Pagina 1 van 2

rover 214si conversion naar 220turbo

Geplaatst: za feb 05, 2005 11:38 am
door mulder83
hallo,

Ik wou vragen of er mensen adresjes hebben om zoiets te doen, en hoeveel zoiets ongeveer kost.
als het gedaan is hoe zit het dan met de auto papieren en verzekering en zo.
Ben er serieus over aan het denken.


gr jelle

Geplaatst: za feb 05, 2005 1:06 pm
door tummeke
Ik zit ook over zoiets na te denken..

Je zult iig aan een hoop dingen moeten denken..

zo zal je waarschijnlijk je remmen moeten verbeteren..
Je moet sowieso je auto laten herkeuren omdat je meer dan 40% extra vermogen hebt.. Je zal dus naar de RDW moeten en opnieuw je auto toe laten laten zeg maar..

Geplaatst: za feb 05, 2005 7:04 pm
door feddesman
daar lust ik ook wel wat van alleen dan ZRTurbo

Geplaatst: za feb 05, 2005 7:09 pm
door 118GTR
Tja het is al een aantal keer gedaan, o.a. door moto-build. Maar het is niet al te gemakkelijk, en het feit dat er iets van 100KG bij komt, nog voor de vooras is niet echt aantrekkelijk.

http://www.cardomain.com/memberpage/537528/1

http://www.moto-build.com/mainsite/mgz.html

Geplaatst: za feb 05, 2005 7:34 pm
door Mista T
heb daar laatst over geinformeerd,

bij Rovasystemsmotorsport ben je inclusief montage 2500 Pond kwijt,
de onderdelen, incl blok en stekkers voor de ECU en de rest ben je 1850 Pond kwijt, dan moet je alleen nog een gek vinden die het in wil bouwen..

Trouwens over dat herkeuren, volgens mij is dat niet nodig... STel je koopt een dikke wagen en je gaat deze een beetje tunen, zit je heel snel al over 40 heen... ps... Als je van 100 naar 140 PK gaat ben je daar ook al over heen... dus moet je hem ook al laten keuren...

Geplaatst: za feb 05, 2005 8:35 pm
door 118GTR
In Engeland moet je het zeker melden bij je verzekering. Ze zijn redelijk coulant daar, maar ze willen wel alles weten.

Als jij er 5 pk bij hebt door een goed luchtfilter systeem ofzo, dan ben je dat verplicht te melden, anders ben je niet verzekerd.

Hier in Nederland hoef je alleen maar te herkeuren om het moment dat je van aantal cylinders wisselt, heb ik altijd gehoord.

Geplaatst: za feb 05, 2005 8:39 pm
door Mark16v
of als je meer dan 40% vermogenswinst hebt.

Geplaatst: za feb 05, 2005 8:59 pm
door 118GTR
ohh dear :shock:

Geplaatst: za feb 05, 2005 9:11 pm
door tummeke
Yep.. Helaas is t echt zo..

Dus ik ga eerst eens goed bij de RDW informeren tegen de tijd dat ik aan deze plannen toe kom.. Anders rijd je dus gewoon onverzekerd rond..

enne, hoe wou je weten of je er 5pk bij hebt door een luchtfilter?! betaald de verzekering de rollenbank voor je dan? Lijkt me beetje raar, want je weet dus nooit exact op hoeveel je nu zit..

Geplaatst: za feb 05, 2005 9:21 pm
door 118GTR
die 5pk boeit hun niets, maar in het geval van een crash => he, luchtfilter dat is een niet aangegeven motor-modificatie => u bent niet verzekerd.

Of het je nou 5 pk kost of oplevert boeit ze niets, je moet gewoon alles doorgeven.

Geplaatst: zo feb 06, 2005 3:57 am
door mulder83
remmen zijn al verbeterd EBC schijven en green stuff blokken rondom.

Geplaatst: di feb 08, 2005 12:34 am
door mulder83
Ok om dan even terug te komen op die 40% vermogenswinst.

Als ik een 1.8 vvc motor neem met 145pk zit ik er net 0,8 pk boven is dat dan een probleem 40% van 103 = 41,2 + 103 = 144,2.
want als die marge nog zou mogen zou het een betere optie zijn.

Om dan gelijk door te gaan op deze.
Zou een 1.8 vvc uit een mg f makkelijk passen bij een 200 serie of moet je dan teveel aanpassingen maken om hem erin te lepellen, aangezien deze bij de mg f achterin ligt en de auto zelf achterwiel aangedreven is.

kan er namelijk een van een kennis kopen maar moet wel zeker weten dat het past of makkelijk passend te maken is voor ik hem koop.

Geplaatst: di feb 08, 2005 12:47 am
door 118GTR
mulder83 schreef:
kan er namelijk een van een kennis kopen maar moet wel zeker weten dat het past of makkelijk passend te maken is voor ik hem koop.
Past er zonder aanpassingen in, jouw 1.4 heeft exact dezelfde buitenmaten als de vvc uit de MGF.

Het gaat wat moeilijker worden om hem werkend te krijgen, maar het moet geen probleem zijn. Zorg dat je er de ecu en draadboom van die kennis bij krijgt, anders wordt het heel erg moeilijk.

Geplaatst: di feb 08, 2005 12:54 am
door mulder83
heb je toevallig een adresje die zo'n conversie uit kunnen voeren woon namelijk in een flat en heb geen garage dus dan wordt het moeilijk om zelf te doen.

p.s: kan je die 1.8 ook even rijden met de versnellingsbak van mijn 214si motor of gaat dat niet, kan ik namelijk rustig kijken voor een goeie gebruikte van een vvc zit er namelijk niet bij dan ecu wel draadboom weet niet zeker.

Geplaatst: di feb 08, 2005 1:02 am
door 118GTR
De versnellingsbak van de MGF kun je niet gebruiken in je Rover 200.
Je kunt gewoon je 214 bak blijven gebruiken, dan hoef je niets te veranderen. Een sterkere bak kun je uit een mk3 216 of een mk2 416 halen, waarschijnlijk op langeduur wel verstandig.

Een beetje garage kan hem erin leggen, net zo gemakkelijk als een ander 214 blok erin leggen.

Geplaatst: di feb 08, 2005 1:07 am
door mulder83
ok bedankt nog. wou ik wel vragen wat er kwa tunning mogelijkheden zijn voor zo'n 1.6.

lichter vliegwiel bijv kan er nergens iets over vinden.