingen die los moeten.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
lex

Bericht door lex »

Ja liters wd40 lekker laten weken en dopje 36 (dacht ik )en een luchtsleutel dan trek je de as uit je fuseestuk, draagarm los op het scharnierpunt veerpoot losmaken de 3 moeren onder je motorkap los maken en niet de middelste/inbus anders springen de kogeltjes je om de oren (ik spreek uit ervaring) het hele zaakie laten zaken,veer spanners erop dan pas de demper los van de veerschotel halen zie moer/inbus let op de KOGELTJES die zitten tussen de pasplaat en de veerschotel veren eraf andere erop enz,enz. de tip van Lex doe het niet alleen het is een kutklus.suc6
Plaats reactie