How To: Armsteun Plaatsen

214 216 218 220 25
Plaats reactie
tummeke

How To: Armsteun Plaatsen

Bericht door tummeke »

Voor degegen die via mij een armsteun hebben gekocht hier even een beknopte how-to.. Helaas was halverwege de batterij leeg van de camera, dus heb ik van het eind geen foto's meer..

1 tip, zorg voor goed gereedschap, en wees niet bang om af en toe een beetje kracht te zetten en geweld te gebruiken :)

1) Wip het afdekkapje aan de voorkant bij de handrem met een schroevendraaier los, je krijg dan het volgende te zien:

Afbeelding

2) Draai de bouten die onder het afdekplaatje zaten los (ik meen dat het maat M7 was) en pak ze eruit. (tip, handrem omhoog of omlaag geeft je ruimte om te draaien met een sleutel, of juist de bouten te pakken met je hand)

3) Haal de asbak eruit door het deksel omhoog te doen, en vervolgens de asbak naar achteren te trekken. (zie foto)

Afbeelding

4) Schuif het hele plastic deel wat om je handrem zit naar achteren toe, en haal deze los over de klemmen die het deel vasthielden.

Afbeelding

5) Pak de hele kap eraf door deze naar voren over de handrem heen te halen.

Afbeelding

6) Schroef het deel dat de handremkabels op de plek houdt los, en haal deze eraf door deze naar voren te trekken, waar de kabels dunner zijn. Hier kun je het deel eraf pakken. (tip: doe je handrem naar beneden, zodat de kabels niet gespannen zijn en je de klem makkelijker los kunt halen)

Afbeelding

7) In het bijgeleverde zakje onderdelen (zit in het cdbakje van de armsteun) zit een soortgelijk onderdeel.. Bevestig deze in omgekeerde volgorde als bij 6 beschreven.. Van voor naar achter eroverheen schuiven dus.

LET OP, het kan zijn dat je eerst met een zaag of tang aan de slag moet om een stuk van het deel dat onder je center console (bij de je versnellingspook) schuift, af te zagen. Bij mij wipte namelijk de raambediening constant los doordat dit stuk te lang was.. Haal ongeveer de helft van de lip die je vooran ziet eraf, en haal even de braampjes er netjes af..

8 ) Schuif de armsteun over je handrem heen (van voor naar achter uiteraard) en haal het CD bakje even eruit (even met een schroevendraaier aan de voor en achterkant goed wrikken om deze los te krijgen, wel met beleid!).

Afbeelding

9) Schuif nu de armsteun zoveel mogelijk naar achteren, en kijk door het gat van het bakje heen om de plastic bevestigingen van de armsteun onder de metalen houders te schuiven die je bij 7 geplaatst hebt. Zorg er tevens voor dat het voorste deel van de armsteun onder het deel bij je versnellingspook valt, en schuif de armsteun goed naar voren totdat je de schroefgaatjes die onder het afdekkapje bij 1 zaten te zien krijgt.

10) Schroef de armsteun voor weer vast zoals je ze bij 2 hebt losgemaakt. Je kunt eventueel nog binnein de armsteun 2 schroefjes bevestigen in het metalen deel dat je armsteun vastklemt. Hier zitten al gaatjes en houders voor als het goed is.

11) Plaats het cd bakje weer terug, en het afdekkapje voor.

12) Maak een testrit, en geniet van het extra comfort van een armsteun :mrgreen:

Succes!

Ramses

klinkt goed

Bericht door Ramses »

Fuck, moet ik wachten tot 12 maart ;)
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

ik tot de 13e, kunnen we alvast de inbouwhandleiding uit ons hoofd leren :mrgreen:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
robthg

Bericht door robthg »

Tnx voor de how-to. Ik heb er veel aan gehad. het was op zich er simpel en spreekt voor zich. Wel jammer dat de armsteun niet zo erg lang is. Ik ben niet al te groot dus mijn stoel staat wat naar voren en komt mijn arm niet helemaal te steunen op de steun :roll: Maar het is zeker een nieuwe aanwinst voor mijn auto
tummeke

Bericht door tummeke »

Hehe jah, ik had em ook graag wat langer gehad.. Bij de mercedes zit ie een stuk dichter bij de pook.. Maar dan heb je ook geen handrem, maar een voetrem.. dus dan kan t ook :)
Venom

armsteun

Bericht door Venom »

kan die armsteun er ook bij een mk2 in?
Ik heb die zelfde middenconcolekap in mijn MK 2 en ook zelfde kleur.

Greetz Venom :twisted:
tummeke

Bericht door tummeke »

Hij hoort juist in een MK2 ;)
Venom

mooi zo

Bericht door Venom »

dan gaat ik die ook ff regelen in me autootje !!!!
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

Ik heb de mijne vandaag ingebouwd.

Zit meteen een stuk beter!!
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Plaats reactie