Nieuwe rover rijder.

414 416 418 420 45
Plaats reactie
mkanon

Nieuwe rover rijder.

Bericht door mkanon »

Hallo, ik ben trouwens Marcel :D

En ik krijg volgende maand mijn nieuwe auto. een 416si 97/130000km

Nu heb ik daar een paar vragen over.
Ik lees overal dat de koppakking van dit type wat minder is. wat is wijsheid als deze nog niet vervangen is ?

Vraag twee:
Ik neem de auto over van iemand in de familie (en kan dus niet zoals bij garage bepaalde dingen al laten fixen voor de koop) en ik krijg er de twee afstandbedingen van de deuren bij ... 1tje heeft alleen het prob dat hij wel open wil maar niet dicht. er is al tig x een nieuwe batt in gekomen maar dat hielp niks. is dit te repareren (is al eens schoongemaakt) of wat kost eventueel een nieuwe.
En ik heb gehoor dat als je de afstandbediendingen kwijt bent je dan met een code en de sleutel je startblokering er af kan krijgen.. weet iemand hoe ik aan die code kom ?

Vraagje 3..

Kan er cruisecontrole op ? en wat kost zoiets ongeveer :D

DAnk u!
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

Hoi Marcel,
allereerst welkom bij de club!!!

een nieuwe afstandsbediening kost ongeveer 150 euro!
De code om je startblokkering te deactiveren staat op een kaartje wat ongeveer even groot is als een credit card en die krijgt de eerste eigenaar bij de aflevering van de auto. Zou dus in het onderhoudsboekje moeten zitten, is dit niet het geval dan kun je deze altijd opvragen bij de dealer!

En over die kopakking: als de auto altijd netjes bereden is en op tijd onderhoud heeft gehad hoeft dit absoluut geen probleem te zijn!!!!
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
'08 Volvo S60 2.4 Drivers Edition -> The back-up

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
mkanon

Bericht door mkanon »

Bart220 schreef:Hoi Marcel,
allereerst welkom bij de club!!!

een nieuwe afstandsbediening kost ongeveer 150 euro!
De code om je startblokkering te deactiveren staat op een kaartje wat ongeveer even groot is als een credit card en die krijgt de eerste eigenaar bij de aflevering van de auto. Zou dus in het onderhoudsboekje moeten zitten, is dit niet het geval dan kun je deze altijd opvragen bij de dealer!

En over die kopakking: als de auto altijd netjes bereden is en op tijd onderhoud heeft gehad hoeft dit absoluut geen probleem te zijn!!!!
De vorige eigenaar wist niet wat de topsnelheid was :D en reed altijd tussen de 110 en 120... kan ik eventeel ergens opletten om eventeele problemen met de koppakking te localiseren?
Ewout

Bericht door Ewout »

Ah joh, dat gedoe met die koppakking altijd :lol:

Ik heb zelf een 416 met 180000 op het klokje en daar is nog nooi de koppakking van vervangen, en daar wordt stevig mee gereden dus. Zolang je gewoon netjes je auto warm rijdt is er niks aan het handje. Waar je wel even naar kan kijken is of hij niet zweet. Maar het is echt niet zo dat bij elke 400 standaard de koppakking kapot is hoor :? Iedereen wordt er zo bang voor gemaakt dat er zelfs mensen zijn die bij aanschaf van een 400 serie preventief de koppakking laten vervangen :shock: :shock: :shock: dat gaat dus helemaal nergens over. Ik zou zeggen kijk gewoon ff onder de kap of de kop niet zweet, eventueel of je olie er netjes uitziet. Is dat in orde dan is hij gewoon goed :!:

Overigens, je zegt dat er met die 416 altijd 110 120 mee gereden is. Dit houd wel in dat dat ding zo lui is als dikke stront, dus voordat je daarmee het gas flink in gaat peunen zou ik hem geleidelijk aan weer wat vlotter inrijden, anders zou je wel ineens mankementen kunnen gaan krijgen

Mzzls 8)
tummeke

Bericht door tummeke »

Welkom en gefeliciteerd :)

En zo'n afstandsbediening kun je voor een paar tientjes ook van ebay plukken.. Moet je em alleen wel laten programmeren bij je dealer.. Weet niet wat dat dan weer moet kosten, maar t is waarschijnlijk goedkoper dan een hele nieuwe..
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

tummeke schreef:Welkom en gefeliciteerd :)

En zo'n afstandsbediening kun je voor een paar tientjes ook van ebay plukken.. Moet je em alleen wel laten programmeren bij je dealer.. Weet niet wat dat dan weer moet kosten, maar t is waarschijnlijk goedkoper dan een hele nieuwe..
Jep heb ik ook gedaan. Setje gekocht via Ebay en dan laten herprogrameren, tot bleek dat dat niet kon en ik toch een nieuwe AB mocht kopen. Lekker goedkoop dus. (35€ voor die van ebay en 150€ voor de nieuwe). Kijk er dus mee uit.

Pagan
Afbeelding
Plaats reactie