Laatst de wekelijkse vloeistofjes wezen controleren en het viel me op de de slang van het stuurbekrachtigingsreservoir een beetje aan het lekken is. Een kijkje vandaag onder de motorkop en blijkt dat een slang eronder ook lekt. In de onderste slang lijkt een soort oranje (zie punt 1) vloeistof te zitten. Op 1 stuk lijkt dit opgedroogd te zijn ofzo? De slang op het stuurbekrachtigingsreservoir lijkt in het begin te lekken. Deze loopt naar een riem (zie punt 2) waar de aansluiting ook een beetje lekt.
De auto rijdt nog goed. Ik heb het werkshopboek erop nageslagen maar ben daar niet echt wijzer van geworden.
-kan ik nog doorrijden?
-kan iemand mij vertellen waar het aan ligt?
-reparatie kosten?
Ik heb precies hetzelfde. Bij de Dealer vertelde ze dat ik maar een keer langs moest komen om het te laten nakijken. Ik denk wel dat ik dat laat doen. Ik had het laten bijvullen tot max in september. Het staat nu weer op min.
Deze middag ben ik het "zweet"gaan opruimen. De 1e kabel blijkt van de achteruit wisser te zijn. Deze kabel lekt ergens waar ik het niet kan zien want bij een test lekte er ruitenvloeistof van onderen.
De 2e kabel (die van de stuurbekrechtiging die naar de riem loopt) is aan vervanging toe. Ik heb de gelekte vloeistof schoongemaakt en na een testrit bleek er weer vloeistof te lekken. Dit is de de kabel die van het het reservoir naar de riem loopt. De ander kabel lekt gelukkig, voor zover ik kan zien, niet.
Zo te zien niet al te spannend waarschijnlijk. heeft iemand dezelfde problemen gehad? ben wel benieuwd aan wat voor kosten ik moet denken.
bij mij lekte de slang van het stuurbekrachtigings reservoir ook een beetje ik heb er self gewoon een betere slangklem opgezetn en toen lekte hij nie meer. En een slangklem is nie zo duur.
Het "zweten" (want echt vloeistof verliezen is het niet) van de slang onderaan het reservoir (2) met stuurbekrachtigingsvloeistof hebben zowel mijn 416 als moeders 214, het is dus iets wat wel meer voorkomt.
Inderdaad gewoon nieuwe klem erop en het is van de baan.
(hoe je dat zelf doet weet ik niet, want de gearge deed het; kost in alle geval 2x niks)
Wordt pas een probleem als de olie tot bij je riemen begint te kruipen.Je bent er dus meer dan vroeg genoeg bij.
Succes!